Gå til innhold

Kompendier ved UiO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når kompendiene legges ut for salg?

Kunne tenkt meg å få kjøpt så raskt som mulig, slik at jeg kan lese litt i sommerferien før babyen kommen.

Skrevet

Jeg vet ikke sikkert, men jeg vil tro at de ikke blir lagt ut før ved studiestart. Man må jo vise gyldig studentbevis (opptak til studiet) for å få kjøpt kompendiene, så du kan jo ikke kjøpe dem før du har fått bevis. Det er jo bare å ringe kompendieutsalget og spørre. Evt kan du spørre foreleseren om kompendiet til neste år er det samme som det i år. I så fall kan det jo hende kompendieutsalget selger deg det for forrige semester hvis de har noen igjen (eller hvis foreleseren er grei, så kanskje han/hun hjelper deg å få tak i et siden du er i en litt spesiell situasjon).

Skrevet

Dette semesteret var jeg kun enkeltemnestudent. Det sto ingenting på studentbevis hvilket fag jeg tok. Jeg hadde ikke problemer med å få kjøpt kompendium. Tror ikke jeg viste studentbeviset engang...

Tenkte jeg skulle betale semesteravgiften så raskt som mulig, slik at jeg får handlet i utsalget.

Det er samme kompendium som i fjor, så da kan det jo hende de har noen rester igjen.... Tror jeg sender dem en mail.

Takk for svar. :-)

Skrevet

Nei, de er ikke alltid like strenge med å sjekke bevisene, men du skal egentlig være registrert for å få kjøpt kompendier. Du får sikkert kjøpt kompendiet du vil ha hvis de har flere igjen (og det har de helt sikkert).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...