Miamamma81 Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Noen som har erfaring med den vognen her? Trenger hjelp! Vil bestille vogn snarest mulig, skulle egentlig gå for en Quinny freestyle , men har sett at den har fått en del dårlig omtale på diverse forum så følte at jeg måtte revurdere den litt:-)
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Har nok ingen erfaring med den, men har kjøpt en slik selv på finn... Kjøpte en i fargen sky blue, samt hardbag i samme farge. Jeg synes de er kjempestilige. Har lest mye erfaringer om den, positive og negative. De fleste synes den er litt for tung (veier vel 16-17 kg), mens andre synes den er en kjempevogn. Går derfor inn for å prøve denne selv, og danne meg mine egne vurderinger. Det er alltids noen som synes en spesiell vogn er bra eller dårlig. Det er veldig vanskelig å få tak i denne vognen nå. Ny kolleksjon kommer i sept/okt. Har ringt hele Norge rundt etter hardbag bla, og det fantes ikke i "min" farge....så jeg ble lei av all ringingen,og kjøpte en brukt vogn der jeg fikk med hardbag.....i kjempefin stand....
KaHen*mamma til Robin* Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har en herqules raptor 3 spin, og jeg anbefaler den vertfall.Jeg synest det er en kjempe bra og stilig vogn. :-) Personlig synest jeg ikke den er for tung.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Heisann KaHen*mamma til Robin*..... Lurte bare på om du har det bilstoladapteret til vogna??? Og i tilfelle hvilken barnestol er det som passer på adapteret???
Lille søtnos Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Hei Jeg har hatt både quinny freestyle og herqules raptor 3 spin, og de er veldig fine på hver sin måte og egentlig vanskelig å sammenligne. Hvis du ikke har bestilt en enda kan jeg jo si hva jeg synes. Det jeg ikke likte ved herqules vognen er at den har tyngdepunktet helt feil i forhold til andre vogner med 3 hjul. Den er litt for tung foran og er derfor unødig tung når man skal svinge eller ha vognen opp på fortauet eller inn på en buss. Forhjulet opplevde jeg også at noen ganger satt seg litt fast, og da er det uheldig å stå med halve vognen inne på bussen og resten utenfor. Jeg synes også den tar veldig stor plass slått sammen fordi forhjulet og den delen som beskytter forhjulet tar stor plass. Utenom det var vognen super med fint design, praktisk kurv under, fine lommer, god og lun liggedel for barnet. Quinny er en meget lett og enkel vogn som er super å trille. Minus for meg med den vognen var at den ikke er så lun som jeg ønsker at en vogn skal være, og det gjelder både bagen og sportsdelen. I tillegg lager kalesjen lyd når man tar den opp og ned på sportsdelen og kurven under er veldig liten. Jeg har også sett en nabo som har den vognen der forhulet plutselig falt av, men det skjer jo noen ganger med disse vognene, jmf. en fersk artikkel i avisen om stokke vognene. Ellers er quinny er super vogn å trille, lett å legge sammen og tar mindre plass lagt sammen. Man kan også bruke bilstolen direkte på understellet uten ekstra adapter, og det er veldig lettvint når man har en liten baby som sover seg gjennom handleturer osv. Skulle jeg ha kjøpt en av de vognene om igjen ville jeg faktisk ha kjøpt en quinny! Lykke til med valget
Miamamma81 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2007 Heisann Tusen takk for svar:-) Det er altfor mye å velge melloom, så greit å få tilbakemeldinger fra folk med erfaring:-)
Miamamma81 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2007 Nå har jeg snudd helt om og har nå forelsket meg i Teutonia vognene mistral s og spirit s 3, noen som har noe å si om disse og eventuelt gjøre valget lettere for meg? Kommer aldri til å få meg vogn jeg, hvis jeg skal fortsette slik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå