3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. juni 2007 #1 Del Skrevet 17. juni 2007 Idag har jeg "bare" 40 dager igjen! Trodde nesten aldri jeg skulle komme hit, men de siste dagene har i grunnen gått fort... Nå er det heller ikke mange dagene igjen før alle her inne i juliklubben er innenfor disse 40 dagene igjen til termin og kan kalle seg høygravide! Jeg er så spent på når babyen finner ut at han er klar for å møte den store verden og foreldrene sine for første gang... Håper han er LITT utålmodig iallfall;) Og mens jeg er i gang her hadde det jo vært moro å høre hvordan formen deres er for tida! På tide med en liten oppdatering nå For min egen del begynner jeg å slite litt med bekkenet, men nå ligger han så langt ned og fester hodet snart (ifølge jordmor...), så da håper jeg det stabiliserer seg litt igjen. Ellers er det disse vanlige doturene om natta, da... Ingen plager med vann i kroppen, annet enn litt når det er veldig varmt. Har 3 arbuker igjen før permisjon, og har til nå ikke vært borte en eneste dag fra jobben etter at jeg ble gravid! Hurra for meg;) Hehe... Litt stolt av det, selv om jeg er veldig sliten akkurat nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege_84 Skrevet 17. juni 2007 #2 Del Skrevet 17. juni 2007 Formen min er grei den, kjenner at jeg går i den siste mnd, tungt å bøye seg for å hjelpe min 3 åring til å ta på sko, vaske opp gulvet hver gang han har spist å tungt å takle trasset hans. Har vært plaget med bekkenet siden uke 20 så har lært meg å leve med det! Ellers er jeg student så jeg er ikke lei av å gå gravid bare vært eksamens fokusering på meg denne våren, har bare 29 dager igjen å være gravid. Skal flytte 1 juli så håper ungen ligger inne til termin! Stresser ikke med å få den ut!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9607141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MathildeC Skrevet 17. juni 2007 #3 Del Skrevet 17. juni 2007 Kjekt aa vaere hoygravid! Formen min er ok, men alt er tyngre naa enn foer. Kjenner det pittelitt i bekkenet og rygg uten at jeg vil si at jeg har noen spesielle problemer. Min verste plage er vann i kroppen, smerter i leddene i hendene. Ellers er alt bra, det lille jeg har hatt av halsbrann ser ut til aa ha forsvunnet ogsaa! Kanskje fordi lillemor har flyttet seg nedover? Men haaper hun ikke kommer noe saerlig foer termin.. har lyst paa noen uker aa kose meg paa i fred og ro hjemme foer livet forandres for alltid.. Bare 9 arbeidsdager igjen! Yei!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9607159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lululu Skrevet 17. juni 2007 #4 Del Skrevet 17. juni 2007 37 dager igjen til termin, formen er vel ganske bra. Har faktisk vert veldig bra i bekkenet i det siste, halsbrannen er der enda og vann i bena er det nok av! Begynner å få det meste klart før den lille kommer og gleder meg veldig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9607376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mild, Marcus & Mille Skrevet 17. juni 2007 #5 Del Skrevet 17. juni 2007 Gratulerer som høygravid Har litt vondt på grunn av utvidet nyrebekken og er fortsatt kvalm. Men utenom det har jeg det bra Magen er ikke så veldig stor, så jeg har ikke fått problemer med å bøye meg ned osv. før nå. Men er jævlig trøtt om dagen da! Sove, sove, soooove. Gleder meg til den lille kommer! Lykke til videre i svangerskapet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9607462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
superhappy32-guttemamma Skrevet 17. juni 2007 #6 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har det bra, men er litt plaget av hovne bein og armer+at fingrer døvner bort. Ellers er jeg trøtt men sover ganske dårlig. Veldig irriterende. De sure oppstøtene har heldigvis gitt seg. Men kjenner et stadig trykk nedover bekkenet. Er det at hodet fester seg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9608675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly r Skrevet 19. juni 2007 #7 Del Skrevet 19. juni 2007 Har også termin 27.07.07! Føler meg bedre enn de siste seks månedene, så jeg er superfornøyd. Fikk 3d bilde på sykehuset av ansiktet i går. Helt villt. Babyen er ferdig. God og rund i kinna! Har fått meg solseng, så jeg er klar for varme dager i skyggen hvis det skulle bli uutholdelig. En balje med vann i til bena når det er ekstra varmt gjør meg også avslappet. Skjønner at babyen kommer til oss snart nå. Utrolig koselig å tenke på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9634059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love my kidz Skrevet 20. juni 2007 #8 Del Skrevet 20. juni 2007 Ja nedtellingen går liksom litt fortere nå enn tidligere, og det er bare herlig! Formen min er mildt sagt elendig. Bekkenløsningen slo til for fullt forrige uke, og nå klarer jeg nesten ikke å gå. Er vant til å være aktiv, så det sliter å må la være diverse gjøremål. Isolert blir jeg også siden jeg ikke har bil.. Har mye vann i kroppen, dovner lett bort i hele kroppen, spesielt fingrene. På morgenen klarer jeg nesten ikke å tørke meg på do ;-) ikke lurt å la meg tømme oppvaskmaskina heller hehe pga det.... Ellers.. halsbrann, trøtt og tar lett til tårene, vondt å bøye seg. Rekker ikke ned til føttene, må ha hjelp til å kle på sokkene av og til. Å klippe negler og barbere legger kan jeg bare glemme å gjøre selv. Men likevel er jeg veldig glad og gleder meg til hver dag jeg kan sitte og kjenne på sparkene. Da prater jeg med han der inne og synger av og til. Har gjort unna de fleste forberedelsene, og føler jeg vil ha ham ut nå. Skal begynne med bringebærkapsler i løpet av denne uken, samt prøve å tøye litt der nede med mandelolje. Ellers har jeg bestemt meg for å droppe akupunktur og tror ikke jeg vil spise eller gjøre noe spesielt for å få igang fødselen. Han må jo få komme når han er klar for det lille søte gode vennen min =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9641262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull nr.5 Skrevet 20. juni 2007 #9 Del Skrevet 20. juni 2007 Velkommen etter som høygravid!!Selv har jeg 24 dager igjen til termin. Tiden bare flyr avgårde og i dag har jeg pakket sykehusbagen.Skal prøve å nyte det å være gravid frem mot fødselen, men må innrømme at jeg gleder meg til lillegutt kommer ut til oss.Har vært veldig plaget med bekkenløsning, så jeg ser frem til å kunne bevege meg litt mer normalt. Pga dette har også nettene vært et mareritt, vondt for å snu meg og ikke for å glemme at det er et prosjekt å få krabbet meg ut av senga til de uttallige dobesøkene mine;)Men, men føler meg allikevel priviligert som kan oppleve dette enda en gang( har 3 barn fra før) og gleder meg hver eneste dag over lille Oscar i magen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9641359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei igjen alle sammen! Veldig koselig å høre at de fleste er forholdsvis friske og raske og at alle gleder seg veldig til babyen kommer:) Til dere som sliter litt med vondter og plager håper jeg virkelig at det snart gir seg, og at dere kan kose dere litt på slutten før babyen kommer. Tida går i grunnen veldig fort!! Er det flere av dere som fortsatt jobber fullt?? Dere som er i permisjon/sykemeldt eller lignende, hvordan får dere dagene til å gå? Jeg har ikke så lenge igjen til permisjonen starter og jeg vet at jeg kommer til å kjede meg etter noen dager uten noe spesielt å gjøre... Hadde vært fint med noen forslag;) Jeg vet at jeg skal kjøpe den nye Jo Nesbø-boka så jeg har noe artig å lese på, men den varer jo ikke akkurat så lenge;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9644569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyboeren med to små <3 Skrevet 20. juni 2007 #11 Del Skrevet 20. juni 2007 hei hei..! joda, formen er ok her, har termin den 22, men ser ut som om at jeg kommer til å snike i køen..! masse kynnere, slimproppen har gått, osv... får neppe gå overtid uansett, i morgen skal jeg til vekstkontroll for å se om ungen er litt stor, da får jeg ikke gå overtid, og på fredag skal jeg på sykehuset med urinprøve for å sjekke om jeg har sv.forgiftning pga vektøkning på 3 kg, høyere blodtrykk og spor av protein i urinen, så da får jeg vel neppe gå så alt for mye lengre.. hehe, i går var liksom svangerskapskontrollen der alt kom med en gang, så dere kan tro det var noen som ble nervøs og stressa..! men håper jo småen kommer av seg selv, noe jordmor sa jeg måtte forberede meg på at kan skje når som helst, selv om det kan ta flere uker.. har fått hørt at jeg antageligvis går max to uker til, så dette blir spennende..! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9645179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akershus36 Skrevet 21. juni 2007 #12 Del Skrevet 21. juni 2007 Hei. Har gått over i høggravid-kategorien eg òg, med termin 29. juli. Her går det veldig bra. Er overraska over kor lite plaga eg er, hadde forventa meir. Junior har tydelegvis framleis god plass inni magen, for han flyttar på seg stadig vekk. Helst likar han å ligga slik at han pressar ryggen sin opp i ribbeina på eine sida. Då er ikkje mor so veldig nøgd og prøver å dytta han ned igjen. Han er veldig aktiv for tida, og det er moro. Har ein del kynnarar i løpet av dagen, men dei er ikkje so vonde enno. Jobbar fulltid, men med heimekontor eit par dagar i veka. Det hjelper til med å redusera stressnivået litt. Har 11 dagar att på jobb, og gler meg til å vera ferdig med det! Det er veldig rart når so mange er fødeklare og har fått keisersnittdato allereie. Eg føler eg har lenge igjen. Prøver å innstilla meg på at han kjem godt på overtid, men tippar det blir vanskeleg når termindatoen nærmar seg. Lukke til allesaman, håpar eg ikkje blir den heilt siste her inne... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9647594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 23. juni 2007 #13 Del Skrevet 23. juni 2007 27 dager igjen her og naermer meg "foedeklar" og permisjon. Bare 3 arbeidsdager igjen naa, saa 1 feriedag og SAA er det permisjonstid. Formen er super-bra og jeg maa innroemme at jeg tenker hver eneste dag paa hvor heldig jeg er som er i saa god form. Foeler med alle der ute med bekkenloesning og andre vonde plager. Bortsett fra halsbrann og litt hovne foetter er det kun soevn som er mitt problem. Derfor sitter jeg opp klokka 5 paa natta og bimmer... Men dette har vaert et "problem" hele svangerskapet for min del, saa begynner aa bli vant til det. Og saa er det en god forberedelse til de foerste soevnloese ammeukene. Ellers driver vi med oppussing for fullt saa vi faar flyttet inn i ny leilighet 1 juli. Min flinke samboer og jeg har totalrehabilitert en 3-roms i Oslo, og naa er det siste innspurt. I helgen blir det lagt gulv, lister, siste fliser osv. Til uken kommer roerlegger og setter inn baderomsmoeblene. Det har vaert litt stress, men SAA goey ogsaa! Og naa faar lille baby'n eget rom. I gaar fikk i tillegg samboeren tilbud om fast stilling og det var fantastiske nyheter. Han jobber nemlig for tiden i et vikariat som gaar ut om to uker. Saa naa er det bare fryd og gammen her i gaarden! Og jeg kan senke skuldrene og kose meg i noen dager foer veslejenta kommer. Hun maa gjerne bli hvor hun er inntil termin (20 juli), men har en foelelse at jeg kommer til aa gaa noen dager over. Lykke til videre paa reisen alle sammen! Snart er vi alle mammaer, tenk paa det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9665319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 23. juni 2007 #14 Del Skrevet 23. juni 2007 26 dager igjen her og jeg merker at magen er stor og babyen har mindre plass. Hun sprenger nesten på og hodet er nesten festet så her går det fremover iallefall. :0) Synes det er ubehagelig å sitte for lenge og om natten er det vanskelig å finne en god stilling å sove i. Enten protesterer lille snuppa med sterke spark eller så får jeg vondt i ryggen og må tisse.. hehe. Litt mere kynnere og noe nedpress kjenner jeg og. Synes det er litt spennende jeg, da. Er jo gøy å se at det nærmer seg slutten. Vi har det meste i hus nå og føler oss vel ganske klare til å bli foreldre..eller så klar man kan bli da ..:0) Ikke så god på å gå mye eller trene, men stresser ikke med det lenger. Er trøtt om dagen og prøver heller å lytte til kroppen og hvile når jeg trenger. Verker i fingrene om morgenen og forresten. Det er det eneste jeg ikke synes noe om. Jordmor mente jeg burde ta en reumatisme test om det ikke forsvant etter fødselen.. Ellers er det veldig gøy å følge med dere her inne som har lignende termindato som meg. Masse lykke til alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9666753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KG1979 Skrevet 23. juni 2007 #15 Del Skrevet 23. juni 2007 23 dager til termin! Det er både spennende og litt skummelt. Formen er vel egentlig bra, men jeg er veldig trøtt og sliten om dagen. Kjenner at jeg har et bekken, magen er stor nok og alltid i veien, har vanskeligheter med å finne gode sitte- og liggestillingerr, halsbrannen gir seg ikke... Det var veldig deilig å gå ut i permisjon før helga! Nå går dagene med til å forberede det siste før snuppa kommer: vaske bittesmå babyklær, kjøpe amme-bh, skru sammen vugge osv. Veldig rart å se alle de søte, små, rosa klærne på tørkestativet. Lykke til jenter! Prøv å samle krefter de siste dagene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9607063-oj-da-var-jeg-ogs%C3%A5-h%C3%B8ygravid-hvordan-er-formen-jenter/#findComment-9667042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå