Gå til innhold

OTH eller Bugaboo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en smule vogndilla, og etter en del vognbytter endte jeg opp med en Bugaboo..jeg elsker denne vogna. Den er perfekt til nesten all slags bruk. Men til litt røffe turer, strand, grus og snø går det nesten ikke ann å bruke den.

En liten tur på en utstyrsforretning gjorde at jeg impuls shoppet en nyyydelig rosa OTH...og denne er perfekt til akkurat det Bugabooen ikke er bra til.

Bugabooen er vendbar, perfekt til byturer osv..Men som sagt umulig å trille på sand, grus og snø

OTH er en drøm å trille på all slags underlag, men den er ikke vendbar, og er ikke noe å ha med seg i butikker osv pga at den er så brei..

Den perfekte vognkombinasjonen om jeg hadde hatt muligheten til å ha begge to.. men det har jeg ikke.

Jeg sliter med plassmangel, og er nødt til å selge en av vognene...men hvordan i all verden skal jeg klare å velge??

Begge er jo fantastiske vogner, men til hvert sitt bruk.

Nesten sånn at jeg har lyst til å sette begge ut til salgs for å se hvilken som blir solgt først, for å så beholde den andre:)

Å ressonere meg frem til hvilket bruk jeg trenger vogn til er umulig, for jeg er like mye i byen som i terreng..

Så om noen kan hjelpe meg å tenke litt her blir jeg veldig takknemlig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker vår OTH i by, og det har jeg aldri hatt noe problemer med, bruker den i marka og den er super der og! Har en mei tai som jeg kan ha lillegutt i om han vil ha mer mamma-nærhet. Nå er han imidlertid en nyskjerrig ettåring som elsker å sitte i vogna!

Skrevet

Vi elsker vår OTH, herlig vogn synes vi, passer og greit til litt større barn.

Skrevet

Blir Bugabooen bedre med vinterhjul til kanskje? Jeg har ikke prøvd noen av de - men har nettopp bestilt meg en Bugaboo til babyen i magen - syns denne virker genial. Hadde en stor og tung trehjuling til eldstemann, og ville for all del unngå dette. Grunnen til at jeg valgte denne var pga den store gode bagen, god og stor sportsvognsdel (gutten min på 2,5 år satt godt i denne og vognen var likevel lett å trille), lett å trille, vendabar sittedel + styre + tar liten plass sammenlagt. Går jo også an å låse de små hjulene og snu håndtaket slik at de store hjulene kommer foran - da kommer den seg vel frem like greit som en hvilken som helst annen firehjuling...? Det mente i allefall hun i butikken, som hadde denne selv. (Bor i Bergen jeg da, så er ikke akkurat plaget med mye snø...).

Jeg så litt på OTH`en også før jeg bestemte meg - men valgte denne bort pga liten babybag, bred, ikke vendbar sittedel, ikke mulig å ta opp fotbrettet og syns kalesjen virket lite lun. Hadde vendbar sittedel sist også, og syns dette var viktig. Brukte faktisk mest å ha barnet mot meg, selv når han begynte å bli stor. Syns også sportsvognsdelen til Bugabooen virker veldig bra i og med at knærne er bøyd når ungen ligger - virker mye bedre for ryggen.

Så jeg hadde valgt Buggabooen....men har som sagt ikke prøvd noen av de enda....men bare uttaler meg ut i fra hvilke kriterier jeg syns er viktige - lykke til med valget:o)

Skrevet

Bruker du den mest i terreng og til turbruk? Eller er det mest flate fortau og shopping? Du må nesten tenke på behovet ditt...

Og dersom det er 50-50, slik du sier, så hadde ikke jeg vært i tvil!

Selv hadde jeg glatt beholdt OTHen. Drittvogn i terreng er mer irriterende enn litt bredde i butikken. Synes jeg.

Har selv en Quinny, 3XL, fra førstemann. Denne er jo litt bred, men det plager meg ikke. Har i grunnen ikke tenkt over det før ei venninne som har den selv påpekte det...

Går nå på med friskt mot og søskenvogn (Duowalker SKY), men er ikke så bekymret for dette med bredden nå heller. Det er mye verre med tunge og umanøvrerbare vogner!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...