Gå til innhold

Innkjøring til barnehage - både mamma og pappa eller bare en av de?

Anbefalte innlegg

Vi må begynne å planlegge i forhold til hvem som skal ha ta fri, tilpasse jobb etc.

Vi er ikke helt sikre enda, men mest sannsynligvis vil pappa levere fast i barnehagen og jeg hente.

Når jeg går fra henne vinker hun, når pappa går skriker hun (unntatt når han drar på jobb om morgonen). Slik at på sett og vis er det pappa hun må lære seg å si ha det til i barnehagen. Likevel så har jo jeg også lyst til å være med i innkjøringen.

Samtidig så må det være forferdelig for barnehagen hvis alle barna har med seg begge foreldrene, overfylt og lite oversiktelig.

Skal også sies at hun er prematur, og er fortsatt litt "krevende" i enkelte ting - det har jeg presisert i søknaden til barnehagen, men er også viktig for meg at vi har en god dialog rundt det.

Dere med erfaring, hva er mest hensiktsmessig?

Fortsetter under...

I forhold til innkjøring i bhg anbefaler jeg å komme begge foreldre første dagen, så kun en av dere de påfølgende dagene.

Hvis det stort sett er far som skal levere henne i bhg, er det kanskje greiest å la han få hovedansvaret for innkjøring i bhg?

Eller kanskje dere har mulighet for at det er du som leverer henne i bhg de første ukene, så tar far over når hun begynner å bli bedre kjent med de voksne?

Jeg tror det er mest hensiktsmessig at den som skal levere henne har innkjøring med henne. Altså i dette tilfellet blir det pappaen. Hvis du begynner å levere henne, for så at pappaen skal overta når hun er blitt kjent, så kan dette forlenge og forverre tilvenningsperioden hennes.

Hyling og skriking vil det nok bli uansett, så jeg synes dere heller burde bare hoppe i det istedet for å utsette problemene.

Du burde lufte tankene dine for barnehagen også, kanskje de har noen gode råd å komme med. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...