Gå til innhold

Svigermor har strikket hentesett i ull!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror du må se det an litt ja.. Søsteren min fikk en liten en for 1 år siden å de fikk ikke brukt så mye av de litt tykkere klærne.. ble for varmt... så hun har ambefalt meg å ha litt lette klær hvertfall..... men så kan sommeren være kald også den da ;) spørs jo litt hvor i landet du bor også.....

Jeg har også hørt at ull både holder varmen ute og inne, men vet ikke om det gjelder all slags ull ;o)

ha med noe i reserve i tilfelle du....

Jeg har også fått hentesett i ull....usikker på om jeg får brukt det! men selv om det er juli trenger det jo ikke å være så varmt! jeg tar det med meg, pluss at jeg tar med noen lettere, så får vi se hva som blir brukt...

Hei!

Jeg har egentlig ikke noe her inne å gjøre,men jeg var innom for å se etter ei venninne :-)

Er ikke noe som er bedre for små barn enn ull, det er jo varmene om vinteren og virker kjølende om sommeren :-) Å det er vel ikke snakk om å ha det på så veldig lenge? Det transporterer jo fuktighet også!

tji-hi! Høyst sannsynlig vil det bli ALTFOR varmt. Det kommer selvsagt litt an på hvor du bor (Nordpolen?) og hvilken temperatur det er (minusgrader?).

Den som påstår at ull er varmeregulerende og derfor egnet også en varm sommerdag, kan gå og ta på seg en god og tykk ullgenser og prøve selv!

Mmmm, så deilig og svalt... (obs, obs, ironi-alarm!)

Annonse

Ull er bra uansett sesong på året, men jeg hadde vel sett det ann litt.... Jeg har selv ikke ull sett men jeg har fått et helt hærlig LAMA-ull teppe som jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bruke store deler av sommeren....

Ull er jo varmeregulerende, og det er jo ikke akk så mye aktivitet på de banra i førsten, de ligger jo stille og sover.... Og om det skulle være for varmt så merker man det fort på barnet.

Hei damer.

Jeg hører ikke til her inne, men ser dere snakker mye om ull. Jeg vil bare fortelle min lille historie om ull.

Jeg fikk en gutt desember 2005. Kledde han i ull, tenkte det var godt og varmt for han, for det var jo veldig kaldt ute. Noen uker etter ble han kjempe tørr og rødprikkete på hele huden, det klødde sikkert grusomt for han grein mye.... gikk til doktoren med han. Da hadde han fått atopisk eksem. Som kunne komme av mangen ting, men denne gangen var det trolig av ullte.

Så her i huset kommer det ikke et eneste ullplagg inn. Vil ikke gå igjennom det en gang til... !!!!

Jeg skal ha med hentesett i ull (termin on 10 dager). Her er det egentlig ganske varmt, men regner med at det går greit. Skal ha en fin body under strikke jakken, så om det blir for varmt er det bare til å ta den av. Det blir jo en kjølig temperatur i bilen på veien hjem, så jeg tror det skal gå helt bra...

Jeg har født to av mine tre barn i Juli/ Aug....min erfaring er at det har vært aaaltfor varmt å ha ull på! Har bare hatt kortermet body, og hentesett i bomull utenpå...husk at når man har ull på babyen, har man som regel en langermet under.. men det er supert til kjølige sommerkvelder når man går tur med den lille :) Det er bare min erfaring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...