Vimsemamma og trolldukka Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Hei alle her inne.. Jeg er 8 uker på veg tror jeg, skal til legen i slutten av mnd. jeg har hele tiden hatt mens smerter, og dette har gjort meg litt urolig. Mine nærmeste har sagt at dette kan være normalt, er dere enige? Vell, idag så hadde jeg en liten blødning, der blodet var ganske brunt. Kontakta legevakta, men fikk beskjed om å ta det med ro, (VELDIG lett å gjøre..nei.) Nå, noen timer senere, blør det igjen.. er noe gjenomsiktig/brunt.. Blir bare så forferdelig redd og nedfor. Vet at legene ikke kan gjøre noe, og at hvis noe skjer så er ikke fosteret levedyktig. Men, det er så skremmendes likevell.. Noen som har opplevd noe lignende, og i såfall, hvordan gikk det? Klem fra meg..
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2007 nei, det er mer brunaktig..Men har veldig mens smerter som har plagt meg hele tiden.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Jeg vil si at dette er veldig normalt.. Menssmertene kommer av at ting vokser og strekker seg, og da kan også blodkar briste, og forårsake brunaktige blødninger, sånn brunrosa utflod. Så så lenge det ikke er friskt blod tror jeg ikke du skal bekymre deg. Skjønner godt at du blir nervøs, blør litt sånn innimellom jeg også, og har mensmurringer, så jeg får litt hjertet i halsen jeg også.. Men tror det er bedre å prøve å se positivt på ting, og heller ta tingene som de kommer.. Skulle det skje noe så tidlig i svangerskapet, så kan jo ingen gjøre noe likevell. Nyt heller graviditeten, og tenk på at de aller fleste svangerskap går bra. Mye bedre for fosteret også det, siden det jo blir påvirket av din sinnsstemning. Lykke til.
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2007 Tusen takk for svar, det hjelper å dele tankene med andre i samme situasjon.. Jeg er veldig realistisk,og vet at dersom noe går galt, så er det fordi fosteret ikke er levedyktig. Men samtidig så vil jeg dette så veldig gjerne:) Håper bare på det beste.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Ja.. sånn er det vel for de fleste av oss.. Håper selvfølgelig på det beste. Og som oftest så går det jo bra også, men man hører mest om de det ikke går bra med.. Prøver å tenke at de fikk jo faktisk velskapte friske barn før i tiden også, før man viste hva som var skadelig og ikke.. Man drakk til og med melk rett fra kua, uten at den var pasturisert, og det samme med osten, smøret, og alt det andre, og det gikk jo bra da også. Så så lenge man er frisk og rask, så er det ikke noen grunn til at man skal miste.. Men ja... man blir kjempe nervøs.. kjenner den følelsen. Tenkte å ta det opp med legen på tirsdag også, for å høre hva han sier.. Håper å få en tidlig ul, for jeg vet ikke terminen, har hatt noe brun utflod, og jeg er nervøs for at det er tvillinger der inne, så har veldig lyst å få konstantert termin, sett at alt er i orden, og at det forhåpentligvis bare er en der inne...
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2007 Er helt enig med deg, få konstantert termin og sjekket at alt står bra til med fosteret, Forferdelig å gå slik i uvisshet, og å ikke vite. Tror du har krav på innvendig UL, dersom du føler at noe er galt. Men det er ikke så lett dersom legene ikke tar deg på alvor. Masse lykke til hos legen, krysser fingrene for deg, og takk for gode råd:o)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Tusen takk selv. Jeg har heldigvis en helt super lege, så jeg tror nok at jeg får ul om jeg ber om det. Regner nesten med at han kommer til å foreslå det selv. Gleder meg i allefall til tirsdagen. Samboer skal også være med. Han gleder seg han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå