Gå til innhold

Tørr hud på baby!

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen gode råd/tips mot tørr hud på babyen min. Hun er 4,5 mnd. Når hun blir bært i babybjørn så sikler og biter hun på kanten, og pga dette har hun fått tørr, rød og irritert hud i ansiktet. I tillegg suger hun på hendene sine, også der har hun fått slike flekker. Mye allergi og eksem i familien, og har ikke så lyst til at hun skal plages med det... Noen tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9605407-t%C3%B8rr-hud-p%C3%A5-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør henne med en god krem på utsatte områder, f.eks. a-creme eller a-derma exomega. De på apoteket er flinke til å hjelpe med å finne rette produktet for deg også. Ta med snuppa di, vis hvordan huden hennes er, og fortell. De kan sikkert gi deg noen gode tips :)

Annonse

Hvor lenge har du prøvd å smøre med kremene?

Vi måtte smøre en god stund her i huset, før det hjalp. Men nå er huden så fin, atte :) Nesten ikke noe tørr hud igjen.

Ok, ikke alle på apotekene som er like flinke.. ta turen innom et annet apotek?

A-derma fikk jeg kjempegode resultater av. Smørte på etter ansiktsvask morgen og kveld, og så resultater ganske raskt. Alt utslettet i fjeset gikk bort, men jeg måtte fortsette "behandlingen" i et par uker for at det ikke skulle komme tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...