askepotte Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Har ei jente på 2 år og 10 mnd. Hun har melkeallergi, og har drukket soyamelkserstatning siden hun var 7 mnd gammel. Hun drikker den fortsatt. Hjemme får hun den fremdeles på flaske. Jeg vet at hun er altfor stor for flaska, men nå har vi vært konsekvente med å gi henne melka i glass/ kopp i 3 uker, og hun har såvidt drukket den. I kveld fikk hun flaska igjen, og da drakk hun en og en halv flaske (120 ml). Hun er ganske tynn, og jeg tror derfor hun har bruk for fettet som er i den melka, samtidig som jeg skjems av at hun får den flaska... Hva ville dere gjort?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Vi har samme opplegget med gutten vår som er 2,5 år.. Det tok mer enn tre uker (tror vel heller vi kan si nærmere 4-5 mnd.), men gradvis økte det og nå drikker han like mye som før igjen, hvis ikke mer.. Han drikker prosobee sammen med frokosten og til 2 av måltidene i bhg. og til kvelds. til siste måltidet i bhg. får han vann og til middag + brunsj og lunsj hjemme i helgene drikker han juice eller vann. (bl.a. en appelsinjuice som er tilsatt kalsium). Pakk vekk flaskene og ta henne med i butikken og la henne velge seg ut masse fine kopper og glass.. Det er rart med det, men om småen her får velge seg et glass i skapet selv så drikker han mer. Her forleden valgte han seg ett stort halvliters glass og fylte i minst 3 dl og jammen drakk han ikke alt :-) Får hun helle selv?
zadine Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Tulla vår er 2 år og 2 mnd og har også melkeallergi. Dvs, jeg tror hun stort sett har vokst det av seg, for hun kan spise mat med melk i. Og de gir henne Biola i barnehagen med godt hell. Selv har vi biola til henne til frokostene. Og hun tåler det godt. (atopisk eksem gir ikke utslag) Men hun får altså fortsatt flaske med prosobee på kvelden. Og vi har lurt litt på når vi skulle slutte med den. På en måte så vil vi slutte nå, men på en annen måte så er det liksom det eneste som er igjen av babyen vår. Hun er blitt så stor jente på andre måter. Det er liksom kosen vår på kvelden. Ellers på dagen så drikker hun bare av glass. Sikkert ikke til hjelp for deg, men det var greit å se at andre også gir flaske enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå