2småkrapyl Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Hvor sent har barna deres tatt smokk? Virker ikke som min 8 ukersbaby skjønner poenget. Hun bare tygger på den og spytter ut ved første mulighet. Håper det går opp et lys for henne snart, men hvor ofte bør man prøve, og når bør man gi tapt? Håper noen har historier om at det funket etter å ha prøvd leeenge!!!!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 min å er sånn,tygger på den, brekker seg ,spytter den ut.men bare fortsett å prøv... moren min prøvde vær dag å da jeg var 4 månder tok jeg den plutselig!! så d kan hende d går med tiden,jeg bare prøver å prøver jeg! :-)
2småkrapyl Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2007 Har forsøkt 5 forskjellige typer. Virker nesten som den største er best, for den er ikke så lett å spytte ut...
Mini-me:) *gravid* Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Vi har prøvd alle mulige typer smokker, men neida, alle kom i retur.. Men så, plutselig for 2 dager siden tok hun smokken (mam)! Og hun er snart 5 mnd!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 babyen min på 7 uker tar kun en type smokk,den som er litt stor.. hvis du var å henta deg sånn babypakke på apoteket så mener jeg den smokken som lå i den.. han vil absolutt ikke ha sånne som er "skjeve" på tuppen,hvis du skjønner?!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Min første sønn var 6-7 mnd da han begynte å ta smukken. Eller han tok den i ekstremt korte perioder før den tid, men begynte vel å bli hekta i den alderen.. Det var da vi skulle slutte med nattpupp og fikk til råd å bruke smukken.. Sukk Tror jeg heller tåler litt mer skriking denne gang enn å få en unge som er såååå hekta på smokk.. (han er 2,5 år nå og vi må fortsatt stå opp om natta å finne smokken til han når den detter ut..)
Mor til en prins;-) Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 gutten min gjorde det samme? tygget og spyttet den ut. prøvde lenge men måtte bare gi opp. han brukte puppen som smokken sin.... hehe. så helt tilfeldig da han var 5mnd prøvde vi på nytt igjen. da elsket han det, og hadde ikke noe problem med smokken. jeg tror noen barn trenger tid for å forstå det med smokken. så ikke stress, går det ikke så går det ikke.... legg den vekk for nå og prøv igjen om en mnd....
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 skal si deg at det er mye verre å avvende barn å sutte på tommelen,noe de ofte gjør hvis de ikke bruker smokk..
Sjonkel Rolf Skrevet 16. juni 2007 #10 Skrevet 16. juni 2007 Vår tulle ville ikke ha smokk (Eller flaske). Hun bare brakk seg på den, og strittet i mot så godt hun prøvde hvis vi prøvde å gi den til henne. Men så plutselig skjønte hun poenget når hun var gode 3 mnd, og tok smokken. (Og tok samtidig flaske) Men da hadde vi jobbet iherdig for å prøve, for hun hadde begynt å ta tommelen i stedet.. Men var på grensen til å gi opp, men hadde virkelig ikke lyst at hun skulle ta tommelen, så vi tilbø henne smokken ofte, og spesielt når hun begynte å bli sulten. Og tilslytt skjønte hun heldigvis poenget... Så ikke gi opp!
SuperJessie <3 Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Husker ikke om Johanna var 5 eller 6 dager gammel da hun fikk smukk for første gang.. Hun tok den på første forsøk da..
2småkrapyl Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. juni 2007 Hei Våknet opp til mange betryggende historier i dag!! Da gir jeg absolutt ikke håpet opp om smokken. Har god erfaring med å bruke smokk på første barn. Det er en lykke å se hvordan hele kroppen slapper av og koooser seg med smokken-når det trengs. Han er nå 2,5 år og bruker kun smokk om natten. Må slutte snart, men det er ingen hast synes jeg. Med han var det ikke noe problem, så jeg hadde ikke trodd at det skulle være en sånn kamp å få minstemann til å ta den. Jeg lever fortsatt i håpet. Men det hadde jo vært ekstra godt å ha smokk nå de første månedene, som ikke er noen lek :-/ HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå