Gå til innhold

Oi!! Er dette normalt eller mister jeg melken??

Anbefalte innlegg

Har jente på 7 uker. Ammingen har gått kjempebra etter litt krøll i starten. pleier ikke pumpe ut noe særlig, men sist jeg gjorde det(par uker siden) fikk jeg ut 80 ml på en pupp på 4 min. Jenta legger på seg veldig bra og har gjort det hele tiden hadde gått opp 2 kilo fra vi dro hjem fra sykehus til 6 ukers kontrollen. Derfor har jeg antatt at det er bra med melk osv. Hun pleier spise bare av en pupp av gangen og slipper selv etter ca 7 min. og pleier å spise med 2,5 til 3 timers mellomrom. I dag har hun villet ha mat et par tre ganger med bare 2 timers mellomrom og har vært mett og fornøyd etter hver gang. I sta tenkte jeg at jeg skulle pumpe den ene puppen da hun var ferdig med å spise av den andre, for å se hvor mye jeg fikk ut. og jeg fikk nesten ikke ut noenting!! 30 ml bare. (klokken 21) jeg la henne til denne puppen også, for det var gått 3 kverter siden hun spiste, og jeg fikk henne til å suge ut litt mer da. Hørte hun svelget i hvert fall og så slapp hun når hun ikke orket mer. Men hva er dette??

Kan det være en dag med litt lite melk, eller mister jeg den??

Har ikke stresset og ikke vært mer sliten enn før egentlig.

Har kuttet litt ned på lecitin og tatt akkupunktur for bekkenløsning, men dette kan vel ikke ha noe å si?

Hjelp -noen?

Fortsetter under...

Takk for svar Expat! Setter utrolig pris på at du tar deg tid til å svare småhysteriske meg! he he.. gjør meg ikke noe å amme hver annen time altså! Vil heller det enn å miste melken. Men kan det være normalt å ha så lite en kveld? Jeg har ikke hatt noen økedøgn så langt, og jeg lurer på omsmokk kan ødelege for dem? Hun får smokk og trøster seg til vanlig med den når hun sutrer. Jeg merker det når de har økedøgn ikke sant?

De begynner ofte å søke etter brystet før de får fnatt og skriker. De snur seg med hodet når noe berører kinnet, tygger på henda sine eller noe de får tak i.

Du gjør deg en stooor tjeneste med å begynne å sette deg til da! Si til barnet, ja, er du sulten du da, skal du få mat, ja. På den måten lærer ungen at det får gehør før det skriker og dermed, aha, skriker det mindre. Kjempelurt når barnet blir større!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...