Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns du livet har forandra seg MERE enn du hadde forventa etter å ha fått baby?

Selv syns jeg det er mye ammestyr. (MYE mating på kiden..) Og når han gråter er det ikke *alltid* jeg forstår hvorfor:(

Jeg har en hel HAUG med invitasjoner de neste ukene, som innebærer alkohol. Det skal bli rart å gå på fest. Med eller uten baby. Eller, hvertfall UTEN. Da er det svigers som hjelper til. :) Husker nesten ikke hvordan det var å bare være *meg*... (Uten baby = MYE pumping i forkant. Prøvde i dag, for å se hvordan det gikk. Gikk greit. Men mye styr med koking av flasker altså...)

Det fine med baby er jo selsgat en helt umenneskelig lang liste. Og jeg er jo lykkerlig. VI er lykkelige. Men det er rart å ha en baby i hus til tider. Han er jo vår, liksom. Han vil til OSS når det er noe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er lykkelig. Det er jo "før og etter barn". Happy før. Happy nå:)

Skrevet

Forandret seg ja? Men til det bedre.

Det å ha blitt mamma er det største som har hendt meg. Det kan ikke forklares heller, det er bare så stort. Jeg hadde aldri trodd at det var mulig å bli så glad i et annet menneske.

Samtidig er det MYE styr, og jeg må le av meg selv når jeg tenker hvilke tanker jeg hadde mens jeg gikk gravid i forhold til hvordan det er blitt.

Jeg hadde regnet med at hun skulle sove natten gjennom fra hun var 3 mnd: hun er nå 5 mnd og ammes hver 2.-3. time på natten.

Jeg hadde planlagt en kjempefest 2 mnd etter fødselen, det har nå gått 5 mnd og jeg har fremdeles ikke vært på byen.

Hadde sett for meg at pumping og flaske var noe alle fikk til, og overraskelsen var derfor stor da ikke melken strømmet ut ved kontakt med pumpen. -Og vil hun spise flaske kanskje? nei æsj!

Så er jeg også blitt en av disse hønemødrene som drar frem babybilder i tide og utide, diskuterer bæsj høylytt, drar frem puppen hvor enn det måtte være, kjefter opp folk som tar heisen unødig og huff....snakker babyspråk..

Nei, for livet mitt skulle ikke endre seg selv om jeg fikk en unge som ikke var helt planlagt...

.....men det gjorde det gitt *;)

Skrevet

Myyye mer lykkelig etter baby..

Skrevet

ja..tja...jo jeg er lykkelig. Men ting har blitt totalt anderledes etter barn enn hva jeg forestilte meg.

Jeg har venninner som har hatt barn som er rolige og sover hele natten. Slik at nattevåk var bare et begrep for meg jeg ikke la mye i. Mitt kjære lille søte nurk skrek - 24/7- fra han kom ut. Jeg som alltid taklet en "hangover" før i helgene hadde ikke begrep om hvordan det var å være uten søvn i flere måneder. Det kom som et sjokk på meg. I tillegg til at stingene ikke grodde, soppen klødde, masse renselse blod, dusje hver kan jeg bommelommet fordi jeg hadde sting i rompa også-vanskelig å tørke seg..om du e me..og for ikke å snakke om amming. HADDE ALDRI HØRT om at amming var noe problem. Som dere skjønner har jeg ikke vært særlig interessert når mine venninner diskutert amming og såre rumper før jeg selv ble mor..skulle kanskje fulgt litt med i timene.

Men det beste tipset jeg fikk var at ALT BLIR BEDRE og det stemte.

Nå er jeg en mor som strekker seg langt for at lille snuppa mi skal ha det bra og han er så mye mer fornøyd, blid og ler/prater hele tiden. Jeg tror vi begge har lært mye!!

JODA jeg er lykkelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...