Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det vanlig med mye humørsvingninger ifm pergo?

Skal til utredning snart,

og har tenkt litt på hvordan det blir hvis jeg blir satt på pergo.

Jeg hadde så veldig dårlig erfaring med trionetta p-piller nemlig,

veldig opp og ned, masse grining stadig vekk og sånn.

Det er veldig slitsomt i lengden.

Yasmin fungerte derimot veldig godt på meg.

De har samme hormonmengden i alle pillene, det hadde ikke trionetta.

Så jeg kjenner at jeg er litt skeptisk til hormonbehandlinger...

(Det må jeg vel bare komme over kanskje...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9603601-pergo-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg kjenner meg godt igjen. Jeg reagerte også slik på p-piller, med voldsomme humørsvigninger, men da jeg gikk over til yasmin ble alt mye bedre.

Nå er jeg på min 3.pergokur, og disse hormonene gir virkelig svingninger i humøret. (P-pille svigningene er ingenting i forhold.)

Så livet er en berg og dalbane for tiden, høyt oppe så langt nede, stakkas min kjære som må holde ut med meg. Men det er verdt det dersom dette er det som skal til for at vi skal lykkes....

usj da..hehe d hadde ikke jeg tenkt på..ja når jeg leste dtte innlegget så stemmer nok dette ja,jeg er vel ikke akkurat så stabil om dagen jeg heller nei,hvertfall ifølge hva samboern mener.. men jeg slet ikke med dette når jeg gikk på p-pillene mener jeg...

jeg sliter oxo med at jeg er veldig hard i magen de dagene jeg tar tablettene og noen dager etter:( noen flere?

Mulig det, hvis du har andre bivirkninger i tillegg kan jo det i seg sjøl føre til humørsvinginger. Eg var veldig ustabil sist runde, hang nok mye sammen hetetokter og svimmelhet, som var veldig slitsomt.

Men disse tabelettene snur jo opp ned på hormonene våre, så klart kroppen merker det på flere måter..

Jeg er i min andre pp med dobbel pergokur denne pp. Jeg har ikke hatt de store humørsvingningene, er generelt litt i "kjellern" nå, så det kan tenkes at det er derfor jeg ikke merker noe særlig forandring. I min første pp med pergo var jeg sååååååååååå jævlig kvalm og hadde hodepine hver dag (fra dag 10 til 25 ca). Denne pp har jeg ikke merka noe annet enn at det er så tørt som i sahara "der nede", det var under føste pergo kur også.

Håper snart hele hurven kan komme seg over i 1. trimester:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...