Gå til innhold

Hva er festeblødn. noen som har hatt det?


evigprøver

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tips om å spørre her inne. Jeg har hatt ED og fikk satt inn 2 egg. Nå etter bare 8 dager begynte jeg å blø15/6. Det jeg har nå ligner en vanlig mens, men jeg er usikker. Skulle ikke få mens før 21. Og jeg tar hormontilskudd slik klinikken anbefalte.

Festeblødninger har jeg ikke hørt om. Blør en som i en vanlig menstruasjon? Og egget skulle jo ha festet seg i min dag 4 i følge boka.. For etter egguttak skal det feste seg innen ca 8 dager.

Noen som har blitt gravid og opplev dette?

; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en festeblødning (tror jeg det var i alle fall...), det var bare litt blod i utfloden over tre dager rundt IKM. Var ikke i det hele tatt som en mensblødning.

 

Festeblødning er en liten blødning som kommer når egget graver seg ned i livmorveggen. Det er ikke alle som opplever det, og jeg tror det kan oppleves forskjellig fra kvinne til kvinne. Det er altså mulig at det du har hatt, var en festeblødning.

 

Hvilke hormoner er det du tar? Hvis du tar hCG-tilskudd kan du jo ikke ta graviditetstest for å finne ut om du er gravid, men hvis du tar østrogen og progesteron eller noe slikt, kan du jo ta en test over helgen.

 

Lykke til i alle fall! Håper virkelig at det er spiren din som har gravd seg dypt og godt ned slik at du blør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde festeblødning. Fikk en pitteliten blødning på IKM dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra dere! ; ) Det jeg tar er duphaston og Estrofem. Estrofem tar jeg 3 ganger i døgnet og det andre to. Jeg er jammen ikke sikker på hva som er hva jeg!

Men lykke til i svangerskapene deres!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festeblødning kommer i mors 3 uke, og for embryoet 11-12 dager etter befruktning. Den kan oppfattes som en lett menstruasjon og forvirrer derfor. Selv hadde jeg menssmerter og lett frisk blødning med litt blod ved wcbesøk x1, + litt i et truseinnlegg 1 dag (dag nr 12 etter det jeg tror var befruktning) og påfølgende brunt blodslim i små mengder noen dager etterpå. Jeg har ikke brukt hormoner, så vet ikke om det blir forskjellig på naturlig måte som ved bruk av hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til de hormonene, så kan nok ikke hjelpe deg.

Du må vel bare smøre deg med tålmodighet, og så kan du kanskje ringe klinikken på mandag?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjenner sikkert kroppen din best selv, og hvis dette virker som en vanlig mens er jeg redd det er det. Festeblødning er vel bare noen dråper i trusa/på papiret den dagen egget graver seg ned. Blør du så mye at du må bruke bind er jeg redd det er bad news...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra alle dere medsøstre, jeg smører meg med tålmodighet frem til blodprøven på tors 21. All lykke til dere fremover, håper jeg snart kommer etter : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...