Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg synes bare det er så kjedelig å KUN prate baby på barselgrupper. Vi er 8 mødre og alle går hjemme på dagen med hver vår baby. Jeg synes av og til at det hadde vært godt å løse verdensproblemer som ikke omhandler pupp, mme, bæsj, bleier og vaksiner... Har prøvd å prate litt andre ting med damene, men det nytter ikke..... Skjønner jo at barselgrupper er for å diskutere, rådføre seg, dele erfaringer etc...men HELE tiden?? Nå er babyene våre 7 mnd gamle. Har ikke lyst å trekke meg ut heller....men bare såå sugen på å kunne prate noe annet enn baby!! Er jo sammen med babyen min hele, eller store deler av døgnet. Sikkert folk som synes jeg er mamma fra helvete nå??
FuriLaks Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Hehe. Neida, men det har lett for å bli sånn, greit å ha noen å øse babyprat utover:) Hva med å foreslå at babyene blir hjemme en ettermiddag/kveld og dere damer tar en tur ut og drikker et par glass vin eller noe? Det har vi snakka om i vår barselgruppe. Moro med en litt annen setting!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Hehe, ja det blir fort sånn. Men ta dere en fest, det gjorde vi. Var kjempekoselig=) Hvor treffes dere når dere skal på treff da? På helsestajonen? Kan jo gjøre en vri å dra hjem til noen, forandring fryder:)
St.Sunniva Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Stortrives på barseltreff vi :-) Har til og med 2 grupper, så det kan bli opptil 2 ganger i uka om det tilfeldigvis blir på samme uka. Vi snakker om alt og ingenting egentlig, ikke bare baby - men selvfølgelig blir det mest det. Vi har også arrangert vinkveld med den ene gruppa, og med den andre gruppa skal vi prøve å ta en tur ut å spise sammen snart. Vi treffes stort sett hjemme hos en av oss, men innimellom treffes vi også på cafe. Men man kan jo selvfølgelig også være uheldig med gruppene sine, og føler at man ikke har noe til felles liksom. Kanskje ikke så kult om man er eneste førstegangs f.eks.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Syns dere er heldige som har barselgrupper jeg... Her jeg bor legges det opp til å bare ha 4 mødre på hver gruppe. To av de som skulle være på min gruppe gadd ikke delta fordi de syns de hadde nok venner med barn. Den tredje dukket ikke opp på første treff pgs sykdom. Så da satt jeg og helsesøster der da. Ikke så kult. Neste gang var hun ene der, så da var vi to. Men å begynne å møtes hjemme hos hverandre eller på kafe når man bare er to stk som ikke har noe annet til felles blir litt søkt. Er faktisk ganske irritert for at det ble sånn. Og hs har ikke gjort noe, selv om jeg SA jeg veldig gjerne ville være i en gruppe...
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 jeg syntes det er kjedelig. føler jeg ikke har noe til felles med dem. de er flergangs mødre og jeg engangs.¨ de er så voksene forhold til meg syntes jeg. de er jo gift og alt og jeg er alenemor på 18. jeg føler meg så utenfor i gruppa. og vi møtes bare på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Syntes det i begynnelsen, men nå er det bare koselig synes jeg, blitt bedre kjent også har det kommet to nye som er mer "lik" meg;-) Har ikke så mange venninner med små babier så synes det er godt å ha noen å prate baby med;-)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Sånn er det. Jeg "klikka" heller ikke med de jeg gikk på barselgruppe med. Går der ikke lenger nå da. Mange spesielle damer der ja...En hadde blant annet begynt med idofom eller hva det heter rett etter fødselen uten å vite om barnet hadde vondt i magen, som forebyggende Ehhh hva med å bli kjent med ungen først? Mange sånne eksempler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå