Gå til innhold

Tillab og kaa82 og andre som har luftige vogner:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har verdens mest tette vogn og på varme dager blir det helt grusomt varmt nede i vogna for mini. Har litt lyst til å kjøpe ny vogn, derfor lurer jeg på hva slags vogner dere har!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en tett vogn....derfor bruker jeg ikke no...sovner når han er trøtt, sovner ikke når han ikke er trøtt, sovner heller ikke alltid når det er noe spennende der utenfor vognen...men teppe bruker jeg IKKE foran luka, selv om det er aldri så luftig...mest på grunn av karbondioksydet som babyen min da vil puste inn igjen. NB: jeg er ikke hysterisk..., bare realistisk.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg brukt penger på noe annet. Så kort tid de sitter i vogn likevel. Men det er nå midt syn....

Skrevet

Vi har basson roma. Den er vi veldig fornøyde med.. Den har en god lufteluke i kalesjen.. Den har også kjempegrei myggnetting som følger med (festes på vogna med trykk-knapper, i stede for over hele vogna) og så har den god plass i bagen. Den var heller ikke så dyr, der vi kjøpte den kosta den 3999 kr. Og da fulgte det med sportsdel også..

Skrevet

Til den første anonym:

Nå handler ikke dette om hvorvidt vi bruker teppe foran vogna eller ikke, den diskusjonen der er litt oppbrukt vel:)

Og jeg er stor tilhenger av å kjøpe brukt, så hadde ikke tenkt til å punge ut mange tusen på en ny vogn nei!

Skrevet

å..unnskyld at jeg svarte da...eller unnskyld at jeg misforsto innlegget ditt....oj oj...

Skrevet

Jeg har emmaljunga edge. Den har luftehull under bagen som kan åpnes og stenges. I tillegg så er det åpning opp under kalesja som luften kan komme inn. Så har den og en "luke" framme på kalesja som man kan åpne opp på varme dager. (den luken er dekket med netting så ikke insekter flyr inn). Så når man triller så får man trekk inn luken noe som hindrer at det blir så varmt inni vognen. Man får og litt gjennomtrekk når luken står åpen, siden vinden blåser rett gjennom.

Har og en oppfatning av at en stor bag er mer kjølig enn en liten vogn bag. Vat ikke om det er tilfelle, men når barnet har mer luft rundt seg så blir det vel litt svalere og mindre klamt..? Muligens noe å ta med i vurderingen iallefall.

Jeg har kjøpt en lys vogn, og hadde faktisk hørt at fargen på vognen ikke utgjorde den store forskjellen når det kommer til å bli varmt inni der. Men min erfaring til nå er iallefall at det har litt å si.

Mulig andre har andre erfaringer, men dette var iallefall mine;) Lykke til med vognkjøpet.

PS. Om du ikke skal kjøpe vogn til en nyfødt så er vel kanskje ikke edge det beste alternativet. Det er en kjempe bra bagvogn, men blir litt tung og stor som sportsvogn. Men mange andre av emmaljunga sine vogner er bygget på samme prinsippet tror jeg;)

Skrevet

Jeg har emaljunga duo egde,den er kjempebra.Den er det lufteluke i skjermen,slik at barne får luft både forfra og bakfra.En av detaljene,som gjorde at jeg falt for den vogna.Masse god luft får du inn i den vogna der og babyen har det godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...