Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 han har nå den siste uken krevd mat hver tredje time og om natten hver 4 . han pleide og sove 7 timer om natten virker som han er så sulten
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Prøv med heller med morsmelkerstatning først du. De små magene skal ikke ha grøt før 4 måneder med mindre du har snakket med helsesøster på helsestasjonen da. Prøv heller en flaske med mme.
manonym Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Du skal ikke gi grøt før tidligest 4 måneder, og det helst bare om han legger dårlig på seg. Ang søvn så har jeg hørt at mange babyer våkner oftere om natta enn de pleier når de begynner med grøt. Og søvnmønsteret deres forandrer seg hele tiden! Så det er nok bare en periode du må leve med, er noe lignende du forklarer gutten min krever mat også, og slik har det så og si alltid vært, bortsett fra en og annen natt han sover over et måltid (men det er sjelden!!!).
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Jenta mi på 3 mnd har våknet hver time om natten den siste mnd, og hun pleide å sove 4-5 timer i strekk. Så du er heldig hvis babyen din har sovet 7!! Ga henne mme i går kveld og det ble litt bedre(tilbake til 3-4 timer). Har hatt nok melk til henne hele tiden, men hun vokser så sinnsykt for tiden så jeg tror rett og slett jeg ikke strakk til. Tror bare du må regne med dette en stund til:)
Storebror & Lillesøster Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Min sov opp til 10 timer i strekk i 2 uker fra han var 3 1/2 mnd,såmen så begynte han og våkne oftere igjen,så det er nok bare en fase du må igjennom,de blir større og mer aktive,krever mer mat,prøvde med grøt på min da han var 4 mnd hjalp ikke ble nesten verre,nå er han 5 mnd og får mat hver 3 time om dagen og hver 3-4 (5) time om natta,har begynt med grøt igjen for 2 dager siden...har tenkt og fortsette denne gangen...........fornå er han så pass stor at jeg vil begynne med et fast grøtmåltid,nest siste,frem til han begynner med flere måltider....og etter hvert kan man da,ha avvenning med mat om natta,siden de får fast føde....kan jo være det går seg til av seg selv.
ScaryMama Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Det høres ikke ut som du ammer så veldig ofte! Nikolai krevde mat HVER TIME på dagen og hver andre time på natten da jeg begynte med fast føde til han- han var da 4mnd. Du avgjør selvfølgelig, men jeg ville ventet litt til...
kajak&Daniel Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Hver fjerde time høres jo ut som en drøm!!! Gutten min er 7,5 mnd og spiser hver 1-2 time om natta... Dette har han gjort hele tiden... (har av og til vært hver 3-4 time også da....) Så når det ikke er oftere enn det, så er det vel ingen grunn til å gi han grøt?? Han har forresten fått grøt i 1 1/2 mnd nå, uten at det har gjort noe for sovinga hans.. har egentlig bare gjort at han har våknet mer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå