Gå til innhold

Emmaljunga cangaroo eller Quinny 3XL comfort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller andre anbefalinger? Trenger ny sportsvogn til snuppa på 8 måneder og de er vel dissse jeg synes er finest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun to timers erfaring med Quinny'n. Har kjøpt denne og tok med meg min 15 mnd gamle nevø på tur i dag, for å prøve den ut. Syns den var fantastisk å trille jeg da:) Så er fornøyd så langt! Men hører mye negativt om Quinny'n òg.. Syns den er flott og se på og mye bedre å kjøre en Simo'n som nevøen har til vanlig..

Skrevet

Jeg vil dessverre ikke anbefale Quinny 3xl-comfort. Vi har hatt den i to år nå, og vurderer å kjøpe en ny vogn til barn nr 2 som er i vente.

Ulemper: Tung og veldig hard å slå sammen. Brede bakhjul. Dårlig demping på humpete vei. Fordeler: Vendbart sete. Svingbart forhjul (men det har jo "alle" fått nå). God og stor kalesje. Justerbart fotbrett.

Jeg ville vurdert emalljungaen eller kanskje teutonia spirit S3 som også har vendtbart sete (jeg syns det er veldig kjekt å se barnet i ansiktet når jeg triller). Og jeg ville absolutt testet hvor enkel vogna er å legge sammen i butikken "live".

Lykkke til!

Skrevet

Ikke kjøp Quinnyen er mitt tips! Har skrevet masse innlegg om den.. orker ikke å skrive på nytt!

Emmaljungaen har jeg ikke testet, men har hørt mye fint om den!

Skrevet

Og så er sportsdelen liten og trang, så om du ønsker en vogn som varer lenge, ikke velg Quinny..! :-) Men ville ikke gått for Emmaljunga sin heller, liker ikke hjulene på den, og så virker den spinkel i virkeligheten.. Jeg ville sett på Easywalker Sky og OTH jeg, hvis du først skal bruke så mye penger som EMmaljunga sin :-)

Skrevet

Vi har Ouinny frestyle 3xl comfort og er kjempefornøyde.

har ingen ting så langt etter snart 17 mnd. bruk å utsette på vogna, vi vil ikke bytte om vi så hadde fått en annen vogn gratis.

Emmaljunga aner jeg ingen ting om.

Skrevet

Hadde ikke valgt Quinny iallefall. Vi har en nå mens vår vogn er på rep. og det er en dritt-vogn. Den er splitter ny, men knirker, knaker og tikker. Holdt på å tippe da en 2-åring prøvesatt vogna..

Vaieren til håndbremsen er toskete.. Gutten vår er 8mnd og stikker hendene ut gjennom kalesjen(er åpning på sidene på kalesjen). Det betyr at vi hele tiden må være oppmerksom på at han ikke klemmer hendene.

Kurven under vogna er veldig liten og man må åpne den med glidelås som er kun på den ene siden.

Den er også dårlig på annet enn asfalt.

Sittedelen er veldig kort og smal. Vogna var for liten til ei på 2..

Det var kritikken jeg kom på.. :)

Men tre-hjulingen er genial i forhold til å trille i butikker ol. Og kalesjen er stor og god + luftig. En sommervogn. :)

Jeg skal absolutt ha meg 3-hjuling med svingbart framhjul. :D

Men IKKE quinny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...