zoe* Skrevet 16. juni 2007 #1 Del Skrevet 16. juni 2007 Kjære Apriljente! Så herlig å høre fra deg!! Har tenkt på deg ofte, men veldig lenge siden sist jeg leste noe nytt fra deg... Skrev akkurat til Sondre og Tuvas mamma at det hadde vært supert om vi kunne høres via private meldinger, så man kunne vært litt mer personlig enn man har lyst til her. Men er nokså klønete når det gjelder den slags, så jeg hadde nok trengt en detaljert forklaring på hvordan det evt kan gjøres... Håper du fortsatt er like optimistisk som før selv om ting går saktere enn du/dere hadde håpet og regnet med... Og håper du vil fortelle hvordan det går med deg, enten her, eller som sagt via privat melding. Beste hilsen og mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/
apriljente-66 Skrevet 17. juni 2007 #2 Del Skrevet 17. juni 2007 Kjære Zoe* Hyggelig at du har tid til å etterlyse meg, midt oppe i nybakt-mamma rollen. Igjen ; gratulerer med veslejenta! Håper dere har det bra alle sammen. Har du 3 jenter nå? Jeg har akkurat satt inn 2 gull egg, dvs. det skjedde i går. Har hatt 3 runder med hormoner, der de ikke har virket på meg, samt cyster så mye bortkastet tid kan man si. Men nå er jeg bare glad og lettet over å endelig kunne kalle meg ruger, eller hønemor igjen hehe. Har også 2 på frys *stolt* Har det ellers veldig bra. Leser stadig om jenter som har målt nakkefold på over 2,5 mm og ennå er ventet et friskt barn etter morkake- og blodprøver. Innser nå at vi har vært veldig uheldige, og en av de sjeldne. Heldigvis har jeg kommet meg over det. Mht private meldinger så må du opprette din egen profil og deretter kunne sende private meldinger. Ser at du ikke har gjort det ennå, så kanskje du får tid en dag. Ønsker hele familen Zoe* en riktig flott sommertid med ferie i vente. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9614206
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #3 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg ser frem til å snakke med dere begge to på "privaten" nå :-) Utrolig glad på dine vegne nå Apriljente, og krysser ALT jeg har for at gulleggene dine blir til et skjønt velskapt barn om 9 mnd!!! Det er deg så inderlig vel unt!! Enig forøvrig i dine refleksjoner ang hvor uheldige vi har vært alle tre... Men heldigvis skinner solen igjen :-) STOR positiv klem fra meg til dere begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9621269
zoe* Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juni 2007 Kjæreste Apriljente!!! Først og fremst: Det var da litt av noen FANTASTISKE nyheter fra deg!!! Da krysser jeg alt som krysses kan og sender så mange positive vibber som jeg bare kan for at det ENDELIG mååå være din tur. Tenk at du alt har ruget i en uke, åh så spennende!! Stemmer, nå har jeg tre jenter fra 0 til 12 år, og det er utrolig deilig med så store søstre, ikke noe problem å ta seg en dusj eller en tur på butikken med så mange ivrige hjelpere! Dessuten er minstejenta den hittil roligste av alle tre. Hun spiser og sover og er stort sett bare rolig og fornøyd med livet, så jeg kan iallefall IKKE klage over at jeg er sliten! Synes også det er noe ganske annet å bli mamma nå som jeg er noen år eldre enn sist, vansklig å forklare, men tror jeg føler en helt annen ro og trygghet enn jeg gjorde med de andre to... Det er sant som du sier ang nakkefold. Jeg har også hørt om flere gravide her jeg bor som dette siste året først har fått beskjed om at nakkefolden var større enn den burde, men til slutt det har gått bra med alle sammen! Så vi har virkelig vært blant de få uheldige... Men akkurat nå føler jeg meg som verdens heldigste og mest priviligerte person! Forleden var jeg forresten en tur innom sykehuset der jeg har blitt fulgt opp både på slutten av forrige sv. skap ifjor, og i hele denne graviditeten. Siden jeg ikke fødte der, følte jeg veldig behov for å stikke innom og takke for all støtte og hjelpsomhet gjennom disse månedene. Og jeg tror de syntes det var veldig koselig. Den sykepleieren jeg kjenner best tok henrykt med seg babyen inn på ultralydrommet for å vise henne frem til legene og de andre ansatte : ) Takk for forklaring ang profil og private meldinger, skal forsøke å sette meg inn i det og ordne det så snart som mulig! (ikke alltid lett å få brukt husets eneste pc i fred og ro her nå som begge de store jentene har sommerferie og er veldig klare til å få bruke den til spill osv...) Jeg ønsker deg all verdens lykke til i dagene fremover!! Beste hilsen og klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9668005
apriljente-66 Skrevet 24. juni 2007 #5 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei Zoe* og Sondres og Tuvas mamma! Veldig hyggelig å holde kontakten Ja jeg er ruger på 8 dagen nå. Har egentlig vært ganske positiv til nå. Til nå har jeg vært øm i livmorområdet, småstikkinger, hovne bryster osv. Men idag tidlig fikk jeg plutselig noe "over meg" at dette ikke blir noe graviditet. Brystene var mindre ømme, og jeg var ikke så hoven og øm li livmoren....hmm. Ble litt premenstruell også og humøret var på bånn, men måtte skjerpe meg da vi fikk besøk . Sammenligner meg veldig med første gangen, når jeg ble gravid der symptomene var såå tydelige. Hvis det ikke blir noe i denne omgang skal jeg jammen nyte ferien, drikke mye vin, gå lange turer i fjellet med tung ryggsekk hehe. Blir også deilig å slippe å ta hormonstikkpiller dag og kveld, slippe tenke folat og fettsyrer og det som hører med. Men jeg håper jo selvsagt på at jeg må fortsette med alt dette hehe Men det er noen dager igjen til testen, så jeg får prøve og tenke positivt enn så lenge... Høres ut som dere koser dere om dagen. Har du kommet over fødselstraumene S&Tm? (forkortelse). Ønsker dere en flott sommertid Klem fra *tante* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9677237
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #6 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei jenter! Tilbake i heimen etter en kjempefin uke på hytta. Deilig å være der i flere dager sammenhengende!! Og mye bra vær hadde vi også :-) Ja jeg tenker så mye på deg nå Apriljente, og føler på meg at DENNE GANGEN SKAL det gå bra!!! Husk at alle svangerskap er forskjellige, og den evige "symptomjakten" vil også arte seg forskjellig fra gang til gang. Så kos deg nå, vel vitende om at du har verdens vakreste lille skatt i magen din! Jotakk, jeg har "kommet over" fødselstraumene nå. Tenker ihvertfall ikke noe særlig over det lenger. Men besøkte en venninne igår, og da snakket vi selvsagt om fødselen, og alt kom tilbake. Men det går så bra med meg så. Tuva er straks 7 uker gammel allerede, og vi skal på første kontroll på helsestasjonen denne uken! Herregud så fort tiden går. Og det er over 3 måneder siden jeg har vært på jobb....... Dagene bare flyr.... Men jeg må dele en hyggelig nyhet med dere begge! Min samboer gjennom 5 år har ENDELIG fridd til meg, så 13 juni satte vi flotte gullringer på hendene våre!!!!! SVÆRT populært, ikke minst hos foreldrene våre! Vet ikke når det blir bryllup ennå, men det blir ihvertfall, og nå er vi ihvertfall forlovet :-) Hvordan var det med dere igjen, gift begge to eller? Nå skriver Tuva- skatten min etter mat, så da må mamma ile... Håper vi snart kan snakkes privat alle tre, min email adr. er som sagt [email protected] GLeder meg til å holde kontakten videre - hvem vet, kanskje vi kan treffes alle tre en dag? Norwegian flyr jo overalt for tiden.... God sommerklem fra meg til dere begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9693667
apriljente-66 Skrevet 27. juni 2007 #7 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei igjen begge to! Velkommen tilbake SogTm, og GRATULERER med forlovelsen!!!!!!!! Åh, så utrolig herlig at han har fridd *snufs*, nesten så jeg må felle en tåre her... Så utrolig koslig! Tenk to små barn, kirkebryllup (?), brudekjole, kirkemusikk..Det er jo såå vakkert! Evt. andre måter å gifte seg på er jo like flott da, hehe. Du har en spennende tid i møte nå. Jeg kan nesten se du sprudler i meldingen din her Hold oss oppdaterte da med planleggingen. Kommer gjerne med tips og råd. Ja jeg er gift. Det blir 3 år i august så vi er fortsatt ganske ferske men tiden har jammen flydd fort. Heldigvis så blomstrer kjærligheten fortsatt. I dag er det 12 dager siden jeg satte inn to små frø, og har så og si ikke EN symptom. Sist så hadde jeg lett for å fryse, var øm og det stakk litt i livmoren stadig vekk, var hoven osv. Det er jo spes. ved ass. befruktning man legger merke til sånne ting. Ser det er flere som har testet positivt som satte inn nesten samme dag som meg. De har også hatt stikkinger. Ja det er fort gjort å henge seg opp i slike detaljer, men håper du har rett SogTm at denne gangen skal det gå bra. Får tenke positivt et par dager til, til etter testen . Igjen; god sommerklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9697063
apriljente-66 Skrevet 29. juni 2007 #8 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei igjen Da er det atter en gang ledig plass i sofaen. Blodprøven viste negativt i dag, så det var det... Ja det er bittert, men må prøve å tenke videre på neste, dvs. fryseforsøk. Fikk heldigvis 2 på frys, men sjansene er litt mindre og det er mulig at de ikke overlever opptiningen. Men det er en sjanse så jeg krysser fingrene for at det blir innsetting i august.' Nå rydder jeg bort hormonstikkpiller, sprøyter, skjemaer og diverse til fordel for vin og treningstøy (ikke samtidig da men..).. Kroppen er snart tilbake til normalen, magen har stått rett ut etter egguttaket. Så sånn sett er det deilig, men det kunne jo for EN gangs skyld flytte inn en liten hybelborer der som var frisk! Snufs. Hørte om en dame i 40 årene som måtte fjerne sitt lille foster pga. strålebehandling da hun hadde fått kreft. Det var SÅÅ trist å høre at jeg tenkte at jeg må prøve å være positiv, man er tross alt frisk og rask og har muligheter....En tankevekker en fredag kveld.. Skål og fredagshilsen fra en litt skuffet hr og fru Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9721660
zoe* Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 2. juli 2007 NEI OG NEI OG NEEEEI, kjære Apriljente, nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne. Har tenkt mye på deg den siste uken, men visste ikke at du skulle teste allerede sist fredag. Jeg var så sikker på at juni skulle bli lykkemåneden for deg også… Må si at jeg beundrer deg bare mer og mer for ditt pågangsmot og utholdenhet. Håper du får en super sommer nå, med fine fjellturer og mye kos, som kan få tankene litt bort fra denne siste skuffelsen… Da får vi krysse alt for at det er august som er DIN måned, ser at du også har bryllupsdag da : ) Vi giftet oss også i august, for 11 år siden (hjelp, tenk at det virkelig har gått sååå lang tid!), da eldstejenta var nesten 2. Dessuten fyller jeg år i august. Så da synes jeg det passer VELDIG bra om det ENDELIG blir full klaff for deg da!! Her har det nettopp blitt veldig tomt i heimen etter at de to største jentene dro på ferie med farmor. Pappa’n skulle kjøre dem, så da ble jeg og lillesøster plutselig heelt alene. Blir nok veldig rart og ensomt i begynnelsen, men vi venner oss nok snart til det. Vi satser på å ta en ferie hele familien sammen i august, når lillenurk er blitt litt større. GRATULERER så mye til deg Sondre/Tuvas mamma med forlovelsen, synes som Apriljente at det hørtes veeeldig romantisk ut, så hold oss informert om bryllupsplaner osv!! Tenk at Tuva alt er 7 uker, det høres så masse ut, siden minstejenta her ikke engang er en måned! Nå skal jeg forsøke meg på en melding til dere gjennom min profil, bare lillefrøken sover littegrann til så jeg rekker det, ellers får jeg prøve i kveld! Stor varm juli-klem til dere fra ZOE * Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9741181
apriljente-66 Skrevet 11. juli 2007 #10 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei Zoe* Takk for oppmuntringen, og JA vi får tro at AUGUST blir vår måned Da fyller min kjære og min svigermor år. Samt at vi har 3 års bryllupsdag, så august synes jeg i utgangspunktet er veldig flott Drikker vin og koser meg verre, men innimellom kommer tankene, er litt smådeppa innimellom. Det verste er at jeg begynner å tvile litt på disse barnegreiene. Har jeg den energien som trengs til å ha et lite barn?? Uff, har ikke turt å si dette til mannen min, men jeg tenker hva er alternativet; å være alene uten barn resten av livet?? Nei. Adopsjon; tja, vet ikke helt. Det tar også lang tid. Får bare håpe at alle tanker forsvinner den dagen jeg tester positivt, og kan slappe av. HÅper du koser deg med jentene dine Zoe og at du er i gang med bryllupsplaner SogTs mamma. Det er virkelig en hyggelig nyhet. Stor klem fra meg til dere begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9601449-apriljente-66/#findComment-9811190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå