Gå til innhold

Til alle som er så utrolig hygieniske i tråden under...

Anbefalte innlegg

Skrevet

et spm: vasker dere dere på hendene etter at dere har tatt imot mynter i butikken? For hvor er det egentlig flest bakterier? På en tissebleie man tar av en baby som bare drikker morsmelk (eller morsmelkerstatning) hvor kun en person (mor eller far) har tatt i bleia før- eller på en helt vanlig mynt man tar imot i butikken som et uvisst antall personer har tatt på før? Noe å tenke på? Drar dere fram våtserviettene deres og vasker dere før dere tar på babyen da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi:) Godt sagt! Folk er så hysteriske assa...

Skrevet

hehe, godt sakt ja, er vel knapt noe sted det er mere bakterier enn på penger.. fram med de antibaktrielle serviettene! ;)

Skrevet

Er ikke hyper-over-hygenisk...men gjør hvertfall midt til at ikke bakterier skal spres. Vaske hender etter toalettbesøk gjør jeg bare automatisk...tenker ikke over det egentlig!

Teit diskusjon...mye grisete folk uansett!!

Skrevet

Jeg har en sele med en beholder med varmt vann på ryggen og en liten såpedispenser til å feste i beltet, så når jeg har vært i butikken så "pjyft pjyft" trykker jeg litt såpe ut i hendene og skyller det av med varmt vann fra tanken jeg har på ryggen. Også lar jeg litt naturgass blåse de tørre...

Nei, jeg er så absolutt ikke hysterisk på hverken det ene eller det andre. Men jeg vasker meg på hendene når jeg har vært på do.

Skrevet

Vasker ikke hendene på butikken, men vasker de alltid når jeg kommer hjem, nettopp pga alt jeg har tatt i, som mange andre (med manglende hygiene..) også har tatt i. Så en gang på tv, de tok bakterieprøver av håndtaket på handlevogner, det var skitnere enn et offentlig toalett.. Synes ikke det er hysterisk, bare helt normal hygiene, akkurat som å vaske hendene etter toalettbesøk og bleieskift. :)

Skrevet

Jeg har med antibakteriell i vesken, og bruker den hvis jeg må ta på mat el. når jeg er ute. Vasker allitd hendene når jeg kommer hjem, spesielt hvis jeg har tatt på penger. Men som sagt, tror ikke det er nødvendig...

Skrevet

enig med husmusa

Skrevet

jeg gjør d, har med våtservietter å vasker meg hele tiden, hater å ta på noe uten å kunne vaske meg. går ofte innom toalett i byen kun for å vaske hendene..

når jeg skal ut hjemme å låse døra,må jeg sette i nøkkelen, så gå inn ¨å vaske meg, så låse med genseren forran...hater nøkkel lukt!!!

så jeg er vel skikkelig crazy jeg da....

men d verste er folk som holder seg på rekkverk å sånn (stryker hånden på rekkverket når de går....... æsj æsj å dobbel æsj.....

Skrevet

Til Kaia Emilio...

Du vet det er noe som heter tvangstanker...Det har du tydeligvis!

Skrevet

Noen med bakterieskrekk her tydeligvis? Vet du at hvis alle bakteriene fra kroppen vår hadde blitt samlet opp hadde de fylt en kopp? Og at vi har flere bakterieceller i munnen enn det finnes mennesker på jorda? At de aller fleste bakterier er helt nødvendige for at mennesker (og alle andre dyr) skal overleve? Vet du at det ikke er bra å bruke antibakteriell såpe, tannkrem eller håndvaskemiddel fordi det fjerner de "snille" bakteriene slik at de "slemme" får større spillerom og kan formere seg fortere? At dersom alle bakterier ble utryddet, ville rett og slett alt annet liv dø ut?

Normal hygiene er en ting- bakteriefobi noe helt annet.

Skrevet

Eg har ikkje lest den andre tråden som det henvises til her... Men eg vaske meg alltid på henda før eg skifte bleie på Serina... Ute gjør eg det fordi der har eg tatt i så mye rart som andre også har tatt i, og hjemme har vi hund og eg tar jo borti litt av hvert her også, så ja eg vasker meg på henda før eg skifte bleie... Allerede på sjukehuset desinfiserte eg henda når eg skulle ta på Serina, så eg har bare fortsatt å vaske de...(desinfiserer ikkje hjemme da...)

Skrevet

Fint det, men mitt poeng var at en usunn angst for bakterier har ikke noe med normal hygiene å gjøre. Den andre tråden handlet om at folk som ikke vasket seg på hendene etter å ha skiftet en tissebleie var uhygieniske. Babyens tiss er jo nærmest bakteriefri. Da skjønner jeg deg bedre, som vasker hendene FØR du skifter bleie. Det er faktisk mye mer nødvendig som jeg ser det.

Skrevet

Bra sagt! Måtte nå kikke litt på det innlegget du refererte til, og jeg må si jeg føler meg som en gris!

Jeg vasker riktignok hender etter at jeg har vært på do, før jeg lager mat, etter at vi har vært ute og etter at jeg har vasket gulvet for å få bort evt såperester, men jeg vasker ikke hendene før jeg spiser dersom jeg er hjemme. Vi vasker heller hendene ETTER at vi har spist, for da er jo hendene fulle av mat som jeg ikke vil skal sette flekker alle steder. (har flere barn som en skal hjelpe m maten) Jeg vasker ikke alltid hendene etter en tissebleie, for jeg tar jo ikke akkurat på det. Bæsjebleie er selvsagt en annen sak.

MEN, jeg tror alle har godt av litt bakterier. Hvordan skal det gå med ungene til de super-duper-renslige når de begynner i barnehagen? De kommer jo til å stryke med! Der spiser de sand og drikker sølevann, de piller snørr og leker videre, de spiser på de samme lekene..

Skrevet

Enig med Anonym 11:16. Vasker hendene slik som du skriver jeg også (men nå er det sjelden jeg vasker gulv så jeg slipper den, hehe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...