Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Pga div grunner som å henge fast i sprinkler, gjentatt kink i ryggen når jeg legger han ned + + så valgte vi å bytte ut sprinkelsenga nå. Han er 20 mnd. Har lest flere innlegg dib tidligere og hørt om bekjente som har bytta ut sprinkelsenga både rundt denne alderen og mindre, så tenkte at det var ok. Kjøpte en lav juniorseng på ikea i går da, og var spente.. Regnet jo med at vi ville få problemet med at han står opp og sånn, så det er vi forberedt på å ha en kamp med, MEN problemet i går ble dette: Han virker nesten redd for senga! Først var det ikek snakk om at han ville oppi der (prøvde å få han til å leke der først for å bli vant til den). Men da han skulle sove, tok vi oss god tid og gjorde det hyggelig i senga. Han godtok å sitte der, og vi så i bok sammen og ordna med bamser og sånn.. Sa god natt og la han ned, han lå fint. Tenkte "Dette gikk jo greit!" Men etter 5 min var det hysterisk gråt. Han stod ved døra. La han tilbake, men det var rett opp igjen. Tok han opp og han virka faktisk litt skremt. La han derfor i sprinkelsenga i stedet. Uff, hva skal vi gjøre? Vil det gå over av seg selv? Noen med erfaring? TIPS? ps, i dag begynte han å dra i madrassa på senga og hyle (akkurat som at han ville fjerne senga liksom..)
zadine Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Ikke helt sikker på hva jeg skal svare deg. Men tulla vår flyttet over i stor seng for en måned siden. Da var hun 25 mnd. gammel. Det som vi hadde gjort, var å ha en slik junior (vokseseng) fra Ikea stående på rommet hennes. Det var hennes, men den ble brukt av meg eller pappaen når hun var syk eller sov dårlig, derfor så var den jo full lengde. Den stod der på rommet, og hun visst hva den ble brukt til. Men etterhvert så begynte hun å be om å få lov til å sove der selv. Da slo vi til, og det gikk knirkefritt ;-) kanskje hvis dere lar sengen stå på rommet hans men at han ikke må flytte over i den med en gang. For dette er jo et fremmedelement på rommet hans. Han må kanskje vennes til. Selv så snakket vi mye om det på forhånd også, om at nå var hun snart så stor jente at hun kunne sove i stor seng;-) Trøblet litt med leggingen den første kvelden, da hun skulle nyte friheten;-) Snakk mye med ham om at han er stor gutt og at store gutter sover i store senger;-) lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Dette er akkurat som å lese om jenta mi(2 år 2mnd), hun hyler hvis jeg prøver å legge henne i storsenga, selv om den alltid har stått inne å rommet hennes. Jeg har forberedt henne flere dager i forveien, hun er ikke redd senga hun vil bare ikke sove i den. Har heldigvis ikke noe stress med det, siden hun trives slik oppi sprinkelsenga. Hun har aldri prøvd å klatre ut av den heller. Så jeg kommer til å prøve litt nå og da med storsenga, og plutselig blir det stor stas og hun vil ligge der(forhåpentligvis;)).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå