Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 De er svenske, så de har jo omtrent ikke hørt om grøt før. De synes det er rart om jeg skal gi henne grøt, for velling er så mye enklere med tanke på flaska. Jeg og søstera mi fikk grøt, og hadde egentlig ikke tenkt noe over det fram til nå... Hun har sovet hele natten fra hun var 2 uker, men de sier at når jeg slutter å fullamme, vil hun mest sannsynlig våkne om natten og forlange mat. Og da er det jo smidigst med en flaske velling... Men hvem vet om hun kommer til å ville ha mat på natten...? De sier at "nå må jeg snart bestemme meg, for hun nærmer seg jo 6 mnd..." Hva er det for et mas??? Hvorfor bestemme seg for den ene tingen???
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har da aldri gitt velling og vesla har alltid sovet hele natten. Gir grøt på kvelden og så får hun flaske og da sover hun helt til morgen. Skjønte ikke det der med at hun kom til våkne om natten når du slutter å fullamme??? Mange barn sover jo bare enda bedre når de går over til fast føde... Bare husk at den er mange rare foreldre/svigerforeldre
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Nei, jeg skjønner meg ikke på dem jeg... De sier at det er så lettvint å gi en flaske med velling på kvelden som de kan kose seg med i sengen. Greit nok det, men hva om jeg har lyst til å gi grøt med skje til kveldsmat og kose oss sammen med det......?!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Ja det er det vi gjør. Grøt på kvelden også tar vi kveldsstell og flaske med mme i senga. Men skjønte ikke den der om at du måtte velge? Kan man f eks ikke gi både grøt og velling? grøt en dag, velling en annen, eller bare gi utifra dagsformen? skjønner ikke at det er noe man må "bestemme seg for"
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Nei, det hørtes så ille ut liksom. Nå begynner det å haste, nå må du snart bestemme deg... Nei, tar det som det kommer vi!!
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 jeg har gitt sønnen min begge deler jeg. men etter han ble et år har jeg sluttet med grøt å ga kun velling i senga på kvelden. synes det var mye mas å lage grøt hver kveld, gikk så mye enklere med velling. Kunne jo selvfølgelig gitt nestle-grøt, men de var jo stapp fulle av sukker så det har jeg ikke lyst å gi barna mine. Da kjøper jeg heller velling fra semper i sverige :-))))
babyandme Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Du må bare lukke ørene for "rådene" deres:) kjenner til hvordan det kan være, har selv et barn og svigerforeldre.. det er jo du som er moren, og det bør de respektere! Velling anses kanskje for å være en bedre overgang fra melka enn grøt.. men nå som barnet ditt nærmer seg 6mnd er magen og tarmsystemet godt utviklet så den tåler grøt. Og du vet best hvordan du koser deg med barnet ditt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå