baby2010? Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Som dere vet trodde jeg at jeg hadde SA forrige helg, men det viste seg at fosteret levde Jeg fikk 50% sjanse for at det skulle gå bra... Blødningen gav seg ut i uka og jeg gikk uten bind fra tirsdag Etter det har det bare vært pittelitt blod, på størrelse med en 50 øring når jeg har tørka meg, dette har vært brunt. Men...i går og i dag morges har jeg blødd mer. Jeg har måttet tørke meg ganske mye for at jeg skulle bli "ren". Dette har også vært brunt. Har gitt seg litt ut over dagen, og da har det bare vært litt på papiret når jeg har tørket meg. Det jeg lurer på er: * at det er brunt, er vell positivt?! Eller? * Dere andre som har hatt blødning, opplevde dere at blødningen ble sterkere etter noen dager/uke ®? Sliter også med treg mage, er veldig irriterende, da jeg ikke kjenner forskjellen på "blødningsvondt" og "forstoppelsevondt", og er supernervøs hele tiden Noen gode råd mot forstoppelse? Jeg skal til ny UL på mandag, håper på ett levede lite knøtt da!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Har ikke så mye peiling på brunt blod, men jeg vil tro det ikke er så mye å bekymre seg for. Det kan være en blodåre som har sprukket i skjeden din, trenger ikke bety noenting... ) Men mot forstoppelse så vil jeg anbefale å drikke masse vann og ta trankapsler. Det funker for meg i hvertfall!! ) Ellers går det an å kjøpe laktulose, men er ikke sikker på om det er så bra for gravide. Kanskje mest på slutten av svangerskapet man ikke skal bruke det, men det vet jeg faktisk ikke... Håper alt ordner seg for deg, kjedelig å blø og å være forstoppa... Klem!!
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Hei hei. Det at det er brunt, er positivt, da er det gammelt blod som kommer ut. Blod fra f.eks. sprukne blodkar kan ligge en stund inni deg før det kommer ut, og da kommer det som brunt blod. Jeg har hatt brun utflod siden forrige fredag. Ikke hver dag, men innimellom. Er veldig lite, og vi var på ul på tirsdag og da var alt strålende med den lille. Legen sa til meg at jeg kunne ta det helt med ro selv om jeg fortsatte å "lekke" brunt blod - han kunne ikke si noe om hvor det kom fra; kunne bare konstatere at det ikke hadde noe med den lille å gjøre. Hvis jeg derimot fikk friskt blod og smerter skulle jeg ta kontakt igjen. Jeg fikk også beskjed om å IKKE presse når jeg var på toalettet; man skal i det hele tatt være forsiktig med å spenne de musklene i det området, når man har hatt litt blødninger. Det går helt sikkert kjempefint - lykke til på mandag!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Jeg ville gått til legen pronto om jeg var deg. Jeg hadde brunt blod, men det var likevel en SA. Dette skjedde meg to ganger. Ikke for å skremme deg, men jeg synes ikke du skal ta det som blir sagt her inne for god fisk. Blødning SKAL SKAL SKAL sjekkes av lege.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Som anonym over sier; det kan forekomme brune blødninger også når det er abort - dette er mer vanlig ved en ma. Men MANGE har brun utflod uten at det er noe i veien altså! Ved en sa er det som oftest friskere blod i større mengder + smerter. Krysser fingrene for deg!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 usikker på brunt blod men bare lurte på om du hadde smerter når du blødde friskt blod?? håper virkelig det går bra med deg!
baby2010? Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2007 Jeg hadde ikke smerter nei. Bare mensmurringer og det har jeg hatt i flere uker. Synd at du mistet igjen Slikt skulle virkelig ikke skje! Jeg skal krysse alt jeg har for at det går bra med neste gang du vil prøve på nytt!! Ønsker deg masse lykke til! Til dere som sa jeg burde oppsøke lege, jeg var hos legen på tirsdag og de kan ikke gjøre noe. Mister jeg så mister jeg....det er bare å vente å se Grunnen til at jeg spurte om det brune blodet var for å se om noen hadde opplevd det samme! Hjelper litt på å høre andres erfaringer, vet litt mer hva en skal tro og "mene" Jeg får bare krysse fingrene til mandag!! Gruer meg til ultralyden...huff...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå