Gå til innhold

Hvor tidlig kan de begynne å få tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 3 måneder og i det siste har han begynt å sikle masse og å ha hendene inni munnen veldig ofte.. I går merket jeg også at han "tygget" med munnen på en måte... Er ikke dette typiske tegn på at tenner er på vei da? Men, trodde ikke de fikk det sååå tidlig.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en vet aldri når tennene kommer. nå har gutten min siklet og tygget osv i flere mnd men ingen tenner å se.....

ved tre mnd kan de få tenner - mange barn som har fått det. kjenner faktisk en som har en datter som fikk tenner når hun var to mnd!!!!

Skrevet

Hvor er det de første tennene kommer da?

Skrevet

tenker du oppe eller nede? det er også individuelt. de fleste får nede først, men det er mange som får oppe også.

Skrevet

Noen barn fødes med tenner så alt fra 0-12 mnd er normalt. Vår begynte også å sikle mer og klø ved ca 3 måneders alder, men vi venter fortsatt på tanna et halvt år senere.

Skrevet

Gutten min begynte å få tenner når han var 3 mnd. Da var de å se foran i munnen både oppe og nede. Du ser at gommene har slike hvite prikker på seg. Nå er han snart 5 mnd og det har ikke skjedd stort siden da, men han sikler mye og vil ha bitering. Han tok også armen på bodyen rundt tommelen inne i munnen. Til begynne med tok jeg tøyet av tommelen - bodyen rundt armen ble så våt.. til jeg skjønte at dette gav god lindring. På samme måte som å gi dem en klut med kalt vann på å suge i..

Skrevet

Småen her har siklet og gnagd på det meste som kommer inn i munnen hans i noen uker nå. Alt fra tåteflaskesmukken, tutten sin, mammas finger og biteringen. Han er bare 9 uker.

Har hørt at de han holde på slik ganske lenge før tennene faktisk dukker opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...