Fødeklar_ja! Skrevet 16. juni 2007 #1 Del Skrevet 16. juni 2007 Elias e sååå vrang når det gjeld å spise!! Får i han ei halv brødskive til frokost, litt lunsj, middag spis han som oftest godt av og så får han grøt til kvelds... Men slit så med den frokosten, blir så frustrert! Har dåkker nåkka tips om ka æ kan gjøre? Prøve å ordne det koselig rundt bordet, sette ut pålegget så han kan velge det sjøl, sette ikke ut melk eller yoghurt for da velge han bare det. Elias e en veldig aktiv liten gutt så æ vil jo at han skal spise mer en bare ei halv skive til frokost. Må vel kanskje nevne at han e en sånn som SKAL se tv på mårran, men æ vil jo ikke la han sitte foran tv'n å spise heller da =( tips mottas med stor takk! Håpe forresten alle her har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 19. juni 2007 #2 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei! Har ingen råd, men vi strever vi også med maten. Særlig middagen her. Og mye tøys rundt måltidene generelt. Ikke spiser han middag, ikke frukt eller grønnsaker heller. Jevnt over spise han veldig lite, men veldig aktiv for det. Sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 20. juni 2007 #3 Del Skrevet 20. juni 2007 Har du prøvd å gi ham noe annet til frokost. Jeg ser at du skriver at han spiser grøt til kveld....tror du han kanskje hadde spist grøt til frokost også? Min Elias er ikke så flink til å spise frokost heller men han spiser godt resten av dagen. Er jeg heldig får jeg i han en banan. I helgene venter vi ofte med frokost til han vært oppe i 2 timer. Da spiser han godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gl@dmor Skrevet 29. juni 2007 #4 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei, det er "godt" å lese at flere strever med maten! Vi har samme problem. Sander er liksom ikke særlig interessert i mat, vil ikke smake. Brødmaten har gått greit, men vi har slitt lenge med middagen. I det siste har han vært litt lei av brødmaten også. Grøt vil han ikke ha, det har jeg gitt opp. Heldigvis har han dager innimellom hvor han spiser litt bedre. Innimellom blir jeg frustrert og oppgitt. Han er aktiv og ser ut til å ha det bra ellers :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Petrine- Skrevet 1. juli 2007 #5 Del Skrevet 1. juli 2007 Johanne har aldri vært en storspiser, hun spiser i peroider. Leste en kjempefin bok om barn og mat som Jesper Juul har skrevet. Jeg lånte den på biblioteket, husker ikke hva den het. Men i alle fall, ble litt mindre bekyremet etter å ha lest den. J liker helst å bare spise en ting av gangen og det går ikke bra når hun har for mange valgmuligheter. Som f.eks nå spiser hun bare salami på skiva. Som regel spiser hun salamien først, så skiva. Jeg pleier å gi henne agurt og paprika til slutt, det kan hun sitte å knaske på en stund. Middagen har også vært verst her. Men jeg har kjøpt en tallerken som er delt i tre avdelinger. På denne måten får hun maten for seg, mange barn liker ikke at maten blandes fordi det da blir for mye smak. Så nå får hun alt delt fra hverandre. Hun spiser alt i tur og orden Ellers er det jo greit å følge med på vekta. Om barnet følger kurven sin og vokser i lengden er det ingen fare. J har falt fra den midterste streken på Percentilskjemaet til den nederste så¨hun følges ekstra på helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå