Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #1 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har hørt at babyer ikke skal ha mer enn 1000 ml. mme i døgnet.. Men hva gjør jeg når gutten min på 3,5 mnd. begynner og kreve mer mat en dette? Bgynner jeg og gi han velling da?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 16. juni 2007 #2 Skrevet 16. juni 2007 Ville prøvd med litt grøt. Maisgrøten er veldig mild mot magen. Den lages på mme..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #3 Skrevet 16. juni 2007 Men kan jeg begynne og gi grøt til gutten min som bare er 3,5 mnd? Jeg skrev også det innlegget om gulping.. Kanskje jeg skal prøve det da og se om det blir bedre.. Han har jp fått litt velling så.. Og det ser ut som han liker det godt.. Men vet du hvor lenge det er normalt for dem og spise om natta? (noen forskjell på em som får mm og mme?) For får han bare mme så skal ha 2 ganger om natta, derfor det blir så mye.. Tror ikke han blir ordentlig mett på det lengere, selv om han ikke vil ha mat mer enn hver 4 time.. Men som sagt så gjelder det på natta også, så derfor det blir for mye mme.. Takk for svar=) Kanksje jeg er så heldig at du vet svaret på dette også?=)
Alvepike Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 Gi velling på den siste flasken før det er natte for nurket, kanskje han ikke vil spise på natten da. Jeg gav velling fra tulla var 3 månder gammel
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #5 Skrevet 16. juni 2007 Han har fått velling de siste 5 kveldene nå (mellom kl.18 og 20). Han drikker vanligvis 165 ml. mme. Men drikker 200 ml. med velling. Men han skal fortsatt ha mat mellom 00 og 02. Og han skal ha mat igjen kl. 04.. Så derfor kommer han over 1000 ml. mme og han har begynt og gulpe masse! Han gulper omtrent etter hvert måltid og flere ganger.. Vi må skifte (både han og jeg).. Han kan jeg skifte på opptil 3 ganger mellom måltidene..
Alvepike Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 kanskje du rett og slett må begynne med et måtlid grøt, det er hvis noe med levra ( eller noe i den dueren) som gjør at de ikke skal ha for mye mme. har du snakket med hs??
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Nei, har ikke det.. Ikke vet jeg om jeg tør og si det til henne heller.. For hun er veldig bastant på de aldersgrensene.. Men gutten min er så hard i magen også.. Og det har jeg sagt lenge, men det eneste hun sier er: "Han er det ja". Så sier jeg at han sover så dårlig: "Han gjør det ja". Hadde prøvd alt så sa jeg at sviskesaft var det eneste jeg ikke hadde prøvd. Da sa hun: "Så du så bort i fra aldersgrensa ja". Ja, det var siste utvei sa jeg "ja, det var det ja".. Arg.. jeg får fnatt! Så vet ikke om jeg skal snakke med henne først om du skjønner.. men takk for svar..=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå