Gå til innhold

noen som kanskje kan svare??

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig ny her, fikk høre om denne nettsiden fra ei venninne som er gravid:)

Saken er den: Jeg ble voldtatt som 16-åring. Det skjedde selvfølgelig i fylla, og det tok laaaang tid før alle bildene falt på plass, og jeg faktisk skjønte hva som hadde skjedd. Jeg har klart og legge det bak meg, og tenker ikke så mye på det lenger.

Men det var over ett år etter voldtekten jeg tok en ny GU, der var alt bra. Men jeg har hørt at jenter kan ha klamydia uten å vite om det, og går det mer enn ett år vil klamydiaen dø av seg selv. Men da kan den jo allerede gjort sin skade.

Jeg og min nåværende samboer har prøvd i 9 mnd nå, men ingentig har hendt. Føler dette er så vanskelig... blir like skuffet hver gang tanta kommer. Samtidig frykter jeg at overvekten min er grunnen til at jeg ikke blir gravid. Jeg veier ca 95 kg.

Skulle ønske noen kunne gi meg et betryggende svar, selvom det kanskje ikke finnes...:( *håpe håpe*

*klem fra lille store meg*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9599815-noen-som-kanskje-kan-svare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at klamydia forsvinner av segselv, tvert imot kan den lage mye f**nskap dersom den ikke behandles. Man kan gå lenge med ubehandlet klamydia, ettersom den ikke nødvendigvis gir noen symptomer.

MEN, nå har du tatt GU etter voldtekten, og da er det vel vanlig at legen sjekker for seksuelt overførbare sykdommer i samme slengen? Dersom du er usikker, ville jeg bare ringt det legekontoret du har brukt og spurt om det er noe i papirene på at du er testet for SOS. Er bedre å spørre den som vet istedenfor å gå rundt å bekymre seg :)

Lykke til :)

Gå og få tatt en test hos legen! Så er du sikker, og det er ikke alltid man sjekker sånt på GU, jeg har aldri gjort det. Er det ikke noe kluss med det, så forsøk å gå ned noen kg. Det kan godt hjelpe, selv om jeg ble gravid uten problemer og er ganske overvektig, ja. Går det ikke da heller, så ta kontakt med lege og bli utredet!

Lykke til:)

Høres ut som om du om ikke annet skal få tatt en skikkelig test bare for å utelukke alle muligheter for at du har noe rusk i bagasjen. Dumt å uroe seg unødig ;)

Har du regelmessig mens? Dersom ikke kan kanskje disse målerne som forteller når du har eggløsning hjelpe dere til å få en fulltreffer?

Jeg var 95 kg (172 høy) da jeg blei gravid på første forsøk.

Dersom dere har prøvd i 9 mndr så er det jo også verd å gå til legen og si at dere ikke klarer bli gravid :)

Jeg veier rundt 95 og jeg blei gravid, uten å planlegge.

Jeg gikk ett år uten sex nesten ( av fri vilje) og på slutten av det året så fann jeg ut at jeg hadde gått me klamydia, så det kan nok gjør skade, men ikke så gærnt som man tror.

Jeg ble testet for klamydia, for jeg ba legen om det. Han sa jeg ville få brev i posten om noe var galt. Jeg hørte ingenting fra dem så regner med at testen var negativ.

Min samboer har heller ikke kerket noe til noen kjønssykdom.. og han burde jo merket det... eller?

Jeg har helt regelmessig menstruasjon. Med en syklus på 30 dager. Har litt tidlig eggløsning bare, men ikke av betydning tror jeg (har testet med eggløsningstester)

Men jeg kommer nok til å ordne meg en legetime, kan jo være noe annet som gjør at det enda ikke har funket.

Men jeg mister ikke håpet enda, det skal mye til:) Tusen takk for svar hvertfall. Setter stor pris på det

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...