Gå til innhold

off, det begynner å bli trangt her inni nå!! hvordan føler du deg?

Anbefalte innlegg

føler babyen har liten plass.. hehe. kjenner den er stor, å krøller seg over store deler av magen :) men er heldigvis lita tid igjen ;)

eller, er 46 dager igjen...

men eg skal vell ikke klage :) har hatt et nærmere perfekt sv,skap..

ingen kvalme, (utenom i uker 29-32) magen er ikke så store.. få strekkmerker, ryggen er bra, å har bittelitt antydning til bekkenløsning om natta/morgonen..

men alt kommer vell snart :P

hvordan har deres sv.skap vore? er dere slitne?

Fortsetter under...

Imorgen runder jeg fullgåtte 32 uker...

Kan vel bare henge meg på å si at jeg ikke har hatt store plagene i svangerskapet. Merker jeg er "stiv og støl" når jeg står opp om mårran. Kanskje det har med bekkenet å gjøre som har ligget i ro hele natten?

Men med litt bevegelser om mårran går det så fint over atte..

For etpar uker siden begynte armene mine å visne. Lege/fysioterapaut mener at det er muskler som ligger litt i klem pga babyen, og ei venninne sier at det helt sikkert er nærver som ligger i klem pga. babyen.. Så jeg håper dette går over så fort lille nurket er født. For dette er egentlig ganske plagsomt. Tenk deg å gå rundt med 2 armer som til enhver tid "våkner" etter at de har sovet... Skikkelig med maur i dem liksom...

Blodsukker og blodtrykk har jeg kontroll på. Alle urinprøver har vært negative, så jeg ser lyst på fremtiden med varme, sommer og sol...

Termin 14. august... Bare 59 dager igjen idag..

Gjest Ut på tur

60 dager igjen i dag ;)

Magen vokser men den er fortsatt ikke i veien hele tiden og det er jo kjekt, men trives best med sko uten snøring og har vært hos fotpleier for å stelle føttene :)

(håper det er beina som har blitt lange siden jeg ikke rekker ned ;)

Formen er bedre enn noen gang i sv skapet. Fortsatt litt kvalm, men kan leve med det :)

Bekkenet har krangla hele tiden, men jeg kan gå jeg så jeg klager ikke over det :)

Trøtt og slapp har jeg også vært men nå er jeg 20 % sykemeldt og håper det skal gjøre at jeg kan ha litt liv ved siden av jobben :)

(Håper dog på at det ikke blir tidenes varmeste sommer....)

Det aller aller beste er at jeg er i godt humør og er glad uten hormoner som plager meg for det må være slitsom det ;)

Og så ligger Lillevennen inne i magen og forteller meg at "jeg er VÅKEN !!!! "

Har gått 33 fullgåtte uker, onsdag er det 34 uker:) Det nærmer seg med store skritt å jeg begynner å få panikk for at alt ikke er på plass og ingenting er i orden ennå:( Vi har akkurat kjøpt oss hus, men vi får ikke overta det før i slutten av september :( Og det passer litt dårlig... Vi har akkurat sagt opp leiligheten vi har bodd i å holder på å flytte ut av den nå... V i skal være ute innen 1 juli... Så er litt mye stress om dagene...

Men inni meg har jeg verdens skjønneste jente, vi var på ultralyd for å sjekke om morkaken hadde flyttet seg, noe den ikke hadde gjort:( Så ender kanskje opp med keisersnitt, noe som jeg absolutt ikke har lyst til... Så når jeg skal tilbake håper jeg de kan si at den har flyttet seg...

Har ikke hatt store plager i svangerskapet, bortsett fra at jeg var en del kvalm de 4 første månedene.. Men det har jeg allerede glemt... :)

Har heldigvis ikke bekkenløsning eller store ryggplager, men begynne rå kjenne at det tar på å ha en 2160 grams baby inni magen:)

Men kos er det:)

Jeg er 32+3 uker i dag og kan ikke klage. "Bare" 55 dager igjen og formen er på topp.

Har litt vondt i bekkenet på kvelden hvis jeg har vært veldig aktiv på dagen, men såpass må man regne med. Var veldig kvalm og syk de første 3 månedene, men det er også glemt nå ja...

Begynner å merke at magen er litt i veien. Spesielt vanskelig er det å komme under senga med støvsuger og langkost... :)

Er sykmeldt 50% nå, og det fungerer veldig greit.

Ellers så har jeg en utrolig aktiv fyr i magen. Han sparker og lager "utover-bulker" på magen min hele tiden. Er bare kos å gå gravid nå egentlig.

Ja, det går opp og ned. Noen dager er fantastiske og det er bare små plager som BL og jeg koser meg som bare den. Alt går bare i bebiprat hjemme og jeg er på et strålende humør=)

Andre dager er det skikkelige plager med bekkenet og hodepine. Har hatt bebien så langt opp at jeg ikke fått puste og fått panikk innimellom pga det. Nå virker det som at hun har sunket litt, eller det har lettet. Vet ikke om det er for at hun har snudd seg eller om det er for at hun faktiskt har sunket, gott er det i hvertfall=)

Er sm 100% ut svangerskapet pga hodepine og bekkeløsning, takk for det sier jeg. Jeg hade ikke klart og jobbe med dette.

Så disse evige hormonene da=) Gråter for ingeting samboern min stakkarn har vondt av meg. Det går bra jeg vet jo vad det dreier seg om som oftest, men det gjør jo ikke han.

Så må jeg ha hjelp når jeg må bøye meg og når jeg må ta på skor;)

Om et par uker skal vi ut og kjøpe resten av bebitingene, det skal bli morsomt=)

Ellers storkoser vi oss og føler oss som verdens heldigeste som har klart og få til dette=)

Tenk at vi ska ha en bebi sammen sier vi hver dag...ooo gud som jeg gleder meg!

Som dere leser så skjønner dere at idag er det en meget bra dag=) Har en veninne som kommer på besøk i dag fra sverige for og stelle med meg litt. Er forferdelig kjedelig og gå sm så lenge og være ny i byen.

63 dager igjen i dag=) Krysser fingrene for at resten av veien skal gå bra for oss alle og at vi får friske og flotte barn!

Annonse

46 dager igjen idag:)

Sovet dårlig i natt pga av halsbrann. Det har jeg forsåvidt hatt en stund på kveldene, men idag var den der søren meg når jeg våkna også (klokka seks...) og it's still there. Jaja noe må man plages med. Ikke vært plaget med kvalme (kanskje ei uke helt i starten), ingen strekkmerker men begynner å kjenne det i hofter og rygg når jeg er sliten. Menmen det er vel normalt når man nærmer seg høygravid:)

Vært på harrytur til Sverige med svigers i dag, og svigermor fikk svidd kortet gitt. Hun har gått og mast ganske lenge om at vi måtte ut å handle til bebbin:) Så da får vi bare la henne handle fant vi ut. Så nå venter jeg bare på senga som jeg skal låne fra tante, så er det meste i hus. Må handle litt sengetøy, stelleprodukter og sånne ting, men det er jo bare kos. Stellerommet (vaskerommet) er også ferdig pusset opp nå, mor bygger rede:)

Ellers gleder alle seg. Fikk ei fyllemelding av lillebror i natt hvor han skrev at han skrøt av meg til alle han kjente og at han gledet seg til å bli onkel..hehe han håper at jeg har født før øya festivalen for da skal han nedover.

Nå er det bare å glede seg til å se hvilket nurk det er som kommer ut, og om bestemødrene får oppfylt drømmen om å ut å kjøpe rosa kjoler.

Selv lurer vi veldig på hvordan den lille ser ut. Hvordan er en blanding av oss to?? Rare greier dette her!

så kjekt at alle har det kosli :)

eg tenker hele tiden på om det er noe som skal gjøres å fikses før babyen, men det er svært lite.. vi venter på leilighet, men aner ikke når vi får den.. anker på om vi må bu hjemme hos mamma fram til jul!! off off. med to babyer i huset. ( skal bli tante i september) så håper i grunn vi flytter før september!!

stresser litt inni hodet mitt, men det er egentli ikke så mye å gjøre:p

men er vell sånn me dei fleste som ruger ;) tenker at det er noe eg MÅ gjøre ol.

vi sitter å snakker om hva vi får, sambo er sikker på at vi får gutt, (er vell for det er det han har mest lyst på) å eg vil ha jente :) men gu så eg gleder meg til å se babyen! uansett hva dte blir ;) vi har handlet litt inn til begge kjønn :)

å ikke minst på når sambo holder h*n for første gang :) aldri sett han holde en så liten baby før ;) å ikke minst sin egen :)

lykke til jenter :) gler meg til å høre frå dere når dere har fødd ;) å hvilken det ble:)

Jeg er tydeligvis en av de få som begynner å bli mektig lei.

Koser meg ikke så mye med magen lenger, synes heller at det er vanskelig å strekke til. Jobber 5 timer hver dag i barnehage, og er stort sett knekt i ryggen hver kveld. Må ta det rolig pga. bekkenløsning også, og føler på at jeg ikke ikke orker alt som tidligere i barnehagen. I tilegg sliter da ryggen min meg ut, og jeg ligger ofte på sofaen fra 18.00 og ut kvelden. Strekker ikke til for de to barna jeg har fra før. Treninga jeg var så opptatt av å få til i svangerskapet, har blitt til ingenting. Yogaen som jeg skulle gjøre for å muligens føle mere kontroll under fødsel, har jeg heller ikke klart. Ryggen tok meg der også. Synes jeg burde rydda og ordna i tusen ting, og ligger og planlegger det meste av tia, når jeg bare orker å ligge rett ut. Så orker jeg ikke å ligge lenger, og tar i et skikkelig tak, for så å nesten ikke klare å gå etterpå. Syte, syte..Nei, synes ikke dette er spesielt festlig. Dessuten får jeg dårlig samvittighet over å ikke orke så mye med barna mine, fordi jeg veit hvor sliten jeg sansynligvis blir når babyen kommer ut. Treåringen min fortalte mormor her om dagen, at det skulle bli fint når babyen kom ut. For da kunne mamma være med på stranda å bade...Men det spørs vel det, om jeg rekker det i år, når jeg ikke orker nå..Mye å få dårlig samvittighet for gitt. Gruer meg til å måtte på sykehus også, pga den lille treårige mammadalten min, som får tårer i øynene når jeg nevner at jeg skal være borte fra han litt;)

Hei hei:)

Har 47 dager igjen, og i dag er en skikkelig dritt dag egentlig.. Er kjempe sliten, sliter fælt med bekkenløsning, og kynnere.. Orker ingenting, og blir super frustrert.. Sover dårlig om natta, pga bl og øm mage.. Syns det er kjempe koselig med magen, og sparkene og bevegelsene inni der, er egentlig ikke lei av å være gravid, er bare så utrolig sliten... Og gleder meg masse til lille jenta mi kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...