mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Jeg må bare lage en lite tråd til når jeg først trår til.*ler* Leste inne på skravlesiden en tråd om hvor vidt folk vakset hendene sine på når de hadde skiftet pleie på poden. Utrolig mange svarte at de kun gjorde dette når de tok skittpleier.Dette synes jeg er svært uhyginenske og håper ikke at noen av dem er i min omgangskrets.Vasker de ikke hendene sine etter de har vært på do selv og tisset??? Noen som har noen synspunkter på dette
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 syns det er ekkelt,men jeg må inrømme at jeg er veldig sløv om natten,skifter bleie på lillegull på soverommet slik at han ikke skal våkne helt.. så jeg er nok litt ekkel..hehe
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 Lur deg ut på toalette om natten da og vask hendene etterpå.Hs sa til meg at vi ikke trengte å bytte bleie på natta,hvis han ikke hadde bæsjet.
snartmammapåny Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 føler nok at det blir litt uhygenisk ja... Vasker meg på hendene etter bleieskift enten det var n1 eller nr2. Om jeg ikke har vask i nærheten tar jeg en våtserviett som jeg har i stelleveska.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Vasker henda etter alle bleieskift ja. Om det er krise på et sted uten vask er det våtservietter dte går i.
Sessa ruger igjen... Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Nei, jeg kan med hånd på hjertet si at jeg ikke alltid vakser hendene etter tissebleieskift. Men det kommer jo veldig an på hvordan skiftet har vært. Det er svært sjelden at jeg er nær innholdet i bleia eller huden til barnet ved slike skift. De er gjerne raske og enkle. Men nå har jeg en unge som har et godt imunforsvar, sikkert mye pga litt bakterier i hverdagen. Hender faktisk jeg ikke vasker hendene etter egne tissebesøk også, hvis jeg er hjemme og ungen er sånn passe på tuppa bare fordi mamma tar seg friheten til å gå og tisse. Jeg bruker da vitterlig et papir til å tørke meg med! står jo ikke akkurat med henda midt i strålen heller.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Prinsessemari og Linea....ÆSJ...at ungen din har godt immuneforsvar var vel ikke poenget...men alt du tar på i etterkant? hilser på folk..tar på ting...og ikke vasker henda selv?? æsj æsj æsj...Lær deg litt om bakteriespredning.... det dummeste argumentet ditt var "at du har en unge med godt immuneforsvar".....hva med oss andre som er rundt deg? Eller DE andre som er rundt deg?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2007 En kommer da i kontkat med bleien uansett hvordan enn tar den av og ikke,synes det er direkte uhygeinesk jeg å ikke vaske hendene etter bleieskift og hvis en ikke vasker hendene etter do besøk,hva slag singlaren senden enn ut til de enn er forbilde for?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 prinsessemari og linnea, jeg synes det var bra sagt jeg....) man bør ikke være over hygenisk heller, mener nå jeg...) stå på!!!! hehe....)
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Hvis jeg lar frøkna mi krabbe rundt i bare bleia og løfter henne opp på armen så kommer jeg like mye i kontakt med bleia som når jeg skifter tissebleie på henne! Så da får jeg vel gå og vaske hendene hver gang jeg løfter henne opp da. *sukkeroppgitt* Når det gjelder å være forbilde så er jeg veldig påpasselig med å si i fra at vi vasker hendene etter dobesøk til mine nevøer og nieser. Min datter er 10,5 og forstår derfor ingenting av om mamma vasker hendene eller ikke. Eneste hun skjønner er at mamma har tisset og det var KJEDELIG!!! Og så lenge jeg bruker papir (er ingen to-ruter frøken, bruker MASSE) så ser jeg ingen problemer i det!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #12 Skrevet 16. juni 2007 Må bare nødt til og si en ting.. Det jo normalt og vasken hendene etter toalettebesøk.. Ikke kom og si noe annet, for det er jo det du lærer kusinene og nevøene dine! Hvorfor lære dem om du ikke gjør det selv? Det kaller jeg dobbeltmoral så det holder!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #13 Skrevet 16. juni 2007 Må jo si at jeg syns det er litt tullete at du skylder på datteren din for at du ikke vasker hendene etter at du har vært på do.. For det er jo det du gjøre.. Når hun har ventet noen minutter på at du er på do, så klarer hun nok og vente et halvt minutt til mens du vasker hendene også.. Tror det heller er latskap jeg.. Legg i hvertfall ikke skylden på jenta di da..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #14 Skrevet 16. juni 2007 vanvittig grisete å ikke vaske hender etter toalettbesøk...og jeg er IKKE hyper-over-hygenisk...men finnes det et rom hvor det er flere bakterier enn et toalettrom/bad???? Bare å trekke opp får du bakterier på hånden...for personen som var på toalettet før deg vasket sikkert ikke hendene før vedkommende trakk ned... sier igjen...æsj æsj æsj...og dattra di er 10,5 mnd...skal du "plutselig" begynne å vaske hender når du tror hun er gammel nok til å skjønne at du ikke gjør det? Halloooooo....teit. Men du om det. HÅper ikke du er venninna jeg skal til å spise middag hos i kveld..... (
manonym Skrevet 16. juni 2007 #15 Skrevet 16. juni 2007 Er enig med deg jeg Prinsessemari=) Men til anonym over her, hvordan gjør du det når du skal sette på vannet osv på offentlige toalett, og for ikke å snakke om dørhandtaket. Alle som ikke vasker seg på hendene etter dobesøk overfører jo sine bakterier til dørhandtaket, og alle som vasker seg må jo sette på vannet før de har vasket seg (sier seg jo selv) og da kommer det bakterier der også. Tenkt på det???? Er enig i at man skal vaske seg etter både nr1 og nr2 hos både babyen og seg selv, men å droppe det en gang i blandt er ingen krise!!!! Jeg er av den meningen at litt bakterier er bra. Jeg har vokst opp i et relativt rotete og litt uhygienisk hus med mange dyr (både kjæledyr og gård altså griser osv), begynte feks ikke å vaske henda før jeg var ferdig på ungdomskolen, men er så og si aldri syk!!! Har veldig sterkt imunforsvar, ingen allergier, astma eller noe som helst. Og det tror jeg er fordi man lever med litt bakterier rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #16 Skrevet 16. juni 2007 Jeg er "anonym" over. Selvfølgelig vet jeg om offentlige toalett osv...men skal jeg la være å vaske hender av den grunn????? Dessuten tenker jeg ikke over det, jeg vasker hender etter toalettbesøk automatisk. Enig med deg, litt bakterier er bra....men det er MASSE bakterier rundt omkring...overalt. Jeg ville likevel vasket hender. Men, folk må jo gjøre som de vil selv...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. juni 2007 #17 Skrevet 16. juni 2007 Skjønner ikke helt hvorfor det er dødsviktig å vaske hendene etter et tissebleieskift når jeg kun har tatt uttpå den brukte bleia...hvis det er slik at baktriene er på utsiden også så er jo senga og lekematta til snulla allerede stappfulle med gamle og nye bakterier så da hjelper det ikke at jeg vasker meg litt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #18 Skrevet 16. juni 2007 diskusjonen har vel gått over til om DU vasker hender etter toalettbesøk.... Tenk at det er krig og elendighet i verden...og her sitter folk og krangler om håndvask...ja, ja...nå skal VI ut på langtur med babyen vår;o) Ha en fin lørdag!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 16. juni 2007 Ser at en diskutere hvordan enn gjør det når en er på offentlig toalett,det er lett det.En vakser hendene,tar papiret og skrur igjen kranen(hvis den da ikke går automatisk av,som det gjør noe steder) og så tar jeg papiret og åpner døren med og kaster papiret.Helt ren og fin på fingrene mine jeg.
manonym Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 Hehe, tror det er mange hysteriske damer her inne!!! Slik som du sier over her mamma til en stor og en liten er jo slik som de som har angst for bakterier gjør!! (slapp av, sier ikke at det er bare de, men...). Og til anonym jeg svarte til så skrev jeg det for å vise deg at du får "dobakterier" på deg uansett, jeg sier IKKE at du skal slutte å vaske hendene. Men dere får det til å høres ut som at alle som dropper håndvasken etter et dobesøk med nr1 eller byttet tissebleie er utrolig ekle folk! Så om jeg ikke vasker meg på hendene etter å byttet tissebleie en sjelden gang (selv om jeg ikke har tatt verken inni bleia på tisset eller på stumpen til poden) så er jeg en ekkel person???? Nå skal det sies at jeg vasker meg ofte på hendene (litt for ofte kanskje), etter både egne dobesøk og tissebleier osv, men blir så provosert når det blir sagt rett ut at en person er ekkel om en av og til dropper håndvask etter tissebleiebytting, og en skriver ÆSJ ÆSJ ÆSJ! Skjerp dere, og hold en saklig diskusjon!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #21 Skrevet 16. juni 2007 jeg er den som sa æsj æsj æsj...jeg mente til EGNE toalettbesøk..ikke tissebleier. Bare for å ha det sagt.
manonym Skrevet 16. juni 2007 #22 Skrevet 16. juni 2007 Okei, og bare så det er sagt så er jeg enig i at man skal vaske hendene, men en sjelden gang mener jeg det ikke er krise. Om det er noe som skjer som gjør at det blir slik mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #23 Skrevet 16. juni 2007 enig med deg, vintergutt. Ingen dør av det ikke vaskes en sjelden gang...Ha en fin lørdag. Idag skal kjæresten min og jeg har en romantisk aften for oss selv. Gutten vår er hos mormor og bestefar....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. juni 2007 #24 Skrevet 16. juni 2007 her vaskes hendene vær gang. uanssett. nå har poden blit så stor (7 måneder) at han snur seg på magen av seg selv og ser på at jeg vasker hendene. etter at jeg har vasket mine så løfter jeg han bort til vasken så han får gjøre det samme. men det er bare fordi han syns det er gøy da og for og få inn rutinen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #25 Skrevet 16. juni 2007 Det er langt flere bakterier helt andre steder enn i bleien til en liten baby-hvor urinb i og for seg hos oss alle er gangske sterilt. tastaturet vi skriverpå, mobiltelefonene vi ringer med ,dørhåbdtak på offentlige bygg etc. det er også svært mange flere enn vil tror som har tvangslidelser, hvor store deler av dagen går ned å til å tenke på om vi og andre har vasket, ryddet, sjekket, kontrollert og styrt nok med små detaljer som ikke akkurat tar livet av folk. regner med at dere med vaskemani ikke tar sjansen på å sende småttisene i barnehagen. DER er det mye bakterier, for ikke å snakke om offentlige lekerom osv. Dere ver jo herfra hvor lett folk tar på den slags. det beste er å holde seg hjemme med bind for øyne, ører og munn, gjerne hansker på hendene. Skjerp dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå