Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #26 Skrevet 16. juni 2007 bare en kommentar til prinsesemari og Linea over. Det var jeg som skrev før deg....at mitt barn sover uten teppe. Jeg har en 4 åring og en 9 mnd gammel baby nå....så jo, de sovnet også da de ble eldre. Men hvorfor diskuterer vi dette egentlig, teit tråd. Unger er ulike. Men hadde jeg hatt en nyfødt igjen, så ville jeg ikke begynt med teppe over vognen slik noen gjør fordi de TROR ungen ikke sovner uten. Men igjen; jeg blåser i hva andre gjør med sine unger.... couldn't care less, så lenge jeg ikke ser noen som slår barna sine etc..så bryr jeg meg ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #27 Skrevet 16. juni 2007 Bruker ikke helseteppe over vognen, men her sover guttenvår i bagen om natten. Setter den i spinkelsenga. Han liker ikke å ha det så åpent, og sover bedre på denne måten. Jeg er vel en dårlig mor jeg da :-p.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #28 Skrevet 16. juni 2007 Dere som mener at det ikke blir varmt i vogna med pledd foran,sett dere inni et telt i solsteiken, dere trenger jo ikke dra ned glidelåsen til døra,bare la døra ligga og dingle,så kan dere se hvor varmt det blir. En annen ting så kan jeg svare deg annonym at jeg blir sjokkert når jeg hører at folk bruker bagen til seng,og det til vanlig,når dette er frarådet,men,men mange bruker jo letteste løsning der og da og tenker ikke over hva som er det beste.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #29 Skrevet 16. juni 2007 Er nok en dårlig mor jeg også, for jeg bruker teppe foran når vi går tur. Kunne sikkert brukt paraply men, syntes det fungerer dårlig når jeg går tur. Men jeg har det ikke på når de står i skyggen og ikke får sol. Det med baggen i senga er nok ikke så farlig. Jeg fikk det anbefalt både av en barnelege og helsesøster for å få gutt ungen til å roe seg i sengen.
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. juni 2007 #31 Skrevet 16. juni 2007 Det får da være grenser for hvor dårlig samvittighet du ønsker at folk skal ha!! Det er da ingen her inne som ønsker å gjøre ungen sin noe vondt. Man ser hva som funker og så lenge barnet har det bra så er vel det viktigst! Ser ikke noe problem i å la ungen sove i vognbag om natten når de er små. Da er sengen ofte for stor for dem. Frøkna vår lå i ammemadrassen sin og hun hadde det knallbra!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #32 Skrevet 16. juni 2007 Det skal tydeligvis ikke mye til for å sjokkere deg heller da. Jeg har fulgt med på mange av innleggene dine mamma til en stor og en liten, og du er tydelig en person som ikke tåler at andre gjør det på sin måte. Hvem har sagt at du sitter med fasiten! jeg blir ikke provosert en gang, må bare le, for makan til hønemor har jeg aldri vært borti. Stakars ungene dine. Du har vel polstret hele huset med skumgummi du, og lar vel aldri ungene dine klatre i trær eller noe som er litt skummelt. Overbeskyttet til tusen. Beklager at jeg blir litt usakelig her, men dette blir bare for dumt. Kan du ikke holde disse formaningene dine for deg selv, for det er tydelig at det ikke er gode råd du er ute etter å gi. Forresten, hvor får du alle disse anbefalingene dine fra?
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 16. juni 2007 #33 Skrevet 16. juni 2007 Uff, jeg er nok en fryktelig dårlig mor. Rart at ingen har ringt barnevernet ennå... for her har poden hatt bagen til vogna som seng i 7mnd. I tillegg bruker jeg helseteppe foran vogna for at han ikke skal få sola i ansiktet. Bruker ikke helseteppe foran hele tiden, men kommer sola så henger jeg helseteppe foran. Nesten rart at ikke barnevernet har vært og hentet ungen min, men de kommer vel snart da. Får bare forberede meg og pakke koffert til han med alle klærne, skal jeg sende med helseteppe?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #34 Skrevet 16. juni 2007 Hurra...jeg bruker helseteppe foran. Men, jeg bruker også sunn fornuft!! Sjekker maaange ganger inni vogna for å sjekke at det ikke er for varmt. Og en annen ting....når jeg har helseteppe foran vogna, tetter IKKE igjen, så ligger minsten kun i body, er det ekstra varmt, kun i bleie. Og ja, jeg sjekker sikkert vært 5 min inni der...en annen ting..vogna står ikke i sola. Barnevernet får det travelt etter denne tråden....Synes det er MYYYYE verre med de foreldrene som pakker unga inn i for mye klær..for da er det ikke lett å få luft for de små. Huff...nå kom det en bil i oppkjørselen...barnevernet???
simbamamma Skrevet 16. juni 2007 #35 Skrevet 16. juni 2007 Noen har visst trykket på repeat-knappen...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #36 Skrevet 16. juni 2007 HALLOOOOO! Det er ikke varmen som er det største problemet! Barnet blir liggende å puste inn sin egen karbondioksid_ Og kan bli langsomt kvalt!!!! VÅKN OPP DA FOR FAEN!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. juni 2007 #37 Skrevet 16. juni 2007 Jeg hiver ungen oppi bagen om kvelden og skyver den under senga våres også teiper jeg fast et ullpledd rundt åpningen på vogna for å være sikker på at det er mørkt nok for ungen når vi triller tur!!! My god!! Slutt å krangle om alt forbanna mulig og aksepter at noen gjør ting annerledes. Så lenge man bruker sunn fornuft, så kan vel folk gjøre som de selv mener er best!!! Blir så jævelig sliten av alt dette jævla gnålet om alt mulig! Fei for deres egen dør eller hold kjeft!! Hahaha!! Fyr løs nå da, kranglekjerringer!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2007 #38 Skrevet 16. juni 2007 hehe...jeg også. Men vi taper igjen bagvognen med ullteppe over og setter unge og bag ut i bilen slik av vi selv får sove.... ;o) Enda til gode å høre om babyer i Norge som dør av å ligge bak et helseteppe. Er ikke snakk om timesvis. Høres ut på enkelte at barnevognene blir POLSTRET....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 16. juni 2007 #39 Skrevet 16. juni 2007 Kjører dere bilen litt nedi gata også da eller?? Jammen, folk tar jo helt av! Ja, jeg bruker helseteppe foran vogna jeg, men det henger da ikke der i timesvis! Det ligger oppå kalesjen og får hun sola i øynene eller noe så drar jeg det litt ned sånn at hun får skygge i ansiktet. Dekker jo ikke åpningen en gang. Drar det til og med ned rett før hun sovner, også tar jeg det opp igjen når han har sovnet. Dævver ikke av det vøtt!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #40 Skrevet 17. juni 2007 Jaja Dette her tar kaka. .Er visst mange som dekker til vogna si, men dette ble for mye for meg, måtte rett og slett bare stå og måpe.. Lita jente som satt i vogna inne på senteret, med lue , fleece jakke,og oppi en svær lammeskins pose..huff.. Rett ved sida denne lille jenta, står en vogn med fleece teppe lagt over ALT som heter åpning, å over fleece teppet, har selvfølgelig moren lagt over myggnettingen, bare for å ialfall være sikker på at ungen ikke skal få noe lyft.. off..stakkars små.. Glad for min jente lå fint i vogna si og luftet tåtene sine:P
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #41 Skrevet 17. juni 2007 helt enig med prinsesse mamma til linnea el noe:-) min sover heller ikke på dagtid hvis han ikke ligger i vogna, trilles og jeg har helseteppe lett over vogna. Min kan være så trøtt at han nesten stuper men sove skal han ikke hvis det er noe som helst han kan se på isteden. Så derfor teppet! Tar det vekk når han har sovnet. Prøvde også å venne han til å sove i lyst rom, med masse lyder, men her har jeg en med STERK vilje, så det nyttet ikke hos oss. Blæh. Og mamma til stor og liten kan vel flytte over til krangle snart, og ta med deg flere av vennene dine her.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #42 Skrevet 17. juni 2007 Jeg knytter ett bind forran øynene hennes så slipper jeg å ha noe teppe forran. Det fungerer kjempefint. Har og vurdert å begynne med sov i ro til henne.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 17. juni 2007 #43 Skrevet 17. juni 2007 hmm.. jeg legger teppe over vogna.. emn bare som "skyggelue" liksom.. dekker ikke åpningen.. jeg har heller teppe over enn at poden skal få sola rett på seg ja, og jeg synes ikke det er korttenkt i det hele tatt!Det har ikke noe med pause fra un gen å gjøre ...det er det dummeste jeg har hørt!!!! Mini blir uvel og sliten hvis hna ikke får sove.. så derfor gjør jeg det, for HANS skyld faktisk!!! ps kritiser meg den som vil
-Amelie- Skrevet 17. juni 2007 #44 Skrevet 17. juni 2007 Angående "å dø av luftmangel pga et teppe". Jeg har i alle fall hørt at de mistenker at dette kan være årsaken til enkelte tilfeller av krybbedød... Nå har jeg ingen kilder å komme komme med. Men det blir jo tross alt litt mindre utskifting av luften under et teppe.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 17. juni 2007 #45 Skrevet 17. juni 2007 desuten har ikke unegne vondt av å ha aktive mødre som er mye yute og triller og er SOLSIALE med andre... :=)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #46 Skrevet 17. juni 2007 i de fleste vogner finnes det lufteluke i kalesjen ? jeg har vertfall det, når jeg har helseteppe på halveåpningen (PGA SOLEN) og lufteluken åpen kommer det godt med luft igjennom vognen , ligger hodet mitt ned i vognen flere ganger og er godt med "rein" luft der.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 17. juni 2007 #47 Skrevet 17. juni 2007 Hei HI Jeg var enig med deg i en diskusjon vi hadde her for en stund siden, men nå synes jeg det virker som om du skriver innlegg bare for å provosere. Og det er ikke noe særlig lurt, for her inne lar folk seg provosere veldig lett. Og det er kanskje ikke så rart heller når noen går til angrep på en som forelder. Det er sårt når noen insinuerer at man er en dårlig mor når en gjør eller ikke gjør det ene eller det andre.. og det skaper litt dårlig stemning her inne.. Uten å bidra til trådens egentlige innhold sier jeg takk for oppmerksomheten
Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. juni 2007 #48 Skrevet 17. juni 2007 Kjære HI Hvis du ikke er klar over det så er det faktisk lov å bruke hodet før man sier noe!! Så vet du det til en annen gang du vil skrive et innlegg her.... Jeg henger noen ganger et helseteppe forran kalesjen på min vogn når jeg skal ha minsten til å sove..... det er en Quinny vogn med mange lufteluker i kalesjsen og helseteppet dekker ikke hele åpningen. På hver side er det en flere cm bred åpning............. Jeg har dette teppet på mens jeg triller i de 5 min det tar før han sovner og så tar jeg bort teppet og setter vognen et skyggefullt sted............ Tror mange gjør nettopp dette, tar bort teppet når barnet har sovnet.......... Det er nok ikke slik at folk stifter fast teppe og teiper igjen der det måtte bli en åpning slik du omtrent fremstiller det....... Når du skriver at forledre gjør dette for de er så desperate etter fri fra barna høres du bare latterlig ut i de flestes ører..... Utsagn som om at barna får så lite luft at de ikke orler å våkne blir jo også for dumt.............. Har lest flere av innleggene dine her inne og det høres ut som du mener du er en super mamma over alle mammaer.............Men vet du hva?? Jeg tror de fleste her inne er supermamammaer for nettopp sine egne barn, og at de fleste ikke trenger slike bedrevitende nedlatende innlegg fra deg i hytt og pine : ))
Synnøve Finden Skrevet 17. juni 2007 #49 Skrevet 17. juni 2007 Jeg synes HI er morsom jeg med sine meninger om ditt og datt og HELT overbevist om at det hun gjør er helt riktig og gjør folk ting annerledes ja, nei da er de nok dårlige foreldre for å sette det på spissen. Mulig HI skriver disse innleggene for å provosere folk og jammen det klarer hun
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #50 Skrevet 17. juni 2007 Hvis det er slik at helsevesenet går ut å sier at det er farlig med helsetepper kan noen da lime inn linken til den artikkelen her inne da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå