Gå til innhold

hahaha ler meg ihjel! skal han liksom forvente at jeg skal gå skole, ha dattera vår på ett og gjøre alt husarbeidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh..når skal jeg få tid til tankene mine a?

skal han liksom komme hjem etter en arbeidsdag på 8 timer på en fabrikk å legge seg for å sove på soffaen? mens jeg må bli sittende oppe til langt på natt hver kveld fordi jeg ikke har fått gjort lekser? eller tatt klesvasken?

han ble sur fordi jeg sa: jeg håper du skjønner at du må hjelpe mer til hjemme når jeg begynner på skolen?

Jeg må be han om å skifte en bleie, gi henne mat..eller om han kan ta kveldsstellet!!!

han er flink til å gi henne oppmerksomhet..det skal han ha...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannfolk lever ofte i sin egen verden, uten noen som helst innsikt i hva som faktisk skal til for å "drive" familie.

Kanskje du bør la han være helt alene med henne en stund, reis vekk noen dager. Sånn at han får se hvordan det er å skulle ta seg av barn og hus??

Skrevet

Huff, er visst en del menn der ute som burde ha gått "husmorskola" og lære seg om hvordan et hjem fungerer. Noen ser ut til å være håpløst stuck i den tida hvor fars eneste oppgave var å dra ut og tjene penger.

Reis bort en helg, og la ham ta seg av ungen. Kanskje pipen får en annen lyd da.

Skrevet

Det er dette vi har fedrekvoten til jenter! Da jeg begynte å jobbe fulltid og mannen skulle stelle hjemme ble det ikke gjordt en brøkdel av hva han forventet jeg skulle gjøre da jeg gikk hjemme. Da jeg lot det falle noen komentarer om mangel på handling, husarbeid, klesvask eller middagslaging, måtte han innrømme at han virkelig hadde tatt feil, dagen har ikke nok timer til å rekke alt og han hadde fått en helt ny respekt for meg som faktisk fikk gjort så mye som jeg gjorde :-)

Har aldri siden fått en eneste sur kommentar om ting jeg ikke har fått tid til å gjøre jeg, og nå gleder pappan seg til sin tredje pappaperm, hvor han ikke får gjort noe særlig annet enn å kose seg med snuppa, for menn kan jo ikke klare mer enn to ting av gangen..

Ikke misforstå meg da, er veldig fornøyd med mannens innsats her hjemme jeg, han hjelper til der han kan, og han betaler vaskehjelp hver 14. dag. Men av og til trenger de en liten vekker, det høres jo i utgengspunktet ut som en dans på roser å være hjemmeværende når en ikke har prøvd det selv (det er faktisk en fulltidsjobb).

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Fedre har ikke rett på vanlig fødselspermisjon hvis mor er student da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...