tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Her har vi hatt det litt "stridt" på kveldene i kanskje 1 mnd nå.... Det funker IKKE å legge henne ned i si seng for å sove, da blir hun helt vill...hoier og styrer som en gal! Og etter 1-2-3 timer når mamma og pappa er lei, så ender det med at jeg tar henne over i senga å gir henne pupp. Da sovner hun tvert...... Vet jo at dette er en bjørnetjeneste til oss, men når man selv er trøtt og vet at det funker...... Tips? Andre som har det slikt? Sånn ellers så får hun 4 måltider fast føde pr dag. Sover ca 11 timer om natta (med 1 nattmat) + 2.5 timer på dagen fordelt på 2 lurer!
guita Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Hei! Er det så ille da? Min frøken liker ikke å sovne selv (snart 9 mnd), jobba med det en periode, men nå bærer jeg som regel henne til hun sovner eller "pupper" henne i søvn. Da sovner hun greit! Tenker det blir lettere å ta sånne "fighter" når hun blir større og forstår mer (akkurat nå er hun jo i verste separasjonsangst-fasen). Apropo separasjonsangst - det kan ikke være det som slår inn da? Lille I er ekstra mammadalt når hun er trøtt.. Jeg tror ikke man skal være så redd for å gi litt ekstra nærhet. Så lenge det ikke går ut over dere
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2007 Du sier noe der.... det er jo egentlig ikke så ille. Igårkveld skulle vi drikke vin og spise reker, da ammet jeg henne i søvn i halv8 tiden, og da sov hun jo søtt leenge.... ikveld gjorde jeg også det, orket ikke noen kamp;) Grunnen til at jeg stresser med dette er at jeg har en svigermor som puster meg i nakken og absolutt skal ha henne på overnatting.... Egentlig er jeg jo helt enig med deg, vil gjerne vente med sånt til hun er større å skjønner mer.... Hm. Tankevekker, det der:-) Takk for bra svar!!
guita Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 glad for at du fikk noe ut av det! Overnatting borte, ja.. da skjønner jeg at du stresser litt Her i huset ville jeg ikke turt det, er sikker på at hun ville lagd bråk! Hun er rett og slett ikke klar for noe sånt enda, jobber fortsatt med at hun skal tåle å være noen timer borte fra meg Tror det ville vært å utsette henne for en unødvendig skremmende opplevelse. Du kjenner din egen jente best og vil vite når hun er klar for det. Ikke la noen andre stresse deg på det - si til svigermor at hun nok må vente litt! Gjør det som føles best for deg selv og for jenta di!
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Be svigermor om å slappe av. Ungen er jo ikke ett år engang enda jo:) Jeg lar ikke min svigermor ha vår sønn på overnatting hvertfall. og jo mer hun maser jo mindre positivt innstilt blir jeg. He he. Sånn er det. Slapp av med dere selv og vær trygge på at det går bra hjemme med legginga først og så går det jo an å tenke på det seinere.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Mina er 9mnd.. Hun legges kl 19 og over til 07. Har en dupp fra 0930-1130. Så fra 14-1530. Hun har alltid sovet mye.. Får 3 måltider med fast føde(grøt til frokost+ kvelds +middag)
Møøø Skrevet 16. juni 2007 #7 Skrevet 16. juni 2007 Snuppa mi er 8,5 mnd, hun legger seg ca 19.30 og sover til 6.30-7.30 uten pupp. Veldig grei å legge da, skriker i 10 sek før det er stille ;o) Sover 2-3 timer på dagen, fordelt på 2 lurer. Og så får hun 4 måltider fast føde om dagen, brødskive til frokost, en banan midt på dagen, middag og grøt til kvelds ;o) HAr ikke sovet borte enda og gjør det nok ikke på ei stund enda heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå