Gå til innhold

Tunge løft? farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen regel på å ikke løfte tungt tidlig i svangerskapet?

Jobber i barnehage og blir jo litt løfting. Vil jo ikke gjøre noe som kan skade den lille.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk gravid med sønnen min, spurte jeg legen om dette, og han sa at jeg burde ikke løfte tyngre enn jeg var vant til, men jeg kunne fint løfte det som jeg løftet før jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg fnyser litt av det med å ikke skulle kunne løfte tungt. Tror ikke det er så bra å drive med skikkelig vektløftning når man er nygravid, men...........

. Alt med måte!

Hva er FOR tungt liksom. Det er jo tungt å bære 4 liter melk og to brød hjem fra butikken liksom.

Jeg handler på butikken som vanlig og bærer med meg det jeg kan og klarer.

Har en sønn på 3 år og 8 mnd som jeg løfter opp når han har slått seg eller trenger hjelp til å nå opp til noe.

Kjenner jeg det gjør vondt og presser i magen, ja da tar jeg en pause.

Skrevet

Ja, det er vel sunn fornuft en må tenke :-)

Klem fra meg

Skrevet

Jeg jobber i helsevesen. Der har vi tunge pleispas. i l blandt og vi har et høyt arbeidstempo. Natt i blandt jobber jeg også. Ble jo gravid likevel så lev som vanlig du. Er nok mye overhysteri blandt oss nordmenn. Tenk på afrikansje kvinner som står i åkeren med slegger og bæring av tønnevis med vann hver dag når de er gravide.:o)

Skrevet

jo .. men du vet ikke hvor hyppig de afrikanske kvinnene aboterer da av den tunge jobbingen ... jeg for min del tar ingen sjangser nå i første trimester ...

Skrevet

Jeg har en tung jobb, med mange løft. Legen sa at han var ikke redd for abort, men for bekkenløsning. Husk å løfte riktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...