Gå til innhold

Hvor viktig er det med en god barnehagesekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hara fått mange anbefalinger om Bergans ryggsekk til barnehagen. Men lurer litt på hvor mye den sekken egntlig blir brukt? Til og fra barnehagen blir det bil. Hvilken praktisk betydning har den i barnehagen?

Tenkte bare at hvis ikke den blir brukt så mye på ryggen kan jeg like godt kjøpe en billigere en...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på......? Har bare en liten ryggsekk som rommer akkurat med nista, bamsen, ekstra skift og frukt....Det blir vel ikke brukt lenger utover det?

Skrevet

Jeg bruker ikke penger på en dyr barnehagesekk som jeg allikevel bare skal bære fram og tilbake mellom bilen og barnehagen. Ungene bærer jo aldri sekkene sine selv, sparer de pengene til de begynner på skolen jeg. :o)

Skrevet

Jeg fikk en Norheimsekk til jenta mi før hun begynte i barnehagen for jeg hadde hørt det var så viktig med en god sekk, men den er stua inn i et skap og vi bruker en som kosta 39,50 på Lidl. Søt liten sekk i velour med marihøne på. Norheimsekken var altfor stor og sekken blir ikke brukt til annet enn fram og tilbake med litt klær og koseklut i. Regner med at når hun skal over på større avdeling så kan den store sekken brukes når de skal på turer, men foreløpig var det bortkastede penger.

Skrevet

250-300 kr er vel ikke så mye,eller?

Hun bærer ikke sekken så ofte selv enda, men den kan jo brukes til de er minst 4 år og barnehagen vår er på tur hver dag så jeg regner den blir mye brukt i årene fremover. Og så snart de kan bære selv gjør de selvsagt det.

Skrevet

Foresten de kan nok bruke den mye lengere enn det på tur for selv jeg kan fint bære den på ryggen(den har stropper som man kan regulere mye).

Hilsen en veldig fornøyd bergansbruker.

Skrevet

Jeg er styrer i barnehage og mine barn har Bergans sekker.vi anbefaler ikke nødvendigvis Bergans, men at det er en passe stor sekk med brystreim og hoftebelte slik at den sitter godt på ryggen til barnet og unngår ubehag ved at remmer sklir av når barnet beveger seg. i vår barnehage er det ingen barn under 3 år som bruker sekk når vi er ute på turer. isekken har de med seg tørre votter og sokker, mat og drikke flaske. Det er bra å venne seg til å ta ansvar for det som er sitt. håper du fikk noen svar:9

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 5 år, han kommer til å bruke sekken til han er ferdig i barnehagen og kanskje også i 1. klasse. ikke noe problem det nei. og sekken brukes ofte 2 til 3 dager i uken og begynner å bli utslitt:). det er viktig for turopplevelsen til den som bærer sekken. men jeg mener at de under 3 år er for små!

Skrevet

for meg er det ikke viktig,

Den blir jo bare bært frem og tilbake fra bhg, og det er jo vi som bærer den stort sett da..-)

Er det en turbarnehage/friluftsbhg så stiller det seg annerledes

Skrevet

Min mellomste hadde Berganssekk når han gikk i barnehage, og selv om de ikke bærer sekk på tur når de er under 3, så fikk han sannelig bruk for den fram til han sluttet i barnehagen. Veldig greit å kjøpe en skikkelig sekk når man først kjøper, for de holder i årevis, og lillesnuppa på 14 måneder kan arve storebrors. Berganssekkene har gode skulderreimer samt reim over brystet, og er derfor ypperlig når de begynner å bære sekken selv på tur.

Skrevet

Ikke meningen å reklamere så heftig for Bergans, da, men det er liksom den jeg selv har erfaring med. ;) Sikkert mange andre som kan være like bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...