Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Hva har du? Har sett på acta graco combi eller hva den het, og den ser jo veldig grei ut... Når bytta dere stol?
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Be Safe Izi Combi X1. Veldig fornøyd. Byttet ved ca 8 mnd.
snartmammapåny Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Vi har Maxi Cosi (0-13kg) og er veldig fornøyd med den. Den har gjort det veldig bra på tester og fikk vel best resultat på den nyeste testen. Sikkert noen som har en link viss ikke er det sikkert bare å søke på bilstoltest. Barnet sitter veldig bra i MaxiCosi iallefall. Fikk til og med komentar av kiropraktoren til småen at hun mente sittestillingen småen hadde i den stolen var av de bedre hun hadde sett. Grunnen er at småen nermest ligger i stolen. Dermed så får han ikke så stor belastning som i mange andre stoler.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Da mini var 5 mnd bytta vi bilstol. Kjøpte da en acta graco cosmic og vi er veldig fornøyd med den. Nå er tuppa 6.5 mnd og vi tenkte at hun skulle få de stolene som vi har (har to biler) og så skal vi heller kjøpe nye bilstoler til mini som er fremovervendt (blir jo litt billigere da). Han sitter jo fremovervendt i dag så da gjør vi heller det.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2007 Høres ut som en bra plan. HegePege, har du sett den stolen som er på kampanje på Tøffeliten?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Har bare fått med meg at det er acta graco som er på kampanje. Er det den du tenker på eller er det en annen?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Har kjøpt besafe izi combi eller hva den heter, betalte 2600 for den. Skal visst være bra iflg tester. Nå har jeg fått vite at man skal være litt kritisk til slike tester da resultatet ofte kan være farget av hvem som utfører testen..... Jeg ble derfor anbefalt å kjøpe bilstol av et merke som var kjent for å drive forskning og mye testing av stolene sine. Acta og besafe er de to som blir mest anbefalt, er min erfaring.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2007 HegePege, ja det var den stolen ja... Den ser veldig bra ut da. Har du noe kjennskap til den?
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2007 Anonym: Har også inntrykk av at BeSafe og Akta Graco er gode merker... Tror det blir en av disse ja... Er jammen ikke enkelt dette. Vil jo ha noe av det beste når det kommer til bilsikring.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Var og så på den her om dagen og da sa de at det var samme stolen som det vi allerede hadde. De hadde bare endret designet og fargene. Også het den comfort (?) istedenfor cosmic, men det var samme stolen som før. Det sa de iallefall på Småtroll:-)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2007 Ja på nett står det Akta Graco Cosmic Comfort. Så det er vel den samma stolen:) Da spør jeg; Er dere fornøyd? Han var ikke gamle karen før dere bytta heller så jeg. Guttebassen begynner å fylle stolen vår ja.. Skuffa over det, men det var en sabla god babystol da. Kan trøste meg med det:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Ja vi er veldig fornøyd med den stolen. Har egentlig lyst å kjøpe to nye slike stoler til tuppa slik at mini kan ha dem han har. Men de er jo ganske så dyre da. Må undersøke hva andre stoler til mini koster og blir det ikke så mye billigere så kjøper vi acta graco til tuppa også. Vi har en britax røhmer babystol og mini var litt tjukk da han var baby. Så det så ganske trangt ut i bilstolen så da byttet vi da han var 5 mnd allerede. Tuppa er mye tynnere enn mini og hun sitter enda godt i babystolen, men hun er utålmodig i bilen og jeg tror det blir bedre om hun kommer seg litt opp slik at hun ser bedre.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2007 Guttebassen er ikke så tjukk, men tror stolen er liten og selene kan ikke justeres lengre opp, så det er like før de går bak skuldrene. Ennå han ikke er spesielt lang. Har en Recaro (ett eller annet) stol. Hvor stor er jenta di nå? Hun er vel en dag yngre enn min, var det ikke så?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Jepp, hun er født siste dagen i mnd:-) Da hun var 6 mnd og 1 uke var hun 71 cm og 7945 gram:-) Lang jente:-) Enn gutten din da?
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 15. juni 2007 Ja og min nest siste dagen ja:) Han er gorund da:) hehe var 67 cm og 8420 en uke før han var 6 mnd. Er en stor liten matape ja:)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 15. juni 2007 Nei nå er det natt her. Du får joine oss på novemberklubben hegepege:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #17 Skrevet 15. juni 2007 Hehe...hun har hele tiden vært lengre enn mini var. Men da jeg sammenlignet dem på 6 mnd kontrollen lå hun bare en halv cm fremfor han. Tror hun har vært opptil 2-3 cm lengre enn han hele veien, men ser ut som det stangnerer litt nå. Men han har bestandig vært en del tyngre enn henne. på 6 mnd kontrollen var han hele 9100 gram:-) Så han har vært en slik go og rund unge han:-) Og han spiste jo alt han fikk:-) Hun spiser sjeldent opp grøten sin til frokost eller til kvelds, spiser bare 1/2 middagsglass. Blander mme av 150 ml vann og det er ikke alltid hun drikker opp det engang. Så hun har mindre appetitt enn det han hadde:-) Er din grei å få i mat?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 15. juni 2007 #18 Skrevet 15. juni 2007 Jepp det skal jeg gjøre:-) Natta:-)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 16. juni 2007 Ja unger er så forskjellige. Men hun er jo ingen liten unge selv om hun spiser lite:) Var hun stor når hun ble født? Min var bare 2840 gram og 45 cm. Men tror han tok det raskt igjen. Var og er fortsatt så innmari glad i puppen. Ja han er grei å få i mat. Spiser grøt morgen og kveld, halvt glass til middag, og frukt midt på dagen. En dag hadde han forsynt seg godt av puppen før middag, og da spiste han til han spydde. Bare gaper og gaper. Men tror han er mer regulert nå. Håper det:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 Hehe, ja slik var mini også...bare gaper og spiser så lenge det var mat;-) Hun var ganske stor da hun ble født...4150 gram og 51 cm:-) Var en stund da hun nesten ikke la på seg noe særlig, men etter jeg begynte med mme og fast føde har hun lagt på seg det hun skal:-) Mini kom jo en mnd før termin og var nøyaktig like tung og lang som henne, som kom 3 dager etter termin:-) Så jeg har det lett med å huske fødselsvekt og lengde på ungene:-)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #21 Skrevet 16. juni 2007 Oi da var jo han en ordentlig plugg;) Ja han her og la på seg ekstra godt når han begynte med fast føde. Før den tid var det en periode han spiste hver time, og var ikke helt fornøyd med livet... Har hun begynt å komme seg fremover? Guttebassen ligger på magen å snurrer i sirkel. Så han flytter på seg da, men ikke som han vil. Han er frustrert for tiden, så det er mye sutring pga d.. Gleder meg til han får utforska litt. Selv om jeg må passe på mer da:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 16. juni 2007 #22 Skrevet 16. juni 2007 Jepp, plugg er vel en ordentlig beskrivelse:-) Hun ligger også og snurrer i sirkel. Om det ligger noen leker fremfor henne som hun vil ha, men ikke når dem så strekker hun seg så lang som hun er. Og av og til så når hun dem...så da har hun kommet seg noen cm frem, men det er snakk om lite altså. Det kommer vel etterhvert når hun finner teknikken:-) Hun har aldri vært så begeistrert for å ligge på magen, så hun har vært litt svak der. Men nå kan hun ligge ganske lenge på magen før hun blir lei:-)
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 16. juni 2007 Samme her egentlig. Men når han begynner å bli ordentlig sliten, så blir han sur med en gang.. Legger han på ryggen, han snur seg på magen med en gang, og begynner sutringen. Hehe da er han dyrebar du:) MEn de er søte da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå