Gå til innhold

hvorfor ikke sukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet at det er dumt for tennen. men babyer har jo ikke tenner.

også vet jeg at det er uheldig at sukkeret tar bort plassen til annen sunn mat, men bortsett fra det.

hvorfor ikke sukker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger man egentlig andre grunner enn de du nevner?

Skrevet

For min del dreier det som å ikke gi guttungen min vanen av søtt.. med tanke på kosthold senere i livet!

Skrevet

tomme kalorier som gir høyt blodsukker som igjen gir ubehag..

Skrevet

jeg syns det i grunn er mye styr pga det sukkeret om det er hele årsaken.

for søte ting gir vel de fleste i tillegg til og ikke istede for mat.

Skrevet

hvis man er vant til å spise sukker som liten drar men det ofte med seg som vane som stor!

Faren for overvekt/sukkersyke etc øker!

Bedre føre var tenker jeg ;)

Men man trenger jo ikke være hysterisk heller da;)

Skrevet

det er et meget godt poeng. men på den andre siden så er det en del av kulturen vår og spise søtt til koselige anledninger.

når faren min var liten tok han sukker på brødskiven til kos. det har vi aldri gjort. ikke fordi vi ikke fikk lov men fordi det ikke smakte godt.

vi gledet oss masse til spesielle anledninger der vi fikk lov og ha skjokoladepålegg på brødet. men når vi fikk lov og ha det på når vi ville så slutta vi og spise dette da var det ikke noe godt.

kansje det meste er godt fordi vi blir nektet det?

Skrevet

ja helt ening med deg! j

at det har mye med vane og at vi skal gi barna vår gode vaner :-)

er bare så lei av "jeg så en på 9 måndere som spiste is" opplegget

Skrevet

Jeg mener det er en veldig stor forskjell på "godteri en gang i uka" som jeg er vant med (og syns er ok) og at man skal kose seg med noe søtt så ofte man kan, dvs ofte og opptil mange ganger i uka.

Jeg vil gjerne at min sønn skal være vant til å få noe godt ved spesielle anledninger og at den markeringen det er ikke forsvinner ved at "alt" er kos hele tida. Hvordan blir det spesielt om det er hele tiden egentli

veldig viktig at han får et godt grunnlag med seg hjemmfra i fh til kosthold mener jeg. Ønsker at han skal vite at det er sunnere å spise frukt, grønnsaker, grove kornprodukter, kjøtt, fisk osv og variert når han blir voksen. Og så kan jo han selv velge utfra det:)

Skrevet

helt enig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...