*bolla pinnsvin* Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Har lurt litt frem og tilbake på om vi skal begynne på en til, for småtten er snart ett år. Har liksom ikke visst hva vi skulle gjøre, inntil jeg snakka med ei på jobben, som har en på 3 1/2 og en på 1 1/2. Hun sa at de angret max på at de satte igang så fort og at hun var dødssliten hele tiden, til tross for at ungene var snille. Men så tenkte jeg at de nok har glede av å leke med hverandre etterhvert, inntil jeg kom på at det er jo faktisk omtrent samme aldersforskjell på storesøs og meg. Vi kranglet og sloss konstant og mamma sier hun er glad for at ingen fikk varige mén av det hele (he, he...). Altså blir det neppe to tette på meg og takk og pris for det! ;o)
Duddlidu Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Dette holder jeg med deg i. All respsekt for de som ønsker to tette, men jeg kunne aldri tenke meg det. Føler meg utslitt på kvelden innimellom allerede nå med bare et lite knøtt på 9 mnd. Her blir det 3 - 4 år mellom hvis jeg får det som jeg vil. Et bleiebarn om gangen holder. Jeg tror det er like stas med søsken selv om man ikke er nesten like gamle, mellom meg og mine søstre er det 4 og 6 år.
jippii Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Mellom meg og søss er det 3 år - vi kranglet så busta føyk. mellom søskenbarnet mitt (jente) og broren hennes er det 7 år - de kranglet iallfall skikkelig mye! Mellom en venninne av meg og broren hennes er det 5 år, de kranglet også veldig. Så jeg tror ikke akkurat aldersforskjellen har noe å si for hvor mye krangling det kommer til å bli. Det man må vurdere er nok om man vil bli ferdig med bleieskift, for deretter å starte med alt på nytt igjen... ...eller om man vil, når man først er igang, bli ferdig med bleieskift så raskt som mulig. Ungene krever like mye uansett hvilken alder de er i: 0-1år: bleieskift og bæring. 2-3år:fortsatt bleieskift. fra 5år: skole, hjelp til lekser etc. hobbyer, kjøring ca12 år: pubertet fra 15 år: konfirmasjon, fest 18 år: myndig, men bor hjemme? Og igjennom hele oppveksten trenger de så si like my kos, nærhet, trøst osv.
jippii Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 ja, åsså fra litt over 1 år, har de kansje begynnt å gått...å da må man kansje løpe etter??
ormeynglet Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Vi har 21 mnd mellom våre to, og har ikke angret et sekund så langt. Nå er jo micro bare 3 mnd forløpig da så jeg vet vel ikke helt hva jeg snakker om men.. Merker at det er mer kaos nå uansett og jeg slapper faktisk av likevel, nå har jeg ikke sjans til å holde ting strøkent hele tiden og det er helt greit liksom. Sliten er vi nok innimellom men det er så mye gøy og kos at det veier opp. Jeg har to søsken med et år mellom, og jeg var attpåklatten som kom 5 år etter sistemann. De hang sammen som erteris og jeg følte meg bestandig utafor, ønsket slik å ha en "egen" søster eller bror jeg å...he he. Kanskje derfra ønsket mitt om å få to tette kom. Så langt så anbefaler jeg iallefall to tette, men skal ikke garantere at jeg ikke trekker det tilbake om et år eller to:)
ormeynglet Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Og akkurat det argumentet med bleieskift har jeg aldri skjønt. Ser ikke det som noe problem i det hele tatt, de gjør jo ikke i buksa mange ganger for dag når de har blitt 2 liksom..dessuten så er vi jo både en mamma og en pappa også..
OsloMor Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 To tette er knall det, rutinen er inne bleieskift er vel ikke akkurat størsteutfordring. 20 mnd mellom mine, viller aldri ha unnvært de og angrer ikke, Klart det er travelt, men kjedelig blir det iallefall ikke.-)
Gjest Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 23 mnd mellom mine jenter, og de er snart 1 og 3 år. De har vannvittig mye glede av hverandre, og jeg er veldig glad jeg fikk de så tett. Men det er klart det er slitsomt, men alt som er morsomt gjør jo opp for det slitsomme. Nå har vi hatt et hardt år, med kolikk de 4 første mnd med minstejenta, og 8 ørebetennelser siste halvåret, og dessuten påvist astma på henne. Så det har vært litt av et stress til tider, men dagene går i ett, får nesten ikke tid til å tenke. Gleder meg til juli, for da skal vi på en skikkelig familieferie sammen, og det føler jeg vi trenger nå! Det positive er at når de vokser opp vil de være sterkt knyttet til hverandre, akkurat som meg og min storesøster:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå