Gå til innhold

Ang. Inlegget om og ta med baby på rockekonsert med høreklokker på seg... Hva med..

Anbefalte innlegg

nei men alle begynnte jo og diskutere konserter/festivaler her. jeg skrev et inlegg om bilcross og så litt lenger ned så spurte jeg om tivolli.

Hvorfor kan ikke folk lese det man skriver og svare på det man lurer på isteden for og henge seg opp i den andre tråden som jeg ble inspirert av?

Fortsetter under...

Martin var på buktafestivalen i fjor når han var 7 uker og hørte på tungtvann. Han digga skikkelig med ;)

Vi sto langt unna, visste ikke det skulle være musikk da for var midt på dagen, men endte opp med at vi dro like etterpå. Men vi så mange som hadde unger med høreklokker. Kan ikke huske jeg stoppa opp og stirra i vantro på de... Men var i dypdyp ammetåke også :D

Jeg har lest alle innleggene her jeg. Når du sammenlikner rockekonserter, bilcross og tivoli (tre heelt forskjellige ting). Så vil folk automatisk snakke som alle de tre tingene, og sammenlikne de.

Jeg for min del har aldri vært på bilcross, så jeg vet ingenting om det, og dermed kan jeg ikke svar på om jeg ville tatt med meg en baby dit. Men sånn som jeg ser det nå (når jeg ikke har erfaring med det) ville jeg ikke tatt med en baby på det. Nemlig fordi jeg ikke syns det høres ut som noe babyvennlig. Men for all del, andre må gjøre som de vil. Og kanskje hadde jeg også gjort det dersom jeg viste hva det var.

Rockekonsert hadde jeg aldri tatt med en baby, eller en unge på 5 år for den del. I mine øyne har barn ingenting å gjøre på en rockekonsert.

Tivoli, ja dit hadde jeg tatt med barna. Det er jo tross alt laget til for barn (hovedsaklig).

Familiefestival; er noe helt annet enn en rockefestival. Det sier seg selv at det vil være noe helt annet å dra på en festival for familie, med barn, enn en rockekonsert;)

Hva er problemet med å ta med ungene på musikk-festival????

Så lenge man har øreklokker, forstår jeg ikke problemet!

Og så lenge man tar hensyn til at man har barn, finnes det MANGE festivaler som man kan gå på.

Jeg valgte også å bli Mamma, men jeg velger ikke bort sosiale ting som barna mine trives med å være med på.

Synes det er å være forelder jeg, det å ta med barna overalt. Ikke på død ogl liv ha barnevakt bestandig.

Tar selvsagt sterkt avstand fra å ha barn der fyll er et vanlig tilbehør,

Se der ja. Nå kom det jo et greit svar som svarte mer på det jeg lurte på.

(selv om det fortsatt ikke var jeg som ville diskutere festivaler. Er ikke intressert i det. =) )

Men når det kommer til bilcross så er det virkelig ikke noe gal plass og ha med en baby. Har vært intressert i det i mange år, og sett mange som har hatt emd baby på det. Det er jo oppmerkede publikums plasser, som det er tryggt og stå på. Dem har vann på banen sånn at det ikke skal støve så fært. Har man da høreklokker på babyen så er det jo ingen grunn til og ikke ta med babyen. =)

Rockekonsert er jeg ikke intressert i og vil ikke diskutere.

Tivoli er minst like bråkete og støvete som blicross, så jeg ser ikke noe fel med tivoli heller. Men ja jeg samenligner det siden jeg synes det støver/bråker på et ut. Så ja jeg synes det er minst like ille med tivoli som bilcross hvis man skal se det på den måten (selv om jeg gjerne tar med tulla på begge deler.

Familifestival er jeg heller ikke intressert i og diskutere. =)

(dette var svar til Silje og Isack`en f.17.01.06) =)

Annonse

Lurer litt på hvilket tivoli du har vært på der det er fulle folk på dagtid. Har jeg i hvert fall aldri sett!

Tar med barnet mitt på ting som passer for ett barn jeg, som f.eks. tivoli, fornøyelsesparker etc. Når de begynner å interessere seg for bilcross så drar vi selvsagt dit. Men det er barnet som bestemmer, ikke jeg. Jeg har valgt å få barn, og da prioriteres de!!!

OsloMor

Altså jeg syns heller ikke at man skal slutte og være seg selv når man får barn. Og ikke velge bort sosiale ting. MEN jeg syns ikke at man skal ta med barna på ALT man skal og vil gjøre. Enkelte ting egner seg faktisk ikke for barn, og da må jeg som mamma vurdere hva jeg vil ta med ungen min på og ikke. Dersom jeg føler det ikke passer seg, så er jeg heller hjemme/eller mamma og pappa passer han. Det er ingenting galt i å ha barnevakt en gang i blant, og jeg tror min sønn har det bedre i sengen sin hjemme hos bestemor og bestefar, enn på en rockekonsert (men det er meg da).

Jeg syns det er viktigere å ha barnevakt en gang i blandt, enn å på død og liv skal ha med barna overalt! For det passer seg ikke å ha med barna over alt. Det er viktig når man er foreldre syns jeg.

Må tilføye det jeg skrev over her.. har ikke hatt noe imot å tatt gutten min med på familiefestival (altså med opplegg for familier)

Jeg vil heller ikke ha barnevakt bestandig. Derfor velger jeg å vente med ting som babyen min ikke kan være med på, til hun blir større. I stedet har vi for eks. kost oss på hotell med badeland. Men nei, jenta mi får ikke være mye hos barnevakt. Har fått henne for å være sammen med henne selv, ikke sette henne bort

Silje og Isack`en f.17.01.06

Sånn som den babyen som lå barnevognen sin utenfor et utested på Brygga i Tønsberg en lørdag natt, mener du? (Søsteren min jobbet der og ringte politiets barnevernvakt...)

Neida, jeg skjønner hva du mener altså.

For meg er det viktig at det er andre barn der og at barna kan gjøre noe de synes er gøy. Det bør også være slik at man drar derfra øyeblikkelig dersom ungen mistrives.

Hadde med meg min dengang 8 mnd gamle baby på Øyafestivalen i Oslo, det gikk kjempefint.

Det er barnevennlig der, og mer som en piknic med musikk. Lørdagen hadde vi barnevakt, men de andre dagene vaar hun med.

Dro hjem ved 21-22.00 tida med Snuppa søtt sovende i vogna med rosa øreklokker.

Jeg ville ikke tatt med ungen på konsert på rockefeller eller lignende, og ikke på Roskilde eller noe heller.

Men en koselig musikkfestival for hele familien var helt knall!

OsloMor

Har ikke hørt om episoden du nevner, men det hørtes helt forferdelig ut.. stakkars unge:(

Som sagt er det noe helt annet å ta med barn på familiefestivaler. Men for meg er det helt uaktuelt å ta med barn på rockefestivaler. Der er det fyll, og det vil jeg ikke utsette de for. Det skal ikke foreldre utsette barna sine for. Da mener jeg man heller bør velge barnevakt eller bli hjemme:)

man går da vel ikke på konsert hvis det er grusom musikk?? hvis babyen er vant med å høre rockemusikk hjemme (og med rockemusikk så mener man ikke automatisk det hardeste og mest bråkete og musikere som tenner på kjerka på vei hjem....) så kan jeg ikke skjønne at babyen tar mer skade av å høre denne musikken i friluft.

og med de nevnte øreklokkene så er lyden så dempet at både musikken og den støyen som nevnes her blir minimal for de små ørene. er jo derfor de får øreklokkene på seg vøtt ;)

og fulle mennesker... det kommer da helt an på arrangementet?! Jeg skjønner at folk syns det er ille å dra med seg småttiser på konserter som avvikles sent på kvelden, og særlig i lokaler innendørs, (det ville jeg aldri gjort heller...) men nå i sommer er det så mye moro som skjer på dagtid, og hvor fylla er så og si fraværende. mange av konsertene har ikke alkoholservering heller.

jeg kjøper rett og slett ikke argumentene om at babyen skal skjermes for alle ukjente lyder og ukjente mennesker med annerledes oppførsel enn mammas fang, og at man kun skal sitte hjemme med babyen er jeg heller ikke enig i. Har sett altfor mange eksempler på unger som ikke tør forholde seg til andre mennesker enn mamma og pappa, fordi de aldri har hatt gleden av å omgås andre voksne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...