Gå til innhold

Amalie og Emily ville ikke vente til juli:)

Twinny

Anbefalte innlegg

Amalie og Emily kom til verden 13. juni på KK, uke 35+2!

Jeg ble innlagt fredag for en uke siden med svangerskapsforgiftning, men utskrevet igjen dagen etter. Når jeg mandagen skulle på kontroll var protein i urinen +3 og høyt blodtrykk. Måtte legges inn igjen. Dagen etter var dette gått ned og jeg trodde jeg skulle dra hjem igjen. Men blodprøven var ikke helt fin og legene syntes jeg kunne settes igang.

Tok litt tid å skjønne at jeg faktisk skulle til å bli mamma!

Iløpet av tirsdagen fikk jeg 3 stikkpillere, men kom ikke lenger enn til nesten 2cm åpning. Sambo dro hjem for å sove etter midnatt, og jeg la meg for å sove og lade opp.

Kl 03:00 voknet jeg, gikk på do og når jeg reiste meg gikk vannet! Jordmoren mente det fortsatt kunne ta lang tid, men 15 minutter etter klyster begynte jeg å få rier. Ringte sambo som kom til sykehuset litt før 04:00.

To timer etter kom Amalie! 2380gr og 44 cm. 13 minutter etter kom Emily 2560gr og 46 cm.

Jeg mistet mer blod enn normalen, men ellers gikk fødselen fint og jeg er stolt mamma til to nydelige jenter:)

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer saa masse!

Og nydelige navn forresten!

Merker at jeg blir litt sjalu...Jeg er 36+1 og klarer nesten ikke aa vente lenger! De hadde ganske bra vekt da!

Mine er kun 2000 og 2500, saa de faar lov til aa sitte litt til..

Lykke til videre og kos deg masse med dine to smaa prinsesser!

Annonse

Hei!

Gratulerer med jentene:) Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Har vært innlagt på St.Olavs to ganger nå med mistanke om svangerskapsforgiftning, men har blitt sendt hjem hver gang. I dag ble jeg innlagt på nytt med beskjed at denne gangen er det svangerskapsforgiftning. 3+ i urinen, høyt blodtrykk og masse hevelse i kroppen. Nå er jeg redd for at tvillingene mine kan komme før tida. Er i uke 32+3 nå. Fikk lungemodningssprøyter sist jeg lå inn og det er jeg glad for hvis det skjer noe i de nærmeste dagene/ukene. Vet jo at sjansene er gode hvis de skulle bli født nå, men det beste har vel vært å holdt de inne i magen noen uker til. Håper det går bra. Er litt bekymret nå.....

Kos dere med jentene deres:) Gleder meg til det er min tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...