Gå til innhold

Hvor tidlig kan jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...begynne å bruke sportsdelen til bugaboo`en?

Hun er fem mnd, og vi skal på ferie. Hun har allerede begynt å reise hodet og nakken opp, og blir veldig utålmodig når hun ligger i bagen (hvis hun ikke sovner da). Hun vil så gjerne se og følge med på alt.

Sportsdelen kan jo legges ned når hun skal sove...

Er jeg helt på bærtur nå, eller er det andre som har tatt den i bruk så tidlig...?

Glad for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sportsdelen skal ikke brukes før barnet er 6 mndr. står det på min Bugaboo.

Min gutt er over 7 mndr., men jeg bruker ikke sportsdelen enda, ble ikke anbefalt dette i butikken.

Vet at mange begynner å bruke sportsdelen tidlig, men jeg ville ikke gjort det. Tror det er litt slik at får de først "smaken" på å sitte, så vil de ikke ligge. Men barn er så forskjellige da.

Skrevet

I mange land bruker de ikke bag i det hele tatt, bare sportsdelen med full liggestilling, og det blir jo folk av dem også...

Hvis du bare passer på at ungen ikke sitter altfor mye tror jeg det skulle gå bra.

Skrevet

Det å bruke sportsdelen i seg selv, er vel ikke noe problem. Men jeg ville ikke latt barnet mitt sitte ved fem måneder...

Vent med det til hun er sterk og utholdende nok! Selv om de trener på å løfte hode og overkropp (det er bra!) så er belastningen på rygg og hofter for stor til å sitte.

Skrevet

Tusen takk for respons, jenter!

Hun ligger jo strengt tatt når man "vipper" den ett hakk bakover, og det er slik jeg har tenkt å bruke den. Den eneste forskjellen blir vel at beina blir liggende litt oppover...

Hadde så forferdelig lite lyst å dra med meg den store bagen på ferie.

Men jeg skal høre med helsestasjonen her hva de sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...