Gå til innhold

Hjelp og råd søkes....

Anbefalte innlegg

Akkurat kommet hjem med verdens vakkereste lille frøken.har massevis av melk og får raskt brystspreng.men lillemor vil ikke ta puppen.hun kan ta et par drag og pauser,så sovner hun.må bruke brystskjold fordi hun setter tunga opp i ganen når hun skal spise,og det virker som om brystvorta ikke kommer langt nok inn uten.

Blir så frustrert og tårene renner.har jo melk og vil så indelig gjerne amme henne,men gruer meg til hun skal ha mat.kan holde på i to timer og streve for at hun skal få i seg melk fra puppen.Å da er hun ikke mett engang og må få flaske

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9595301-hjelp-og-r%C3%A5d-s%C3%B8kes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med barnet!

Her er kopiert fra et gammelt innlegg om tungetrening:

"hei du !!

leste at babyen din har problemer med tungen sin med at den går opp til ganen osv .

det du kan gjøre er å ha såkalt tunge trening . dvs du tvinger tungen nedover under suging.

ta lille fingeren din inn i munnen til barnet og press tungen nedover . masere kinnene samtidlig slik at sugerefleksen settes igang .. dette gjør du opptil flere ganger pr dag . gjerne tren litt før du legger han til .. evt ha puppen klar ,så når du trekker ut lille fingeren så legger du han til brystet ..

vi hadde tungetrening på vår lille gutt ( prematur ) holdt på en liten stund før han skjønte hva han skulle gjøre.

du ser etter hvert om gutten din suger godt ved at kjeve-partiet beveger seg istede for kinnene ( hull)

PS : sett lillefingeren din opp mot ganen hans ..slik at den berører ganen ..

"

Ellers, om søvnige barn

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=70

Inne på ammehjelpen finner du også en ammehjelper der du bor!

Har du pumpe? Hvis ikke, hør med helsestasjonen der du bor om de har en. En del ammehjelpere leier også ut, du kan sende meg en pm og fortelle hvor du bor så hjelper jeg deg med å finne en! Muligens kan barsel også låne deg en!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...