Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 hei jeg var kontroll i dag, uke 15, og legen klarte ikke å finne hjertelyden skikkelig. Han sa at han kunne se det på displayet at det var hjerte lyd, men jeg klarte ikke høre det...ikke han heller. Han sa at det var vanskelig siden jeg ikke hadde flat mage, er 95 kg, og har gått til han med vekt problemene mine, men han trengte jo ikke si det da. Har ikke hatt problemer med mine to andre barn i forhold til å høre hjerte lyd og ble litt bekymret. Noen andre som har hatt det sånn?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Jeg fikk høre hjertelyden til min bebi i uke 11.. Jeg veide 100kg når jeg ble gravid.. Hører det er mange som får beskjed av legen sin om at de ikke hører noe fordi de har noen kg ekstra.. Men hvis det skulle være sånn hadde ikke jeg fått høre det heller... Skjønner ikke hvordan legene kan påstå noe sånt.. Det blir jo for dumt.. Ja, vi veier et par kilo for mye, men legene trenger ikke gni det inn liksom.... Blir litt irritert jeg da..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Hei, så dumt av han legen å si sånn... Jeg veide 126kg når jeg fikk høre hjertelyden for første gang, og hun jordmora sa ingenting om at det kunne være vanskelilg... og vi hørte hjertelyden klart å tydelig... Trist at noen opplever negative ting som dette hos legen sin... Kanskje han har dårlig utstyr men skylder på noe annet i steden... Ikke vet jeg... Men jeg er jo mye større en deg og vi hadde ikke problemer med å høre den i alle fall....
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Legen min tar ikke hjertelyden på noen så tidlig han. Det er så ofte de ikke finner den så tidlig at han lar heller være.. Begynner først med slikt etter uke 20 eller noe sånt. har ingenting med hvor tykke vi er, men hvordan barnet ligger..
ana baroma Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 legen min tok ikke hjertelyden før i uke 17, og da fant han den da:) Og magen min er laaaaangt fra flat, hehe. Synes det er unødvendig å si sånt, alt som er "feil" er liksom kiloene sin skyld!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har hørt at hverken hjertelyd eller UL skal påvirkes av bløte mager Dum lege
hildus Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 takk for svar, skal tilbake om en uke for å prøve igjen. Tror rett og slett at hen ikke er trent nok til dette jeg altså. Klarer likevel ikke å slappe helt av, men i går kveld kjente jeg masse liv, så at den lille er i farta er det ingen tvil om .
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 veide 115 kg og jeg fikk høre hjertelyden i uke 13!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå