Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 nesten all barnegrøt inneholder kumelk fra 4mnd alder. om du skal kjøpe uten melk så selger nestle en spesialtype. Om du vil ha melkefri må du lage selv hvis du ønsker at barnet skal få smake mer enn den ene sorten.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Hvis alle grøter er med kumelk så må det vel være greit at de får det? Vet du hva den uten heter da? Gjelder det alle merker og ikke bare nestle?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 sinlac til nestle er melkefri, eneste jeg har funnet
*Isabell* Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Er vel REN kumelk barna ikke skal ha før 10 eller 12 mnd, er det ikke det da?? Alltid det jeg har hørt.
mumbo Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Melka i grøten er behandlet så barna skal tåle den. Finnes sikkert barn som ikke tåler den likevel, men det er unntakstilfeller, på samme måte som andre allergier.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Høres logisk ut hvertfall hvis det er sånn at det er kumelk i alle grøter..
snartmammapåny Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 mme er jo og laget av kumelk da. Babyer ikke skal ha er den vanlige kumelken som man kjøper på kartong i butikken, den er for de større barna og voksne. Men er ingen ting i veien for at barn får kumelk som er beregnet for barn. (uten at de er alergiske mot den da selvfølgelig)
ScaryMama Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Det finns flere typer som ikke inneholder melk. De fleste grøtene som du bare blander med vann inneholder melk, men de som det står du skal blande med mme eller mm består vanligvis bare av grøt. Det finns flere typer på helsekosten (spelt, ris, hirse og havre) men også i matbutikken finns det. En type risgrøt, og en med mais og havre tror jeg det er (fra 4mnd. står det på). Greit for de med barn med laktoseintoleranse å vite:)
Duddlidu Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Nestle maisgrøt er uten melk, og Holle sine grøter på helsekosten er uten melk. Så det så, ikke så vanskelig å lage selv heller hvis man gidder.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 helsekosten har 3 typer uten melk. 1 fra 4 månderer og 2 fra 6 måneder :-)
OsloMor Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Maisgrøten og risgrøten til Nestle er melkefri, det sammer er Korngrøten med eple og banan (fra 8 mnd, men man kan blande ut med mais- og risgrøten) fra Nestle. Sinclac (eller hva den heter) koster over 60 kr. Skal man koke grøt på fullkornsmel e.l.eller kjøpe på helsekosten, må man huske på at de IKKE er ekstra jernberiket, noe små babyer trenger,
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 holle tror jeg babygrøten på helsekosten heter. de til nestle kan innholde spor av melk. så det er ikke alle barn som kan bruke den. sinclac (eller hva den heter) er soja i. 20 % av de som ikke tåler melk tåler ikke soja. + at soja er alergifremkaldene.
OsloMor Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Vil bare si at mine hyperallergiske (melk, soya, egg, fisk) jenter reagerer ikke på spor av melk, det er det svært få som gjør. Det er de påbudt å skrive fordi varene blir pakket i samme fabrikk som de produktene med melk i. vår ernæringsfysiolog (superdyktig og spesialist i barneernæring sa at hun i løpet av sine år som ernæringsfysilog aldri hadde hørt om noen som reagerte på spor av melk...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 så bra :-) for da er det helsesøter her som tar feil. hun sa at jeg ikke skulle gi den grøten siden det var spor av den og at det var støre skjangse for at barna begynte og tåle melk om de ikke fikk de i det hele tatt en perioden.
OsloMor Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Helsesøstre er ikke bestandig like flinke til alle ting.. Kan du ikke spørre fastlegen din om han kan henvise dere til en ernæringsfysiolog? Det er så utrolig deilig å møte noen som virkelig vet, og ikke all synsingen og "gode råd" til H.S. og folk rundt seg. Jeg vet ikke hvordan vi skulle klart oss uten henne.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 hun helsesøteren snakket om og skaffe en erneringsfysiolog til han begynte i barnehage. siden han begyner tidlig og jeg ikke får ammet han helle dagen + at han skal til pappaen sin. men jeg skal dytte litt på det. takk for tipset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå