Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når barnet gulper - tyder det på at det som er til overs som kjem opp igjen?

har ei jente på 8 mnd som spiser pupp etter duppene sine - litt puppenekt her.....får fast føde hver tredje time, men når hun gulper etter pupp må eg vel vente litt med fast føde? Har hørt at dersom barna er småspist, må man ha faste tidpunkt til maten......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett kommer gulpingen av at det er overskuddet som kommer opp, men det er også en mulighet til. har du hørt om reflux? Dvs at lukkemuskelen til magesekken, som setenger for slik at maten ikke skal komme opp igjen, kan være slapp, slik at maten kommer opp.

Skrevet

Barn eldre enn 2 mnd skal helst ikke gulpe. Det kommer selvsagt ann på hvor mye det kommer opp hos datteren din, men på gutten min har det til tider vært oppkast. Han er nå 4 mnd og skal inn på sykehuset for å sjekke om det er umoden reflux. Gruer meg litt til det for han må ha en sonde i nesa som går ned til magesekken for å måle ph i 24 timer...

Men synes det er bedre å finne ut dette nå enn at han skal slite med sure oppstøt og dårlig nattesøvn etterhvert pga det. Det skal sies at jeg er opperert for dette da jeg var ca 3 mnd. derfor tar de dette kanskje mer alvorlig med han enn de ellers ville ha gjort. For han legger fint på seg. Men hadde han beholdt all den maten han gulper opp ville han ha sett ut som ei kule! Det er jeg sikker på!hehe

Skrevet

takk for svar.

ok, så du mener at gulping er overskudd. tviler på at ho har reflux, for ho gulper ikke så masse. da bør jeg vel vente med å gi henne fast føde siden ho gulper etter pupp. ho fikk fast føde kl 12. tenkte at eg skulle gi henne mat kl 15 igjen. i mellomtida sovna ho og da lurte eg i henne litt pupp da ho våkna. siden ho har brystvegring, så er det eneste måten eg får i henne mm på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...