2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 lurer paa om jeg kan ta noen forsiktige sit ups selv om det er bare en maaned siden foedsel....skal i bryllup om 3 uker og har jo lyst aa se okey ut.....hva tror dere? jeg har vaert i god form, og hadde bloedninger bare 1,5 uke...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Går sikkert bra om du tar det pent. Jeg begynte med trening igjen på helsestodio etter 6 uker med ks og det gikk veldig bra.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Det heter vel at man ikke skal ta sit-ups før magemusklene møtes på midten igjen, eller noe slikt. Tror dette vanligvis skjer etter ca seks uker. Vet ikke helt hva det betyr egentlig, men det er det alle bøker jeg har sier, så jeg velger ihvertfall å forholde meg til det. Mulig dette er en av tingene som de sjekker på 6-ukers kontrollen, jeg vet ihvertfall ikke hvor mine magemuskelr befinner seg:) hehe... Men det er jo noen andre øvelser som ikke er like t øffe for muskelene som kan brukes for å trene magen litt forsiktig.
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2007 hvilke oevelser kan anbefales?jeg har en saann gymball, men aaaner ikke hvordan jeg kan bruke den. kom med tips for aa faa meg flat og flott paa tre uker!hahah
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 Hehe:) Jeg vet ikke helt med det men, hadde jeg hatt noen slike tips hadde jeg nok sett en god del flottere ut selv gett... Sånn ball må jo være fin å trene med da, du kan jo f.eks bytte ut stolen foran pc'en med den, så du trener muskler ved å sitte rett:) Ellers går det sikkert an å google det.. det står ihvertfall noen tips på denne siden har jeg sett, ellers har jeg ikke turt eller orket å sette igang å trene selv ennå, så jeg vet ikke helt hva som virkelig funker. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=24804 Lykke til ihvertfall!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2007 takk skal du ha. tok nettopp en kikk i speilet og fant ut at om jeg holder magen inne hele tiden blir det ikke saa verst;) faatt litt stoerre pupper ogsaa endelig, saa kanskje jeg kan bi ganske bra etterhvert! hahahahah
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. juni 2007 #7 Skrevet 15. juni 2007 Hva med å bruke en kjole med "korsett", eller som er litt flagrende over magen? Må nok bruke fantasien litt i sommer for å kunne se best mulig ut vi nybakte;) Du kommer nok til å stråle skal du se, med eller uten synlig mage!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Jeg så forresten nå at du fødte bare 3 dager før meg:) Fine mai-barna!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2007 ja...kjolen har v-hals og et saant band under brystene som er litt slankende:) saa jeg haaper det blir okey. det er jo ikke lenge siden vi fikk, saa vi kan jo nesten ikke forvente aa se ut som vi gjorde foer vi ble gravide. jeg har de verste strekkmerkene altsaa... huff. er nok ikke noe syn naken nei.
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Sjekk at magemusklene har gått sammen før du starter med situps. ellers kan du risikere store problemer senere. Som regel tar dette rundt 6 uker, men jeg vet om en som det gikk 5 mnd med før devar grodd. Du kan jo gjerne ta en tur til legen for å være helt sikker. Hvis alt er ok, kan du begynne med de skrå magemusklene (sjekk også trimguiden her)
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2007 men jeg skjoenner ikke helt hvordan jeg skal finne det ut...proever aa kjenne, men....
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Jeg satte igang med situps etter ca 4-5 uker, og jogget litt etter 3 uker. Skulle vise seg at det var AAAALT for tidlig for min del... Til tross for (mer eller mindre) intens trening av bekkenmuskler på forhånd forårsaket situpsene urinlekkasje. Ikke så kult... Så da var det bare å kutte ut, og heller ta enda flere knipeøvelser... (og da gikk lekkasjeproblemet over igjen)
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2007 oi, det hoeres jo ikke saa bra ut. er nok best aa vente da. det faar bare vaere en liten kul paa magen under kjolen da. jeg vil jo selfoelgelig ikke gjoere noe som kan foere til urinlekasje og annet. det er det jo ikke verd.
californiamama Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har begynt med litt forsiktige sit-ups et par uker etter fødsel. Har 6 barn, og har gjort det hver gang, uten problemer. Kanskje jeg er heldig, men hvis du vil sjekke om magemusklene er kommet sammen igjen, legger du deg på ryggen, løfter overkroppen litt (som ved sit ups) og legger fingrene rett over navlen. Her vil du (kanskje) kjenne et mykt felt fordi magemusklene ikke er kommet sammen igjen. Hvis det myke feltet er mer enn 2 fingerbredder, skal du ikke gjøre sit-ups. (Det var i hvert fall det vi fikk beskjed om på mor&barn trim.) Da kan du i stedet ligge på ryggen og bruke magemusklene til å presse korsryggen i gulvet. Fin trening det også:-) Jeg har forresten kjøpt meg en diger rokkering, det må vel være bra for magemusklene???? Men det er nesten 3 måneder siden jeg fødte da, så da er man jo litt mer "back to normal":-)
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Ja, gjør statiske øvelser på begynnelsen. De kan være like tunge de. Planken f.eks er veldig effektiv:)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Jeg begynte med situps etter akkurat 6 uker (tok ks), gjør det vær morgen, 400 stk... har ikke vært noe problem. Og nå er det 10 mnd siden jeg fikk barn. Har fått sixpack...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå