Gå til innhold

Hastekeisersnitt- fare for gjentagelse

Anbefalte innlegg

Etter å ha lagt 11 timer med rier, full åpning og ingen tegn til pressrier ble det bestemt at jeg skulle ta keisersnitt. Dette var fordi hodet til min lille solstråle var så stort at det ikke kom langt nok ned i bekkenet til å gi pressrier. Er sjangsen stor for at dette kommer til å skje med nestemann også? Jeg har vært i kjempeform etter fødselen, og har ikke noen negative følelser rundt den i det hele tatt. Men vil jo helst ha normal fødsel neste gang. Noen som kan si meg om sjangsene for at dette skal gjenta seg er store?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9593939-hastekeisersnitt-fare-for-gjentagelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke helt samme historie, men eldstejenta ble tatt med hasteks fordi hun hadde så høy fosterlyd og kroppen min (og babyen) responderte dårlig på riene... Men det kom aldri til full åpning da. Men uansett tenkte jeg bare jeg ville si at jeg fødte nr. 2 helt normalt, det gikk kjempefint. Var hodet til jenta di ekstra stort? Da kan det vel gå bra neste gang, det er jo en annen baby. Jeg kan dessverre ikke gi deg noe bedre svar...

hei!

liknende historie på meg med vår første, og jeg ble fulgt opp med vekstkontroller med nestemann. Det de sa var at det som oftest ikke var at hodet var for stort at de ikke kom ned, men at de stod litt feil. Men da de hentet ut førstemann var det ingen feilinstillinger. Det har de sikkert notert seg i journalen din. Ellers fikk jeg også beskjed om at det stort sett går lettere med neste når fødselen kom såpass langt første gang fordi livmoren har trent seg en gang før, og alt har utvidet seg og vært klart. Håper det går bra for deg!!!

Ble ks på meg da de fant ut at hun ville bli større enn sin søster.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...