Gå til innhold

Strekkmerker..


Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man kan forebygge strekkmerker??

Har ikke så veldig lyst på krakelert mage... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dronninga.

 

Jo tidligere du starter jo bedre effekt, du får gitt næring til huden når bindevevet blir strukket. Men husk at nyere forskning viser at mye av dette er genetisk, se på mamman din:) Jeg anbefaler på det varmeste Decleor sin Perfect Sculpt serie er lagd også for gravide. Ja den er dyr men fungerer.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. ja, tusen takk..

Har ikke så lyst til å bli merket for livet om du skjønner.. Får prøve den da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ei venninne har brukt SPENOL... det funket veldig bra og hun vil anbefale det. Det enkle er jo ofte det beste og det billigste... Ei anna venninne har fortalt meg at er du ungjente på 20, er det lettere å få strekkmerker enn om du er over 25. Dette fordi huden er "mer voksen" og har endret seg lit allerede, mens hos unge jenter vil huden "utvide seg raskere" og mulighetene for å strekkmerker er mer sannsynlig. Lykke til! Jeg har helt glømt å tenke på strekkmerker jeg, men nå skal jeg sette igang med smøringen tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere at Spenol er kun sauetalg og har ikke noe annen funksjon enn å smøre huden.

Hvis du skal ha noe som faktisk kan ha en dypere bedring så må du ha mer avanserte ingredienser enn det. I huden har dere bindevev som heter kollagen 3 som er hovedansvarlig for strekkmerker og derfor må dere ha noe som hjelper på at det ikke brytes ned så lett.

 

Hilsen en som jobber med dette daglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig individuelt hvordan kremer virker, det skrev du jo lengre opp. Genetikk er viktig. Denne venninnen var som sagt veldig forøyd med Spenol. Det var et godt gammelt råd hun har fått. Jeg skjønner at hudpleieselgere ikke synes et slikt preparat er godt nok:), men slik er det jo med frisører og sjampoer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Body Shop har også en god stift som hjelper mot strekkmerker, søskenbarnet mitt brukte denne helt fra starten av, og hun har ikke et eneste merke, så jeg har sendt henne ut for å kjøpe til meg, siden det ikke finnes body shop her hvor jeg bor.

Har også hørt at spenol fungerer, men nå hadde jeg sendt henne ut før jeg fikk vite det om spenolen. Og siden den stiften hjalp på henne, så håper jeg den hjelper på meg også, så da satser jeg på den. :)

Men tusen takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tror dessverre at alt sånn er bare tull, eneste som kan muligens ha en effekt er vitamin E-kremer.

Men om man får strekkmerker eller ikke er nok bestemt av helt andre ting enn om man smører eller ikke. Genene og alder virker inn, og det skulle ikke forundre meg om røyking også påvirker, og hvordan huden er i utgangspunktet.

Selv bruker jeg en helt vanlig fuktighetskrem med vitamin E. Så jeg er jo litt overtroisk likevel;)

 

Men for all del: bruk gjerne penger på dyre kremer, om ikke annet så kan man jo i ettertid si at man prøvde alt man kunne å unngå strekkmerkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med lofotfrua, det er snakk om genetikk her..... jeg smurte meg en en såkalt antistrekkmerkekrem og jeg fikk strekkmerker gitt. Så hvis det går i familien er det sjanse for at du også får det. Min mor hadde det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hentet fra sidene til The Body Shop.

Jeg har i allefall tenkt å prøve, for jeg ser på det som en investering i velvære og selvfølelse, for jeg vet jeg kommer til å ha problemer med å iføre meg bikini igjen, om magen min ser ut som overflaten på et gammelt bilde.. Så da kommer jeg til å prøve denne, siden søskenbarnet mitt ikke fikk et eneste merke, og hun brukte denne.

Dere andre får gjøre akkurat som dere vil, men jeg bruker gjerne penger på en dyr krem eller to for å motvirke strekkmerker. Og om det ikke virker, så har jeg i det minste prøvd.

Og for de andre som også ønsker å gjøre sitt for å beholde selvfølelsen.. Her er navnet på stiften, og litt om den:

 

"Cocoa Butter Moisturising Stick: En effektiv stift med kakaosmør og sesamolje som fukter huden intensivt. Ideell til tørr og ru hud, samt områder hvor huden blir utsatt for strekkbelastninger som f. eks. ved graviditet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble seende litt rart ut, det jeg mente var at det mellom " og " var hentet fra The Body Shop. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke en eneste krem i hele verden som har vist seg å forebygge strekkmerker. Forskning tyder derimot på at de som trener regelmessig hele svangerskapet (og før selvsagt) i mindre grad får strekkmerker enn de slappe. Så ut og gå, jenter:-D Det har også en sammenheng med hvor mye man legger på seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt forrige svangerskap ble magen og puppene kjempestore. Jeg var flink og smørte meg med vanlig bodylotion hver dag hele svangerskapet. Har ingen strekkmerker! Tror ikke en dyr krem nødvendigvis er bedre enn en vanlig bodylotion. Jeg brukte Nivea som jeg alltid har gjort liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap var jeg en tynn liten flis på 161 cm og 45 kg. Var 18/19 år.

Jeg la på meg 32 kg, med en mage så stor og sprekkefredig at hver gang jeg var på kontroll på sykehuset, så måtte jeg forklare at ja, jeg hadde vært på ul, og nei jeg hadde ikke tvillinger. Jeg smurte meg ikke med noe som helst - bare litt solkrem om sommeren;o)

Jeg fikk ikke strekkmerker!

Så tror genene spiller en stor rolle når det gjelder dette. Hadde jeg drevet å smurt meg med alle mulige slags DYRE kremmer hadde jeg nok trodd at det var disse som gjorde at jeg ikke fikk strekkmerker..........Så min teori er at de som har smurt seg gjennom graviditeten og ikke fått strekkmerker - hadde mest sannsynlig ikke fått strekkmerker om de hadde latt være å smøre seg heller;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mye og noen får lite tror nå jeg... Gener kalles det. I mitt først svangerskap "sprakk" hele magen min over natta - til tross for smøring. Har strekkmerker fra over navlen og ned. Legen sa da at ingenting kunne forhindret det da det var hormonellt.. En god venn sa en gang at det var vel ikke så farlig, det var jo en mors stolthet.. Man hadde jo tross alt bært fram et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,jeg er 25+5 med nr fem,har aldri smurt meg å har ingen strekkmerker på magen. fikk noe på rompa med nr 1,min mor har fire barn å kun noe strekkmerker på rompa. er vel arvelig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte meg aldri og fikk så vidt noen strekkmerker på hoftekammen og overbrystene da jeg fikk melkespreng.

 

Ei jeg fødte samtidig med smurte seg 2 ganger daglig med ordentlig fet krem, og hele magen hennes ble krakelert.

 

Gener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg trodde huden var mer elastisk jo yngre du er?! Vil ikke det si at det burde være vanligere å få strekkmerker når du blir eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...