Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir ikke helt klok på dette jeg;) har termin 7 november. har jobbkontrakt frem til 24 juni. viss jeg ikke skulle få forlenget den, holder det for og ha opptjent retten til foreldrepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du undersøpke med nav trygd. Du må ha jobbet/hatt inntekt 6 av de 10 siste mnd før termin, så i utgangspunktet burde det går greit, men om du føder mer enn 14 dager før termin, kan du slite.

Skrevet

har vært i kontakt med nav, men de blir liksom ikke enig med seg selv, får foskjellige svar hver gang. har jeg forstått rett med at opptjeningen gjelder fra du går ut i permisjon ( 3 uker før ul termin) da har det vel lite og si nå faktisk barnet blir født?

Skrevet

Jeg mener at du da akkurat har jobbet 6 av de 10 siste mnd før perm start og har rett på foreldrepenger.

Jeg tenker heller på hvordan du skal klare deg de 4 mnd før fødsel om du ikke har noen inntekt?

Skrevet

Hvis du jobbet mye i fjord kan du søke om dagpengerde siste månedene før permisjonen, Da kommer ikke dagpenger til å være med i beregningen av fødselespenger, men de kommer til å ta de beste 6 av de siste 20 månedene.

Det er dette jeg skal gjøre og har undersøkt det nøye. Så det stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...