Gå til innhold

Til dere som ble satt på kur før uke 34 pga modning og sterke kynnere... et lite spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Svigerinna mi er 30/31 uker på vei, og går no på en kur for at fødselen ikke skal sette i gang. Hun skal gå på disse pillene i 4 uker. Livmorhalsen hennes var kort, og ho må no holde seg helt i ro.

Det eg lurer på no er, når fødte dere i forhold til termin?

Legen hennes sa nemlig at ho kom til å føde på overtid ift termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Dytter...

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan kur det er svigerinna di går på, men jeg tok Bricanyl tbl fra uke 23 til uke 32 - da sluttet tbl å virke, og uansett stopper de ikke en fødsel når en har kommet til uke 33. Ingenting skjedde etter tblstopp for meg, og jeg fødte 3 dager før termin. Jordmor/legene jeg gikk til mente heller jeg kom til å føde før termin enn etter termin (pga mye sterke kynnere/premature rier). Lykke til til svigerinna di :o)

Skrevet

Gynekologen min sa at Bricanyl ikke stopper en fødsel, men tar bort plagene ved kynnere...

Skrevet

Bricanyl kan ikke stoppe fødsler nei, blir det rier så blir det rier. Men i følge legene jeg var hos under svangerskapet er det delte meninger om dette. Bricanyl vil uansett kunne roe ned kynneraktiviteten, både for å hindre alt ubehaget, og kanskje kunne bidra til at kynnerne ikke går over til rier. Men det var vel strengt tatt ikke det HI spurte om?

Skrevet

Hei ! :) Jeg fikk det i uke 32, og fikk streng beskjed om å holde meg i ro til uke 36. Den dagen jeg passerte uke 36 var jeg pisslei av å sitte hjemme, så da gikk jeg en tur i 20min - samme natt starta fødselen og 12 timer etter gåturen min var Oda ute :-)

Legene sa til meg, når jeg var der i uke 32, at jeg kom nok til å føde nårsomhelst.....

Skrevet

Takk for svar, både til Stinemor (?) og til tulleku og Oda... Eg syns så synd på ho om ho no må gå over termin nemlig, for det gjorde ho m førstemann(ingen sykdom eller plager da..)...og har en mann som er i nordsjøen... Håpe ho føde før tida denne gangen da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...