JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Hun er blitt sår i stumpen stakkar, og da lurer jeg på om det holder å smøre med vanlig salve eller om jeg burde gå til innkjøp av zinksalve. Både mor og svigermor mener jeg bør smøre med salve til vanlig og zinksalve ved sårhet, mens de på sykehus og helsestasjon mente det ikke var nødvendig å bruke salve annet enn ved sårhet og at det da holdt med vanlig salve. Nå er hun altså blitt sår og jeg angrer litt på at jeg valgte å høre på helsepersonellet, føler at jeg kanskje kunne forhindret dette ved å høre på min gode, kloke mor isteden.. Hva gjør dere her? Smører dere forresten med noen form for krem/lotion? Synes hun har blitt så tørr i huden også, spesielt i pannen...
mamma til en prinsesse Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Jeg smører ikke med salve, men smører på et tynt lag med zinksalve på siste stellet for kvelden. Sånn at den beskytter litt. Og her har hun aldri vært sår. Hender at hun er tørr i kinnene sine, og da smører jeg på litt lotion
Gjest Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Vi smører kun med zinksalve når hun er rød, ellers ingenting. Funker bra:) Er bare nøye med å ikke gni og gnukke så mye der, klappe tørt/lufttørke. Lisa er også litt tørr i panna, vi smurte litt med sebamed stellekrem, kanskje bare 2 ganger, så gikk det over.. De er jo naturlig litt tørre i huden, disse små.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 15. juni 2007 #4 Skrevet 15. juni 2007 Vi smører med gul natusan dersom hun er litt sår i stumpen. Ellers så smører vi ikke. Bruker samme kremen i ansiktet dersom hun er tørr.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 15. juni 2007 #5 Skrevet 15. juni 2007 A-Derma har nå kommet med en smart sak, det er en spray mot bl.a sår stump, den har fungert helt supert her. Og så enkelt det er å bare spraye på etter vask! Har brukt den etter hvert bleieskift i det siste, og huden er ble helt fin allerede dagen etter vi begynte med den. Cytelium fra A-Derma, fås på apotek. Anbefales!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Har bare brukt babysalve fra apoteket (en de lager selv), den er kjempe fin smører litt når jeg ser han er litt rød og ved neste stell er det borte. I ansiktet bruker jeg Exomega også kjempe bra. Ellers skal du jo smøre minst mulig.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2007 Hmm, her var det mange måter å gjøre det på ja:) tror jeg tar en tur på apoteket og sjekker hva som frister mest:) Tusen takk jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå